[MKVII] WODA W CYLINDRZE - wymiana uszczelki głowicy 1.6 16v
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
najlepiej to on wie jak ściągnąć od użytkowników jak najwięcej kasy
Jakoś nikt nie mówi o tym , że przykrecając koła starymi przeciągnietymi nakrętkami dokręcamy mocniej bo gwint daje duży opór i , żeby koło dokręcic na cacy - dokręcamy mocniej
Jeśli stary gwint daje opór na pokonanie którego tracimy 10 Nm to o te 10 Nm przykręcimy słabiej śrube czy nakretke
Głowica ma dość dużawe przeciążenia a stare sruby dają duży opór
Chyba , że ktoś do oporu dokręci śruby rękoma - wtedy śruba na bank nie jest przeciągnięta
Należy jednak pamiętać , że ta śruba pracowała ładnych kilka lat i ma dawno dość
Jeśli coś wymaga dokręcenia z siła np. 120Nm a sruba nam zabierze 10 czy 20 Nm to to coś dokręcimy faktycznie na 100- 110 Nm - mimo , że na kluczu mamy - 120 Nm
Producent doskonale o tym wie
Jakoś nikt nie mówi o tym , że przykrecając koła starymi przeciągnietymi nakrętkami dokręcamy mocniej bo gwint daje duży opór i , żeby koło dokręcic na cacy - dokręcamy mocniej
Jeśli stary gwint daje opór na pokonanie którego tracimy 10 Nm to o te 10 Nm przykręcimy słabiej śrube czy nakretke
Głowica ma dość dużawe przeciążenia a stare sruby dają duży opór
Chyba , że ktoś do oporu dokręci śruby rękoma - wtedy śruba na bank nie jest przeciągnięta
Należy jednak pamiętać , że ta śruba pracowała ładnych kilka lat i ma dawno dość
Jeśli coś wymaga dokręcenia z siła np. 120Nm a sruba nam zabierze 10 czy 20 Nm to to coś dokręcimy faktycznie na 100- 110 Nm - mimo , że na kluczu mamy - 120 Nm
Producent doskonale o tym wie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
Jamszoł, nie kumam tego, jak coś co dkręcasz momentem 120Nm moze byc dokrecone 110Nm? jakoś mi sieto logicznie nie zbiega ze sobą. wydaje mi sie że problem nie lezy w prawdziwości tej tezy tylko w sposobie jest wytłumaczenia, ale do tego tematu możemy wrócić na zlocie
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
nie wiem co tu jest do skumania bo sie na tym nie znam (jakas inzynieria materialowa ??) ale prawda jest taka, ze jak mi mechanior (starej daty) z forda (dorabiajacy po godzinach po garazach) robil starego esa to uparl sie, ze jak mu nie zalatwie nowch srub to mi wachaczy nie wymieni, bo oryginalne sruby sa "przeciagane" i nie wolno ponownie ich użyć. tak tez podobno zaleca ford (?)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Oki.Jamszoł pisze:nie dawaj nic do klejenia
Max. 3-4 miesiące , praktycznie już się rozglądam za furą.S3ci0r pisze:jak chcesz to auto mieć na rok a później się go pozbyć
Ja tego właśnie nie widzę, a nie powinien być przerwany obwód???iglaxr3i pisze:Uszczelke szlak trafił .pordzewiała na godzinie 7 ,nie wiem które to foto ,....
JestJamszoł pisze:Solar - gdy będziesz przykręcał głowicę - sprawdź czy w otworach na śruby w bloku , nie ma oleju
Zobaczę jak będą na miejscu śruby to dla spokoju duszy kupię
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
- WieSiu
- Posty: 23275
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
po co to robic jak auto i tak 3-4 miesiace tylko ma wytrzymac ? szkoda pieniedzy,auto na zlom oddac, 600-700zl dostaniesz, oszczedzisz na naprawie ze 200zl, razem juz masz moze 900zl. A czas z naprawy przeznacz na poszukiwanie nowego auta. To jest bezsensu naprawa, juz lepiej bylo jezdzic na 3 cylindrach i czekac az silnik calkiem padnie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Wiesiu może masz rację, może też takie wyzwanie na koniec przygody z eskortem ( 4-tym zresztą) czy podołam ? .
