[MK7] Licznik z obrotomierzem do 1.3i
Moderator: Moderatorzy
[MK7] Licznik z obrotomierzem do 1.3i
Witam.
Postanowiłem sobie zakupić licznik z obrotomierzem do swojego essiego. Licznik pochodzi z fiesty MK4 1,25 zetec. Po podpięciu pokazuje mi połowę obrotów. Na forum wyczytałem, iż trzeba zmienić opornik R7. Problem w tym, że płytka od obrotomierza z fiesty wygląda zupełnie inaczej niż z escorta przedstawionego w pewnym temacie na FETP (były pokazane 2 płytki dla 8V oraz 16V). Rezystor R7 jest smd i ma 280kOhm, potencjometr nastawny R8 regulacja 0 do 60kOhm.
Prosiłbym o pomoc jaki rezystor dobrać.
Pozdrawiam.
Postanowiłem sobie zakupić licznik z obrotomierzem do swojego essiego. Licznik pochodzi z fiesty MK4 1,25 zetec. Po podpięciu pokazuje mi połowę obrotów. Na forum wyczytałem, iż trzeba zmienić opornik R7. Problem w tym, że płytka od obrotomierza z fiesty wygląda zupełnie inaczej niż z escorta przedstawionego w pewnym temacie na FETP (były pokazane 2 płytki dla 8V oraz 16V). Rezystor R7 jest smd i ma 280kOhm, potencjometr nastawny R8 regulacja 0 do 60kOhm.
Prosiłbym o pomoc jaki rezystor dobrać.
Pozdrawiam.
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kebab, nie pamietam juz czy trzeba w tym wypadku podwoić czy zmniejszyc o połowe wartość rezystora R7. Zawsze możesz wlutować tam nastawny jak ja zrobiłem w cytowanym temacie i wyregulować samemu.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
A to nie wiesz ze w nastawnym łączysz 2 nóżki razem i traktujesz jako jedna? Zawsze łączysz środkowa ze skrajna
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kebab, 1M powinien obsłużyć wszystkie możliwości a ze względu na dużą niedokładność to tym ustawisz z grubsza a dopieścisz fabrycznym R8. W zasadzie masz gotowca w cytowanym temacie. Zamiast tego możesz jeszcze spróbować wlutować opór 560kOm albo 140 na próbę - groszowa sprawa a w tym przypadku raczej na pewno chodzi o podwojenie lub zmniejszenie o połowę rezystencji. Gdzieś na forum jest to opisane ale ja nie muszę tego szukać - nie chce mi się
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
kebab, no to super. Ale miałeś trochę szczęścia bo gdyby pozostawiony R7 miał większą rezystencję niż całkowita potrzebna do pracy tego obrotomierza to skręcając R8 do zera i tak nie przeskoczyłbyś tego opornika stałego
Grunt że sie udało i działa prawidłowo
Grunt że sie udało i działa prawidłowo
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"