[Mk7] Oznaczenie przekaźnika przedn świateł przeciwmgielnych

Moderator: Moderatorzy

S. Cort

[Mk7] Oznaczenie przekaźnika przedn świateł przeciwmgielnych

Post autor: S. Cort »

Nie działają mi halogeny. Mam pewien problem z ustaleniem, czego właściwie mam szukać na Allegro - czy w podobnych miejscach - może ktoś z Was podpowiedziałby:

Znalazłem kilka różnych opisów rozlokowania przekaźników - z tego, który najbardziej pasuje, wynikałoby, że za brak halogenów odpowiada brak (widocznie poprzedni właściciel zwyczajnie wyjął) przekaźnika R21, który podobno ma być "biały lub zielony". Gdzie on u mnie siedzi - zaznaczyłem "na załączonym obrazku".

Może ktoś z Was dalby radę podać mi dokładne oznaczenie tego przekaźnika - ew. wyjąłby nawet na chwilę, aby upewnić się, że bez niego faktycznie halogeny nie świecą?

A' propos: widzę u siebie także puste miejsca na diody D4 i D5. Czy u Was też są puste (pytam właścicieli podobnej wersji)?
Załączniki
skrzynka1a.jpg
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Nie mam jak teraz sprawdzic ale w ramach podpowiedzi pewiem ze krążąca często w necie instrukcja escorta po polsku niestety jest do nowszych wersji skrzynek i mimo że wyglądają tak samo to w srodku sa inne :( na obudowie skrzyni masz namalowane jakie kolory mają mieć przekaźniki i są tez namalowane miejsca gdzie zamiast przekaźnika można włożyć zworke.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
S. Cort

Post autor: S. Cort »

No, dobra: posiedziałem przy tym dzisiaj trochę, i nieco się wyjaśniło: halogeny jednak najwyraźniej powinny być włączane przez R15. Po prostu zrobiłem zwarcie tych pinów, które odpowiadają "prądowym" końcówkom w przekaźniku, i zaświeciły się wtedy.

Wygląda więc na to, że uwalone mam sterowanie tym przekaźnikiem. U mnie do włącznika przeciwmgielnych dochodzą 4 kabelki; w międzyczasie doszukałem się, że mają to być: plus, minus (masa), plus od pozycyjnych, no i wyjście napięciowe (teoretycznie powinno sterować cewką przekaźnika).

Pytanie pierwsze: czy ktoś mógłby podpowiedzieć, jak ten przełącznik ma działać, to łatwiej byłoby mi go sprawdzić? Po wciśnięciu zapala się jego dioda (tylko wtedy, gdy mam włączone światła mijania), oraz zapala się przeciwmgielne z tyłu (z tyłu mam tylko jedno, lewe). Czyli nie idzie napięcie na cewkę R15, a powinno. Zdaje się, że i światło z tyłu powinno być włączane przekaźnikiem, prawda? Najlogiczniejsze byłoby więc chyba równoległe połączenie ich cewek, i włączanie wspólne. A zatem wskazywałoby to chyba na problem w skrzynce bezpieczników/przekaźników (przelutowywałem ją!) - co dałoby się ew. "załatać" poprowadzeniem cienkiego kabelka "po wierzchu" od przekaźnika włączającego tylne (R19) do R15, żeby działały wspólnie. Problem w tym, że R19... również u mnie nie ma! Ani żadnej zwory - puste miejsce!

Mimo sporej niewygody udało mi się jakoś wepchnąć tam końcówkę kabla, i zbadać miernikiem: na żadnym z czterech pinów gniazda pod R19 nie pojawia się napięcie, gdy zapala mi się tylne przeciwgielne. Wniosek z tego, że ono jest chyba zasilane bezpośrednio z przełącznika, skoro żaden z przekaźników dedykowanych dla przeciwmgielnych w ogóle nie jest sterowany (zresztą: żadnego z nich obu tam nie było, dopóki sam nie wstawiłem R15).

Pytanie drugie: na który pin skrzynki bezpieczników/przekaźników należałoby poprowadzić napięcie sterujące dla obu: R15 i R19? No mogę tak nieco "sznurkiem" poprowadzić napięcie - dodatkowym kabelkiem od przełącznika bezpośrednio na stosowną "nóżkę" R15 - ale może dałoby się to zrobić jakoś "inteligentniej"?

P.S. Ten oto wątek na "siostrzanym" forum sugeruje mi, że być może ten mój Escort nie był wersją fabrycznie wyposażoną w halogeny, a po prostu poprzedni właściciel coś kombinował - ale robił to niechlujnie, i dlatego niewiele mu z tego wyszło. Wychodzi zatem na to, że chyba wypadnie mi dołożyć ten kabelek, skoro sam przekaźnik zwiera, co trzeba - i zapewne będzie to najprostsze rozwiązanie (zamiast kupować specjalnie inne "wiązki" itd.).
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3318
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Escort-1996, ja zawsze sprawdzałem tu i się zgadzało (miałem MK7 1999 rok):
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic491693.html
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
S. Cort

Post autor: S. Cort »

Znam ten wątek — wygooglowałem go już uprzednio — i właśnie nim zasugerowałem się pytając o oznakowanie przekaźnika; widać tam bowiem m. in.:

R 15 Rezerwowy —
R 21 Światła przeciwmgłowe przednie — moduł Biały lub zielony

Otóż — jak już napisałem — okazało się, że u mnie R15 nie jest rezerwowy, bo właśnie dzisiaj wyczaiłem, że jednak to on włącza halogeny. Czyli mam jednak nieco inną wersję skrzynki.
Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3318
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

Masz jeszcze:
R 25 Światła przeciwmgłowe
przednie Biały
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
S. Cort

Post autor: S. Cort »

No, może i mam - tyle, że w mojej skrzynce nie ma gniazda na coś takiego, jak R25. :lol: Najwyższy numer to R22.
ODPOWIEDZ