Wymiana siłownikow klapy bagażnika

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Muzzy

Wymiana siłownikow klapy bagażnika

Post autor: Muzzy »

Witam, postanowilem podzielić się z Wami moim doświadczeniem z wymianą silowników klapy bagażnika. Zimą klapa zaczęłą spadać mi na głowe, a i teraz przy upałach nie było lepiej, wiec zdecydowałem się na wymianę. Trochę się obawiałem tej wymiany gdyż nie wiedziałem jak się do tego zabrać, tym bardziej że gdzieś przeczytałem, że nie jest to takie proste, że trzeba co najmniej dwoch silnych do tej wymiany - jeden trzyma cholernie ciezką klapę, drugi wymienia..... Otóż wymiana moich siłowniczków trwałą 3 minuty i zrobiłem to sam jedną ręką trzymając klapę a drugą śrubokręt!
Ale do rzeczy:
1. Wymianę zaczynamy od zaopatrzenia się w niewielki płaski śrubokręt.
2. Siłowniczki zamocowane są na wcisk na bolec zakończony kulką przymocowany do karoserii i do klapy, tą kulkę trzyma taka blaszka blaszka na siłowniczku.
3. Aby zdemontować stary siłownik wystarczy podważyć śrubokrętem blaszkę na obydwu końcach siłownika i odciągnąć siłownik, pamiętając o trzymaniu klapy.
4. Nowy siłownik wciskamy na kulki w miejsce starego i gotowe.
5. Operację powtarzamy analogicznie z drugiej strony.
6. Zdecydowanie nie polecam demontowania obydwu siłowników równocześnie - klapa jest naprawde ciężka.

Od tej pory klapa nie spada juz na głowe, teraz przy otwieraniu chce mi wybić zęby :)

Z góry przepraszam, że nie zamieszczam zdjęć z montażu w samochodzie ale wymiana poszła tak szybko że nie zdążyłem ich zrobić :D - z resztą nie mam trzeciej ręki :)

I jeszcze infromacja techniczna:
do mojej klapy z rocznika 97, hatchback 5D bez spoilera potrzebne są siłowniki 440 Newtonów każdy.
Pozdrawiam i mam nadzieje, że komuś przyda się mój opis.
Załączniki
Tak wygląda blaszka zdjęta z siłownika
Tak wygląda blaszka zdjęta z siłownika
03_Silownik.jpg (13.36 KiB) Przejrzano 4258 razy
W tym miejscu należy podważyć blaszkę i zdjąć siłownik
W tym miejscu należy podważyć blaszkę i zdjąć siłownik
02_Silownik.jpg (6.46 KiB) Przejrzano 4258 razy
Tak wygląda element wciśnięty na kulkę, w srodku widać końcówki blaszki, które zaciskają sie na kulce
Tak wygląda element wciśnięty na kulkę, w srodku widać końcówki blaszki, które zaciskają sie na kulce
01_Silownik.jpg (12.75 KiB) Przejrzano 4258 razy
Muzzy

Post autor: Muzzy »

to zobacz ile Twoje maja Newtonów, ja teraz tez musze wiecej sily przylozyc zeby klape zamknac ale jak ja spuszcze tak juz do polowy to potem leciutko sie zamyka....
Zablokowany