[MK7] Licznik z obrotomierzem do 1.3i

Moderator: Moderatorzy

kebab
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:13
Lokalizacja: Opole

[MK7] Licznik z obrotomierzem do 1.3i

Post autor: kebab »

Witam.

Postanowiłem sobie zakupić licznik z obrotomierzem do swojego essiego. Licznik pochodzi z fiesty MK4 1,25 zetec. Po podpięciu pokazuje mi połowę obrotów. Na forum wyczytałem, iż trzeba zmienić opornik R7. Problem w tym, że płytka od obrotomierza z fiesty wygląda zupełnie inaczej niż z escorta przedstawionego w pewnym temacie na FETP (były pokazane 2 płytki dla 8V oraz 16V). Rezystor R7 jest smd i ma 280kOhm, potencjometr nastawny R8 regulacja 0 do 60kOhm.

Prosiłbym o pomoc jaki rezystor dobrać.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kebab, nie pamietam juz czy trzeba w tym wypadku podwoić czy zmniejszyc o połowe wartość rezystora R7. Zawsze możesz wlutować tam nastawny jak ja zrobiłem w cytowanym temacie i wyregulować samemu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kebab
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: kebab »

Problem w tym, iż nastawny ma 3 nóżki, a opornik tylko 2...
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

A to nie wiesz ze w nastawnym łączysz 2 nóżki razem i traktujesz jako jedna? Zawsze łączysz środkowa ze skrajna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
kebab
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: kebab »

WieSiu, elektronik ze mnie słaby. W takim razie jaki potencjometr polecacie Panowie.

Czy regulować coś na R8? Skręcić go na 0 i kręcić tylko R7?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kebab, r8 nie ruszaj. On ma za mały zakres. Nim możesz później doregulować na koniec.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kebab
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: kebab »

500K, 1M, 2M? który z nich mam kupić?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kebab, 1M powinien obsłużyć wszystkie możliwości a ze względu na dużą niedokładność to tym ustawisz z grubsza a dopieścisz fabrycznym R8. W zasadzie masz gotowca w cytowanym temacie. Zamiast tego możesz jeszcze spróbować wlutować opór 560kOm albo 140 na próbę - groszowa sprawa a w tym przypadku raczej na pewno chodzi o podwojenie lub zmniejszenie o połowę rezystencji. Gdzieś na forum jest to opisane ale ja nie muszę tego szukać - nie chce mi się :D
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
kebab
Posty: 10
Rejestracja: 11 lis 2014, 20:13
Lokalizacja: Opole

Post autor: kebab »

Temat ogarnięty. W miejsce potencjometru R8 wstawiłem 1M (R7 smd 260kohm nie ruszałem) i elegancko wyregulowałem :mrgreen:
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

kebab, no to super. Ale miałeś trochę szczęścia bo gdyby pozostawiony R7 miał większą rezystencję niż całkowita potrzebna do pracy tego obrotomierza to skręcając R8 do zera i tak nie przeskoczyłbyś tego opornika stałego ;)
Grunt że sie udało i działa prawidłowo ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ODPOWIEDZ