wymiana wahaczy
Moderator: Moderatorzy
- lukaszl86ldz
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
wymiana wahaczy
Panowie byłem na przeglądzie ess nie przeszedł z powodu nadmiernego luzu tuleji wahacza lewego , postanowiłem wymienić cały wahacz a dokładnie dwa dla świętego spokoju gdyż co do wymiany samych tulejek nie mam takich możliwości , w nubirze już wymieniałem więc pojęcie jakieś jest , kwestia jest tylko taka
jakie klucze będą potrzebne bo chciałbym sie naszykować , przeszukiwałem goooogle oraz forum wiele info o wahaczach montażu przekładaniu ale nic jakie klucze
drugie pytanie nieraz pisze że do wkładania wahacza przydatny jest lewarek jak ????
jakie klucze będą potrzebne bo chciałbym sie naszykować , przeszukiwałem goooogle oraz forum wiele info o wahaczach montażu przekładaniu ale nic jakie klucze
drugie pytanie nieraz pisze że do wkładania wahacza przydatny jest lewarek jak ????
było suzuki , hyundai , daewoo a nawet opel od Escorta nauczyłem się jak ważna jest masa w aucie
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Warto tez sie zaopatrzyc w nowe sruby gdyz prawidlowo ford nie dopuszcza zalozenia nowego wahacza na starych srubach
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- WieSiu
- Posty: 23278
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jakiś torx większy do odkrecenia śruby sworznia ze zwrotnicy jest potrzebny, do tego klucz oczkowy jakiś trochę większy (15-17 nie pamiętam dokładnie) i grzechotka też z trochę większa nasadka. Może się przydać coś ala łom do rozchylenia zwrotnicy aby łatwiej poszło i może młotek zdjąć łatwo idzie, gorzej to wsadzić, na jednym pocwiczysz to drugi pójdzie łatwiej
Śruby rzeczywiście powinny być nowe, koszt ok 60 zł plus wysyłka z firmy Febi. Warto zmienić jeśli te na aucie są stare i zgnile.
Śruby rzeczywiście powinny być nowe, koszt ok 60 zł plus wysyłka z firmy Febi. Warto zmienić jeśli te na aucie są stare i zgnile.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- S3ci0r
- Posty: 4783
- Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
- Lokalizacja: Łódź
- Pojemność: 1988
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Hatchback
klucz płaskooczkowy 18 do zblokowania nakrętek śrub wahacza + nasadka 15 do odkręcenia śrub wahacza, to na pewno. trzeba też odkręcić końcówkę drążka kierowniczego od zwrotnicy (nasadka 17), przynajmniej z jednej strony, żeby można było odchylić zwrotnicę, łatwiej jest wtedy włożyć nowy wahacz. no i tak jak wiesiu powiedział duży torx i chyba nasadka 15 żeby okręcić sworzeń od zwrotnicy
GG: 3022309
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty
- WieSiu
- Posty: 23278
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kris, a wahacz nowy jest spokojnie do kupienia za ok 100zł to nie wiem po co wkładac zardzewialy brudny wahacz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kris, ja uważam tak - jesli stare wahacze są w dobrym stanie i ma sie dostęp do oryginalnych tulei i mechaniora co zrobi to w cenie, jaką podałes warto wymienić tuleje. W kazym innym wypadku lepiej wywmienic wahacz na nowe.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- lukaszl86ldz
- Posty: 127
- Rejestracja: 10 maja 2014, 21:18
- Lokalizacja: Łódź
- Yagr
- Posty: 14521
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
lukaszl86ldz, poliuretany do wahaczy tylko powerflexy - a one kosztują, inne się nie sprawdzają a i tak powerflexy nadają się do jazdy raczej wyczynowej a na co dzień nie ma sensu bulic tyle bo nie wykorzystasz sztywności zawiasu, które oferują..
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- harnasiowy
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
A ja odradzam, nie wiadomo ile razy były tuleje ruszane i z tym walczyłem az kupilem lemfordera wahacze i byl spokój.
Klucze tak jak wyżej nasadka 15 do wahacza i płaska 18
Torx 45 i nasadka 17 do swoznia. 30 minut roboty. Pamietaj zeby dokrecac jak auto stoi na kolach
Klucze tak jak wyżej nasadka 15 do wahacza i płaska 18
Torx 45 i nasadka 17 do swoznia. 30 minut roboty. Pamietaj zeby dokrecac jak auto stoi na kolach
Regeneracja Przewodów Wspomagania, klimy itp.
Pneumatyka i Hydraulika
Pneumatyka i Hydraulika