Problem z ładowaniem Ford Escort Cabrio 1994

Moderator: Moderatorzy

Joooo

Problem z ładowaniem Ford Escort Cabrio 1994

Post autor: Joooo »

Witam, mam problem z ładowaniem w escorcie. Na początku zapaliła się kontrolka od ładowania po paru kilometrach auto zgasło, wymieniłem alternator, odpaliłem silnik przy pomocy startera (dodatkowej baterii) i silnik na chwile po odłączeniu działał i zgasł. Następnie odłączyłem dodatkowy zielony kabel przy alternatorze i bez tego kabla silnik normalnie działa i ładuje akumulator tylko ze kontrolka od ładowania się świeciła. Jak znowu podłączyłem zielony dodatkowy kabel po dwóch minutach auto zgasło i akumulator był rozładowany. Po co jest ten dodatkowy zielony kabel i do czego jest podłączony?? Czy mogę jeździć bez podłączania tego kabla?? Z góry dziękuje za pomoc:)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Po pierwsze to naladuj porzadnie akumulator, a potem zrób pomiary napiecia miernikiem na klemach i jak masz mozliwosc to na samym alternatorze
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
urszula86
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2015, 13:39
Lokalizacja: kraków

Post autor: urszula86 »

A moglibyście doradzić jaki akumulator do Escorta 1.8TD by się najlepiej sprawdził? czy te NIE UZNAJEMY REKLAM !!!!mają coś ciekawego w ofercie?
Ostatnio zmieniony 23 lis 2015, 11:54 przez urszula86, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jakikolwiek o pojemności ok 72Ah i wysokości 175mm
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Kleszczak
Posty: 1440
Rejestracja: 24 lut 2015, 07:10
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Pojemność: 2000
Rocznik: 1993
Generacja: MK6
Nadwozie: Cabrio

Post autor: Kleszczak »

72 jej nie potrzebny jak nie ma klimy.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Piszę co było oryginalnie nawet w największych golasach, ale mniejszy wydajny pradowo też są radę
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
S3ci0r
Posty: 4782
Rejestracja: 26 mar 2010, 02:41
Lokalizacja: Łódź
Pojemność: 1988
Rocznik: 1997
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback

Post autor: S3ci0r »

ja mam 72 w benzynie, lepiej żeby był mocniejszy, zawsze lepiej mieć więcej prądu niż mniej, w szczególności przy dieslu :)
GG: 3022309

PMC Team Polska
RTT - Rób Te Tosty :d
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Jak sie kupuje aku to mówi się sprzedawcy - jeśli ten nie zapyta czy to ma być aku do diesla czy benzyny - bo jest różnica w samej budowie akumulatora
Do diesliaku mają mocniejsze - grubsze płytki w celkach
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23235
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie widziałem wersji specjalnych do diesli
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu, uwierz , że są :mrgreen:
Przy tej samej pojemności - do diesla potrzebny większy prąd rozruchowy
Właściwie to do diesla potrzebny jest pojemnościowo mniejszy aku niż do benzyny - bo po odpaleniu diesla już tyle prądu nie jest potrzebne co przy benzynie
Potrzeba dużo prądu tylko przy rozruchu i taki akumulator trza kupić - taki co daje większego kopa w momencie rozruchu
A te o większym kopie mają wzmocnione płyty
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, może i są... ale ja sprzedaje to dziadostwo i spec od boscha o żadnych takich dziwactwach nam nie mówił.... Owszem, rozróżnia akumulatory do osobówek (oznaczenie s, np. s4, s5) od tych do tirów (oznaczenie t, np. t3, t4, t5) I między nimi faktycznie są różnice. Może jakieś super-hiper firma bez przedstawicielstwa w Polsce robi alu np. 75Ah Petrol i jednocześnie 74Ah diesel...
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22178
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Yagr, wejdź na jakąkolwiek stronę sklepu z aku Bosch-a i przeczytaj co napisali o S4 czy S5
S5 to np. szczególnie zalecany do diesli i do wozów z dużą ilością elektroniki
S4 już mniej ma wymagań
Przy tej samej lub podobnej pojemności S5 daje więcej przy rozruchu
Chodziło mi o to , żeby nakierować kolegę na prąd rozruchu przy aku bo po co ma kupić aku o dużej pojemności z niższym prądem przy rozruchu i taki mu zimą przy dieslu może szybko paść
Ale co mi tam - możecie dalej mącić w głowie komuś kto nie ma w ogóle pojęcia o tym co lepsze do diesla
Olewam temat - czyli przycisk ignoruj idzie w ruch
Nie z nam sie natym i więcej już tu nie odpowiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14500
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, sorry ale kombinujesz jak koń pod górę - zalecane takie jak im pasuje - to sa po prostu różne półki. Niżesza ma mniejszy stopień komplikacji, mniejsze parametry. A aku dobierasz do konkretnego auta. tekst że sie robi akumulatory inne dla benzyny a inne do diesla to mocne naciąganie faktów. Robi sie akumulatory dostosowane do zapotrzebowania energetycznego samochodu i może ono być większe w wypasionym, napakowanym elektroniką benzyniaku niż w dieslu. I co, nie wstawisz mu wtedy S5? Co innego pojazdy hybrydowe czy w pełni elektryczne ale to juz zupełnie inna para kaloszy. Owszem, można powiedzieć że porównywalne wyposażeniem autka z silnikiem benzynowym mają mniejsze wymagania co do parametrów akumulatora niż taki sam diesel ale nie można twierdzić że S5 są do diesli a s4 do benzyniaków.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