sonda lambda - pomiar
Moderator: Moderatorzy
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
sonda lambda - pomiar
dzisiaj nastąpiło JUTRO więc zmierzyłem sonde nie wiem czy dobrze czy źle ale zmierzyłem i podaje co mnie tam pokazało na mierniku
zaznaczam że marny ze mnie elektryk/elektronik
sonda ma 4 przewody i kazdy mierzyłem
CZARNY:
silnik wyłączony/zapłon wyłączony - 0,04V
zapłon włączony - 0,30 i rośnie
silnik załączony - obroty jałowe od 0,31 do 1,20 wartość "skacze" co chwila
obroty 3000 0,15-0,80V
BIAŁE:
silnik wyłączony/zapłon wyłączony - 0,0V
zapłon załączony (1) 12,32V ten co łączy się z przewodem czarno-czerwonym z wiązki
(2) 0,15V ten co łączy się z brązowym z wiązki
silnik załączony- obroty jałowe (1) 13,52V
(2) 0,18V
SZARY:
zawsze 0V
kolory przewodów:
sonda - wiązka
----------------------
szary - brązowy
czarny - niebieski
biały - brązowy
biały - czarno-czerwony
i co sądzicie? można po tym coś rozszyfrować czy sonda jest sprawna czy walnięta? nie wiem czy wydawać 200zł na nową jak ta może być dobra a przyczyna przelewania silnika to coś innego
zaznaczam że marny ze mnie elektryk/elektronik
sonda ma 4 przewody i kazdy mierzyłem
CZARNY:
silnik wyłączony/zapłon wyłączony - 0,04V
zapłon włączony - 0,30 i rośnie
silnik załączony - obroty jałowe od 0,31 do 1,20 wartość "skacze" co chwila
obroty 3000 0,15-0,80V
BIAŁE:
silnik wyłączony/zapłon wyłączony - 0,0V
zapłon załączony (1) 12,32V ten co łączy się z przewodem czarno-czerwonym z wiązki
(2) 0,15V ten co łączy się z brązowym z wiązki
silnik załączony- obroty jałowe (1) 13,52V
(2) 0,18V
SZARY:
zawsze 0V
kolory przewodów:
sonda - wiązka
----------------------
szary - brązowy
czarny - niebieski
biały - brązowy
biały - czarno-czerwony
i co sądzicie? można po tym coś rozszyfrować czy sonda jest sprawna czy walnięta? nie wiem czy wydawać 200zł na nową jak ta może być dobra a przyczyna przelewania silnika to coś innego
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Przy 3000 obrotów ok. Gorzej przy jalowych,to 1.2V jest zastanawiające
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bierz poprawkę na dokładność pomiaru.WieSiu pisze:to 1.2V jest zastanawiające
kupiec, moim zdaniem jest w miarę ok.
Tak naprawdę to precyzyjna analiza sondy jest możliwa tylko oscyloskopem ale to co przedstawiłeś świadczy że jakoś tam działa. Między białymi kabelkami można jeszcze zmierzyć opór elektryczny - to jest grzałka.
Z szarym można sprawdzić przejście do masy - powinno być.
Z tym czarnym możesz jeszcze zrobić taki test - sprawdzić pracę sondy zwierając drugą elektrodę przyrządu do masy silnika i powtórnie zwierając do szarego kabelka. Jeśli wyniki będa podobne to wsjo ok.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
i tego sie trzymajmy.kupiec pisze:zaznaczam że marny ze mnie elektryk/elektronik
komputer mierzy roznice potencjalow miedzy czarnym a szarym - nigdzie nie jest powiedziane, ze szary musi byc zwarty do masy, ma miec nizszy potencjal niz czarny
bialy moze byc zwarty do masy, bo grzalka potrzebuje "+" i "-" (wersja dla tych co mieli "2=" z fizyki na koniec roku )
sory, musialem to napisac tym bardziej, ze znam leszka
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415