Witam wszystkich.
Chciałbym obejść skrzynkę bezpieczników aby działał.
Skrzynka to model 96AB 14A 075CAW. Nie chcę inwestować w prze lutowanie bo forda mam
tylko do kwietnia. 1 i 2 bieg działa bez problemu, bezpiecznika nigdy nie spaliło.
3 bieg działa jak poruszę wtyczką od spodu skrzynki.Lecz po kilku wstrząsach samochodu
wyłącza się. Bezpiecznik dmuchawy mam na pozycji 20. Obok na pozycji 18 mam wolne
miejsce od szyb elektrycznych do zrobienia obejścia
Chciałbym zrobić coś podobnego jak kolega Jamszoł w poście
pokrętło dmuchawy - zasilanie
ale u mnie jest inna skrzynka i nie bardzo rozumiem jak mam znaleźć przewód 12 V z dmuchawy.
W załączniku oznaczyłem bezpiecznik nr 20 oraz prawdopodobne miejsce przewodu bo jak tam ruszam to 3 bieg ożywa.
[MK7] Jak obejść bezpiecznik dmuchawy?
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Skoro działa jak ruszasz kablami to po co obchodzić skrzynkę? Pewnie tylko złącze od dolu trzeba poprawić.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Poprawa wtyku nic nie daje ale mam pytanie. Znalazłem coś takiego w sieci na forum motonews:
Czy ten sposób z zamiana 1 biegu na 3 zda egzamin? Próbowałem wyjąć te blaszki w które wpina się pokrętło biegów ale mam z tym problem i nie udało mi się to. Wiecie może jak wyjąc te przewody z pinami?
Chodzi mi o ta wtyczkę. ( Oczywiście u mnie nie ma klimy i są 4 piny tylko)
[ Dodano: Pią 24 Sty, 2014 ]
Rozebrałem dzisiaj skrzynkę i trochę w niej popatrzyłem. Więc mam kolejne pytanie.
Od góry na czerwono jest wtyczka i jeden z pinów. Jak mierzę przejście do bezpiecznika nr 20 od nawiewu to:
Pin_wtyczki >> górny_pin_bezpiecznika - przejście prądu jest!
Pin_wtyczki >> dolny_pin_bezpiecznika - przejścia prądu nie ma!
Teraz pytanie:
Czy ten sposób obejścia jaki przedstawiłem na zdjęciu będzie prawidłowy?
Do górnego czy dolnego wejścia bezpiecznika podłączyć obejście?
To akurat zdjęcie mojej skrzynki i ci ciekawe jak ruszałem wtyczką od dołu to 3 bieg
działał a po użyciu miernika okazuje się że kabelki z przełącznika idą górna wtyczką najwyraźniej bo
tylko tu jest przejście które pokazuje miernik.
Wiem, że o samej dmuchawie było już kilka razy, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem na forum.
Nie działa mi trzeci bieg dmuchawy a 1 i 2 są ok.
Co istotne sama dmuchawa jest ok i przełącznik też działa bez zarzutu. Pozostaje więc ustarka gdzieś między przełącznikiem a kostką dmuchawy (nie ma na niej napięcia a z przełącznika wychodzi).
Teraz pytanie do Kogoś, kto to rozbierał. Czy między przełącznikiem a dmuchawą jest tylko przewód, czy jeszcze jakiś przekaźnik??
I na jakiej zasadzie działa obieg zamknięty? Bo sprawdzając kostkę doszedłem, że przy normalnej pracy na poszczególnych biegach wychodzi z niego po jednym plusie a włączając obieg zamknięty mamy go na wszystkich biegach na dwóch stykach. Jak to działa?
I jeszcze jedno Bo jako, że jest zima i bez 3 biegu lipa, zrobiłem takie patent, że rozebrałem kostkę i przewód zasilający 1 bieg wetknąłem w zasilanie 3 biegu. Mam więc teraz 2 i 3 bieg a 1, którego i tak nie używałem nie ma
Czy tak może to pracować? Przynajmniej tymczasowo. Wg mnie tak, ale jeśli się mylę, to mnie poprawcie
Czy ten sposób z zamiana 1 biegu na 3 zda egzamin? Próbowałem wyjąć te blaszki w które wpina się pokrętło biegów ale mam z tym problem i nie udało mi się to. Wiecie może jak wyjąc te przewody z pinami?
Chodzi mi o ta wtyczkę. ( Oczywiście u mnie nie ma klimy i są 4 piny tylko)
[ Dodano: Pią 24 Sty, 2014 ]
Rozebrałem dzisiaj skrzynkę i trochę w niej popatrzyłem. Więc mam kolejne pytanie.
Od góry na czerwono jest wtyczka i jeden z pinów. Jak mierzę przejście do bezpiecznika nr 20 od nawiewu to:
Pin_wtyczki >> górny_pin_bezpiecznika - przejście prądu jest!
Pin_wtyczki >> dolny_pin_bezpiecznika - przejścia prądu nie ma!
Teraz pytanie:
Czy ten sposób obejścia jaki przedstawiłem na zdjęciu będzie prawidłowy?
Do górnego czy dolnego wejścia bezpiecznika podłączyć obejście?
To akurat zdjęcie mojej skrzynki i ci ciekawe jak ruszałem wtyczką od dołu to 3 bieg
działał a po użyciu miernika okazuje się że kabelki z przełącznika idą górna wtyczką najwyraźniej bo
tylko tu jest przejście które pokazuje miernik.
Witam. Chciałem się pochwalić że zrobiłem 3 bieg nawiewu i nie musiałem nawet dawać żadnego obejścia bezpieczników.
Problemem była dolna wtyczka wchodzącą do skrzynki:
http://img88.imageshack.us/img88/4839/p080610131801.jpg
Pin od +12 nawiewu nie stykał z tymi blaszkami na zdjęciu. Był tam kiedyś
mały pożar i te blaszki we wtyczce miały spory luz i prawdopodobnie nie stykały się dobrze.
Problem naprawiłem utykając kawałek plastiku miedzy blaszkę a ściankę wtyczki
Rezultat = 100% działający 3 bieg.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Problemem była dolna wtyczka wchodzącą do skrzynki:
http://img88.imageshack.us/img88/4839/p080610131801.jpg
Pin od +12 nawiewu nie stykał z tymi blaszkami na zdjęciu. Był tam kiedyś
mały pożar i te blaszki we wtyczce miały spory luz i prawdopodobnie nie stykały się dobrze.
Problem naprawiłem utykając kawałek plastiku miedzy blaszkę a ściankę wtyczki
Rezultat = 100% działający 3 bieg.
Dzięki wszystkim za pomoc.