MK7 Schemat zasilania powietrzem i podciśnienia - szukam
Moderator: Moderatorzy
- Jarek_Jarecki
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 gru 2014, 19:42
- Lokalizacja: Żarów
MK7 Schemat zasilania powietrzem i podciśnienia - szukam
Hej,
Szukam schematu zasilania powietrzem i podciśnienia do Escorta MK7 1.6 16V - dokładniej kolektor ssący i wszystkie rurki gumowe, co z niego wychodzą...
Musze wymienić kilka przewodów i chcę to zrobić, jak Bóg przykazał....a nie zaślepki śrubami jak to miało miejsce dotychczas przez poprzedniego właściciela.
Przy okazji - kupię rurkę, która wychodzi z kolektora do silnika - z tego miejsca:
z góry dzięki!
Szukam schematu zasilania powietrzem i podciśnienia do Escorta MK7 1.6 16V - dokładniej kolektor ssący i wszystkie rurki gumowe, co z niego wychodzą...
Musze wymienić kilka przewodów i chcę to zrobić, jak Bóg przykazał....a nie zaślepki śrubami jak to miało miejsce dotychczas przez poprzedniego właściciela.
Przy okazji - kupię rurkę, która wychodzi z kolektora do silnika - z tego miejsca:
z góry dzięki!
Jest: Opel Vectra C 2008 1.9 CDTI caravan
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
ta rurka nie wchodzi do silnika tylko wychodzi z tego miejsca czyli z kolektora ssacego (dolotowego) i idzie do regulatora cisnienia paliwa ja mam ta rurke zaslepiona bo mi auto gasnie i chodzi nieraz jak traktor ,w momencie jak zdejme ten przewod z regulatora auto chodzi rowno i nie gasnie
pozatym co tam ogarniac najlepiej sprawdzic jakie podcisnienie jest w kolektorze pod jakims kompem u mnie na biegu jalowym 0.26 czyli nie ciagnie lewego powietrza jest ok jakby bylo np 0.40 to oznacza ze jest nieszczelnosc w kolektorze ewentualnie przewod podcinienia gdzies sie przetarl
czas wtrysku okolo 3,2 ms na biegu jalowym z podpietym podcienieniem do regulatora
czas wtrysku 2.6 ms na biegu jalowym silnik pracuje rowno nie telepie -na odpietym przewodzie od regulatora
i wez tu zrozum ten samochod prawdopodobnie wtryski niewyrabiaja sie i przy zwiekszonym cisnieniu o 0.5 bara jeszcze daja rade
pozatym co tam ogarniac najlepiej sprawdzic jakie podcisnienie jest w kolektorze pod jakims kompem u mnie na biegu jalowym 0.26 czyli nie ciagnie lewego powietrza jest ok jakby bylo np 0.40 to oznacza ze jest nieszczelnosc w kolektorze ewentualnie przewod podcinienia gdzies sie przetarl
czas wtrysku okolo 3,2 ms na biegu jalowym z podpietym podcienieniem do regulatora
czas wtrysku 2.6 ms na biegu jalowym silnik pracuje rowno nie telepie -na odpietym przewodzie od regulatora
i wez tu zrozum ten samochod prawdopodobnie wtryski niewyrabiaja sie i przy zwiekszonym cisnieniu o 0.5 bara jeszcze daja rade
- Jamszoł
- Posty: 22184
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
z tyłu kolektora ssącego od dołu dochodzi wężyk co sie łączy z wężykiem igielitowym za silnikiem i dalej w prawą stronę do przodu - łączy się za prawą lampą z elektrozaworem dalej filtrem węglowym i dalej wężykiem do zbiornika paliwa (pochłaniacz oparów paliwa)
Gdy regulator ciśnienia paliwa jest sprawny to nic nie będzie przerywać
bodzio82, zapomniałeś dodać , że masz ten regulator zrąbany
Gdy regulator ciśnienia paliwa jest sprawny to nic nie będzie przerywać
bodzio82, zapomniałeś dodać , że masz ten regulator zrąbany
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jamszoł, dodam ze w momecie jak zaloze ten przewod auto zarowno na benzynie jak i na lpg zle pracuje jak przewod zdejme z regulatora auto chodzi poprawnie i na tym i na tym ,no ale sekwencja szczytuje z czasu wtrysku na pb wiec pewnie wlasnie chodzi o to ze wtryskiwacze siadly od benzyny musze jakas listwe dorwac na podmiane
ogolnie ze zdjetym przewodem z regulatora jezdze juz z 6msc i jest ok
ogolnie ze zdjetym przewodem z regulatora jezdze juz z 6msc i jest ok
- Jarek_Jarecki
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 gru 2014, 19:42
- Lokalizacja: Żarów
to u mnie telepie, jak ten przewód spada z tego regulatora, lub z kolektora
więc zakładam, że jest regulator dobry i wtryski też
Tylko wqrwia mnie jakieś dziwne syczenie w okolicach tego kolektora - wymienić chcę dlatego wszystkie rurki....syczy jak diabli
więc zakładam, że jest regulator dobry i wtryski też
Tylko wqrwia mnie jakieś dziwne syczenie w okolicach tego kolektora - wymienić chcę dlatego wszystkie rurki....syczy jak diabli
Jest: Opel Vectra C 2008 1.9 CDTI caravan
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
Jarek_Jarecki pisze:to u mnie telepie, jak ten przewód spada z tego regulatora, lub z kolektora
zostaje jeszcze uszczelka pod przepustnica lub oringi w kolektorze moze wydmuchneło którys ,z kolektora jak spadnie to normalne bo duza srednica otworu i lapie lewe powietrze nie ma prawa dobrze pracowac silnik
- Jarek_Jarecki
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 gru 2014, 19:42
- Lokalizacja: Żarów
Masz może jakieś foto tegoż wężyka?Jamszoł pisze:przy ściance działowej masz rurke igielitową typu tekalan - ona sie łączy ze zwykłym giętkim wężykiem , który wchodzi od tyłu - od dołu kolektora ssącego
To od pochłaniacza oparó
Wsadź no rękę pod spód i namierz czy to nie on Ci wyleciał
Jak one są ze sobą połączone - ten tekalan z gumowym? Zwykła złączką prostą, czy jakimś regulatorkiem (gruszka itp.)
@bodzio:
Jak zdejme kolektor, to i tak profilaktycznie chyba wymienię te gumki....
Qrde - wszystko niby działa a jednak kuleje
Jest: Opel Vectra C 2008 1.9 CDTI caravan
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
- Jarek_Jarecki
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 gru 2014, 19:42
- Lokalizacja: Żarów
A czy w tym EFI, jest tak samo jak u mnie?Jamszoł pisze:Kolektory sie troche różnią ale rurka/wężyk idą w tym samym miejscu
[url=http://up.programosy.pl/foto/540x405_fo ... 632427.jpg]Obrazek[/url]
Ja mam ten sam silnik, bez tego metalowego EFI....i nie kojarzę takiego przewodu - choć za godz. będę szedł do garażu, to zerknę
ja mam taki motor:
Jest: Opel Vectra C 2008 1.9 CDTI caravan
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
- Jarek_Jarecki
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 gru 2014, 19:42
- Lokalizacja: Żarów
a jaka była różnica w tych dwóch silnikach?
Jest: Opel Vectra C 2008 1.9 CDTI caravan
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif
Jest: Ford ESCORT MK7 1.6 16V +LPG kombi
http://vectra-unlimited.pl/jpg/banery/piteron.gif