[MK7] Jak obejść bezpiecznik dmuchawy?

Moderator: Moderatorzy

neo_30
Posty: 17
Rejestracja: 19 sty 2014, 15:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

[MK7] Jak obejść bezpiecznik dmuchawy?

Post autor: neo_30 »

Witam wszystkich.
Chciałbym obejść skrzynkę bezpieczników aby działał.
Skrzynka to model 96AB 14A 075CAW. Nie chcę inwestować w prze lutowanie bo forda mam

tylko do kwietnia. 1 i 2 bieg działa bez problemu, bezpiecznika nigdy nie spaliło.
3 bieg działa jak poruszę wtyczką od spodu skrzynki.Lecz po kilku wstrząsach samochodu
wyłącza się. Bezpiecznik dmuchawy mam na pozycji 20. Obok na pozycji 18 mam wolne
miejsce od szyb elektrycznych do zrobienia obejścia

Chciałbym zrobić coś podobnego jak kolega Jamszoł w poście

pokrętło dmuchawy - zasilanie

ale u mnie jest inna skrzynka i nie bardzo rozumiem jak mam znaleźć przewód 12 V z dmuchawy.
W załączniku oznaczyłem bezpiecznik nr 20 oraz prawdopodobne miejsce przewodu bo jak tam ruszam to 3 bieg ożywa.
Załączniki
Zdjęcie nie mojej skrzynki!!
Zdjęcie nie mojej skrzynki!!
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Skoro działa jak ruszasz kablami to po co obchodzić skrzynkę? Pewnie tylko złącze od dolu trzeba poprawić.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
neo_30
Posty: 17
Rejestracja: 19 sty 2014, 15:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: neo_30 »

Poprawa wtyku nic nie daje :/ ale mam pytanie. Znalazłem coś takiego w sieci na forum motonews:
Wiem, że o samej dmuchawie było już kilka razy, ale takiego przypadku jak mój nie znalazłem na forum.
Nie działa mi trzeci bieg dmuchawy a 1 i 2 są ok.
Co istotne sama dmuchawa jest ok i przełącznik też działa bez zarzutu. Pozostaje więc ustarka gdzieś między przełącznikiem a kostką dmuchawy (nie ma na niej napięcia a z przełącznika wychodzi).
Teraz pytanie do Kogoś, kto to rozbierał. Czy między przełącznikiem a dmuchawą jest tylko przewód, czy jeszcze jakiś przekaźnik??
I na jakiej zasadzie działa obieg zamknięty? Bo sprawdzając kostkę doszedłem, że przy normalnej pracy na poszczególnych biegach wychodzi z niego po jednym plusie a włączając obieg zamknięty mamy go na wszystkich biegach na dwóch stykach. Jak to działa?

I jeszcze jedno Bo jako, że jest zima i bez 3 biegu lipa, zrobiłem takie patent, że rozebrałem kostkę i przewód zasilający 1 bieg wetknąłem w zasilanie 3 biegu. Mam więc teraz 2 i 3 bieg a 1, którego i tak nie używałem nie ma
Czy tak może to pracować? Przynajmniej tymczasowo. Wg mnie tak, ale jeśli się mylę, to mnie poprawcie

Czy ten sposób z zamiana 1 biegu na 3 zda egzamin? Próbowałem wyjąć te blaszki w które wpina się pokrętło biegów ale mam z tym problem i nie udało mi się to. Wiecie może jak wyjąc te przewody z pinami?

Chodzi mi o ta wtyczkę. ( Oczywiście u mnie nie ma klimy i są 4 piny tylko)

[ Dodano: Pią 24 Sty, 2014 ]
Rozebrałem dzisiaj skrzynkę i trochę w niej popatrzyłem. Więc mam kolejne pytanie.
Od góry na czerwono jest wtyczka i jeden z pinów. Jak mierzę przejście do bezpiecznika nr 20 od nawiewu to:
Pin_wtyczki >> górny_pin_bezpiecznika - przejście prądu jest!
Pin_wtyczki >> dolny_pin_bezpiecznika - przejścia prądu nie ma!

Teraz pytanie:
Czy ten sposób obejścia jaki przedstawiłem na zdjęciu będzie prawidłowy?
Do górnego czy dolnego wejścia bezpiecznika podłączyć obejście?

To akurat zdjęcie mojej skrzynki :/ i ci ciekawe jak ruszałem wtyczką od dołu to 3 bieg
działał a po użyciu miernika okazuje się że kabelki z przełącznika idą górna wtyczką najwyraźniej bo
tylko tu jest przejście które pokazuje miernik.
Załączniki
OBEJSCIE BEZPIECZNIKA.jpg
wtyk nawiew.jpg
wtyk nawiew.jpg (8.78 KiB) Przejrzano 5635 razy
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

neo_30, jak widać na foto ca zapodałem w temacie o którym wspomniałeś - zasilanie do bezpiecznika przychodzi od dołu
Czyli obejście "ciągniesz" od dolnego pinu bezpiecznika
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
neo_30
Posty: 17
Rejestracja: 19 sty 2014, 15:08
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: neo_30 »

Witam. Chciałem się pochwalić że zrobiłem 3 bieg nawiewu i nie musiałem nawet dawać żadnego obejścia bezpieczników.
Problemem była dolna wtyczka wchodzącą do skrzynki:
http://img88.imageshack.us/img88/4839/p080610131801.jpg
Pin od +12 nawiewu nie stykał z tymi blaszkami na zdjęciu. Był tam kiedyś
mały pożar i te blaszki we wtyczce miały spory luz i prawdopodobnie nie stykały się dobrze.
Problem naprawiłem utykając kawałek plastiku miedzy blaszkę a ściankę wtyczki :)

Rezultat = 100% działający 3 bieg.
Dzięki wszystkim za pomoc.
ODPOWIEDZ