Niedawno córka kupowała samochod, szukaliśmy 3 m-ce., na ten czas potrzebna fura, wiesz na 3-ch garkach mógłbym jeździć 3 tyg. albo 3 dni. Mam 2 młodych chłopaków z sąsiedztwie i chyba im go daruję, + worek zapasu, jakoś nie mam serca jechać z nim na szrot..... takie tam sentymenty...
Przed chwilą odebrałem uszczelkę głowicy reinza i kurcze dwa ząbki - za cienka, musze czekać aż ściągną z jednym, głowica poszła do sprawdzenia, facet dzwoni i twierdzi, że jest idealnie prosta , mają sprawdzić szczelność.
Niedawno córka kupowała samochod, szukaliśmy 3 m-ce., na ten czas potrzebna fura, wiesz na 3-ch garkach mógłbym jeździć 3 tyg. albo 3 dni. Mam 2 młodych chłopaków z sąsiedztwie i chyba im go daruję, + worek zapasu, jakoś nie mam serca jechać z nim na szrot..... takie tam sentymenty...
Przed chwilą odebrałem uszczelkę głowicy reinza i kurcze dwa ząbki - za cienka, musze czekać aż ściągną z jednym, głowica poszła do sprawdzenia, facet dzwoni i twierdzi, że jest idealnie prosta , mają sprawdzić szczelność.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
czy ja wiem czy ta grubość jest aż tak istotna, jak jest cieńsza to lepiej bo się silnik dopręży a tak swoja drogą to jak ma to działać przez 3-4 miesiące to ja bym po prostu wymienił samą uszczelkę i nic poza nią, poskładałbym to na starych śrubach i robił to generalnie jak najmniejszym kosztem.
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
Tak też zrobię, uszczelka pod głowicę+pod klawiaturę bo się popruła, była klejona wcześniej, no i chyba pod kolektor wydechowy-metalowa, chociaz tej nic nie dolegaS3ci0r pisze:ak swoja drogą to jak ma to działać przez 3-4 miesiące to ja bym po prostu wymienił samą uszczelkę i nic poza nią,
Głowica szczelna i prosta
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Chyba 13-15 zł., ale nie jestem pewien, bo jeszcze nie zapłaciłem . Zapomniełem wczoraj zapytać ( szkoda, ze wcześniej nie dałeś znać) ja dlatego pisałem o niej bo ta wyciągnięta wygląda jak nówka.
Czy otwór zaznaczony na fotkach jest celowo zaślepiony?. Wygląda jakby był zaklejony klejem metalowym czy coś w tym stylu. W każdym bądź razie otwór w uszczelce na niego jest.
http://fotowrzut.pl/5QTQ3FONTO
http://fotowrzut.pl/RUMM9V3ZLN
Czy otwór zaznaczony na fotkach jest celowo zaślepiony?. Wygląda jakby był zaklejony klejem metalowym czy coś w tym stylu. W każdym bądź razie otwór w uszczelce na niego jest.
http://fotowrzut.pl/5QTQ3FONTO
http://fotowrzut.pl/RUMM9V3ZLN
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Dziwna sprawa z tym otworem, bo na uszczelce w miejscu do niego przylegającym jestS3ci0r pisze:w bloku od 2.0 jest ten otwór, pytanie czy powinien być też w bloku od 1.6?
ślad po wodzie, zakamienieniu itd. ale to jest ewidentnie zaślepione korkiem metalowym czy czymś go przypominającym.
Może któryś z kolegów od silnika 1.6 rzuci okiem .
Nie zamienię ESSA na mercedesa.