Rożnice w podłączeniu cewki Ford a cewki Motorcraft
Moderator: Moderatorzy
- jk1978
- Posty: 770
- Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Rożnice w podłączeniu cewki Ford a cewki Motorcraft
no więc jak już gdzieś napisałem kupiłem nową cewkę do Escorta. Nie luknąłem jednak że mam założoną cewkę motorcraft a kupiłem cewkę ford. wiem że motorcraft to ford ale są jednak różnice przy podłączeniu przewodu 1 i 4
cewka ford http://allegro.pl/ford-escort-mk7-1-3-c ... 95896.html
cewka motorcraft http://allegro.pl/ford-escort-1-6-16v-e ... 73796.html
i teraz pytanie. czy podłączyć przewody do cewki ford tak jak są w starej cewce motorcraft czy zamienić pozycjami przewód 4 z 1. niby piszą na innych forach by zakładać tak jak było i nic nie zmieniać ale wolę mieć pewność. cewkę zmieniam bo jakimś cudem mam pękniętą obudowę z boku i dzieją się cyrki jak jest wilgotno, jak jest deszcz lub śnieg. dzięki
cewka ford http://allegro.pl/ford-escort-mk7-1-3-c ... 95896.html
cewka motorcraft http://allegro.pl/ford-escort-1-6-16v-e ... 73796.html
i teraz pytanie. czy podłączyć przewody do cewki ford tak jak są w starej cewce motorcraft czy zamienić pozycjami przewód 4 z 1. niby piszą na innych forach by zakładać tak jak było i nic nie zmieniać ale wolę mieć pewność. cewkę zmieniam bo jakimś cudem mam pękniętą obudowę z boku i dzieją się cyrki jak jest wilgotno, jak jest deszcz lub śnieg. dzięki
- harnasiowy
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 wrz 2013, 14:07
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Nie będzie żadnej różnicy
Tłoki 1i 4 chodzą razem tak jak 2 i 3
Cewki mają takie rozwiązanie , że napięcie pojawia sie na 1 i 4 wyjściu równocześnie a później równocześnie na 2 i 3 wyjściu
To nie jest aparat zapłonowy gdzie napięcie pojawiało się po kolei na każdym wyjściu
Tu masz na 2 wyjściach jednocześnie
Zawsze iskra jest na 2 świecach jednocześnie , czyli tak jak tłoki chodzą parami 1z 4 oraz 2z3
Tłoki 1i 4 chodzą razem tak jak 2 i 3
Cewki mają takie rozwiązanie , że napięcie pojawia sie na 1 i 4 wyjściu równocześnie a później równocześnie na 2 i 3 wyjściu
To nie jest aparat zapłonowy gdzie napięcie pojawiało się po kolei na każdym wyjściu
Tu masz na 2 wyjściach jednocześnie
Zawsze iskra jest na 2 świecach jednocześnie , czyli tak jak tłoki chodzą parami 1z 4 oraz 2z3
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- jk1978
- Posty: 770
- Rejestracja: 11 lis 2014, 08:27
- Lokalizacja: Olsztyn
- Pojemność: 1800
- Rocznik: 1997
- Generacja: MK1
- Nadwozie: Hatchback
Temat do zamknięcia. Potwierdzam że przy różnicy o której mówiłem przy cewce ford i cewce motorcraft przewody zostawiamy tak jak były oryginalnie ponieważ inaczej jest problem z długością przewodu nr 1 i 4 (wsumie przewody można zamienić ale są na styk z długością). Auto śmiga idealnie po podmianie miejscami przewodu 1 z 4.
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Cóż... różne silniki - różne cewki - chociaż w środku jest niby to samo to różnice wynikają m.in. z miejsca montażu czy innego układu osprzętu pod maską. Te dwie cewki z linków są do różnych silników.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"