mk7. Dmuchawa nie działa

Moderator: Moderatorzy

mobilek
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2016, 01:24
Lokalizacja: Rzeszów

mk7. Dmuchawa nie działa

Post autor: mobilek »

Witam, jestem nowy , wiem ze jest dużo tych tematów ,ale mój jest troszkę inny, mam problem z dmuchawą . Otóż ojciec dzisiaj przyjechał i mówi że nie ma ogrzewania w esie , wiec schodzę, patrze , włączam zapłon , kręcę przełącznikiem od dmuchawy 1-2-3 bieg i działa , ale po chwili zaczęło kręcić coraz słabiej i zdechło w końcu całkiem. Bezpiecznik cały. I moje pytanie, od czego zacząć sprawdzanie ? Słyszałem że najczęstsza przyczyną jest skrzynka bezpieczników lub jakiś rezystor, opornica , ale gdy by to było to, to wentylator by padł od razu(tak mi się wydaję) . Podpoiłem się bezpośrednio krótko w tą kostke co na opornice idzie i nic , cisza ,ale nie wiem czy dobrze się wpiąłem (podawałem + z aku na każdy z 3 kabli na kostce) , co dalej ? Czy to silnik padł ?

Dzięki z góry za rady
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

jak nie działa na żadnym biegu to chyba silnik dmuchawy padł. jakby padł rezystor to dmuchawa powinna ruszyć na 3 biegu, coś mi się tak wydaje, ale niech jeszcze potwierdzą inni, bo mogę się mylić :P
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Wyjąć rezystor i podpiąć wentylator bezpośrednio pod akumulator i będzie wiadomo czy to zasługa wentylatora
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mobilek
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2016, 01:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mobilek »

Podpinałem bez rezystora,opornicy tej z 2 sprężynkami na podszybiu , podawałem + z aku na na tą kostkę co sie zapina na opornik i cisza no chyba ze nie tu powinienem wpinać ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jak wyjmiesz całkiem opornik (to z drucikiem zwinnietym w sprezynke) to zostanie Ci jeden kabel, jego podpinasz do plusa i tyle, jak nie ruszy to zmieniasz wentylator. Masz wersję z klima czy bez?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mobilek
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2016, 01:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mobilek »

Mam wersje z klimą , ja wyjmowałem ten opornik (to całe z 2 sprężynkami zwiniętymi na 2 śrubki mocowane ) i podpinałem plus z aku i do tej kostki na 3 piny co się wpina w opornik i do tego jednego co zostaje i nic , czyli mam rozumieć ze wysiadł silnik dmuchawy ? Jak tak to jak najprościej go wyciągnąć w domowych warunkach ?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Masz 2 opcje. Albo rozszczelniasz klime i wyjmujesz to całe pudło albo stosujesz metodę jak robią prawie wszyscy co mają forda scorpio: http://www.fordscorpio.co.uk/fanrepair.htm
Również tak robiłem w escorcie i nie było to szczególnie trudne. Rozcinalem piłka do metalu ten plastik, potem skleilem na jakiś uszczelniacz. Inni tną to lutownica.

Kup najlepiej nowy silnik bo te używki to szkoda ryzykować, chyba że chcesz wydać max 30 zł to wtedy ryzykowna uzywka.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mobilek
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2016, 01:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mobilek »

Wolał bym to zrobić bez rozcinania bo nie wiem w którym to miejscu ciąć żeby nie poharatać łopat wirnika, a klima i tak mi nie działa bo nie mam nabitej .
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie da się tego źle pociąć jak się głęboko nie wjeżdża. Ale skoro i tak masz uszkodzona klime to do dzieła bez cięcia
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
mobilek
Posty: 5
Rejestracja: 02 lut 2016, 01:24
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: mobilek »

Zarazie nie będę tego robił , ale jak zrobię to dam znać co i jak .

Dzięki za info Panowie :)
ODPOWIEDZ