escort 1.3 EFI

Moderator: Moderatorzy

tomi2

escort 1.3 EFI

Post autor: tomi2 »

Witam,
mam pytanie dotyczące ustawienia zaworów w silniczku 1.3 EFI rok 1997 - jakie powinny być luzy na poszczególnych zaworach? Byłem u mechanika ustawił mi ale po przejechaniu ok. 500 km na gazie znów zaczęły stukać :( Z góry dzięki za informacje.
pozdrawiam
T.M.
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Witam serdecznie. Nie wiem co za "fachowiec" ustawiał Ci luzy na zaworach ale ja mam ten sam silnik tylko rocznik samochodu o rok starszy tj. 1996 ale w moim jak i Twoim przypadku luz zaworów dolotowych powinien wynosić 0,20 mm, a zaworów wylotowych 0,30 mm. Oczywiście regulowany przy zimnym silniku. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Luz zaworow dolotowych powinien wynosić 0,20mm (0,20 do 0,25mm), a zaworów wylotowych 0,30mm (0,30-0,35mm), te dane wzialem z ksiazki WKŁ, sa wlasnie do silnikow 1.3i (typu: JBD, JBE, J6A). Moglbys mi opisac jaki jest odglos gdy slychac ze luzy zaworów są źle ustawione?? (jesli da sie to opisac jakos). Ja reguluje co 10000km, ale w ksiazce jest napisane ze reguluje sie co 20000km.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tomi2

Post autor: tomi2 »

Niewiem jak opisać luz zaworów - poprostu stukają - dźwięk tak jakbyś delikatnie stukał metalem o metal:) nie mam pojęcia jak opisać - to poprostu słychać!:)

Dzięki za odpowiedzi - wybiorę się do kumpla i pokombinujemy z poprawnym ustawieniem zaworków.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

daj znac czy latwo sie samemu reguluje:) moze tez sobie to wtedy sam zrobie.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
robertford
Posty: 1894
Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: robertford »

Witam. Powiem Ci Wiesiu666, że co do samodzielnej regulacji zaworów w Esiu to nie ma żadnego problemu. Łatwy dostęp do dźwigienek popychaczy i w ogóle. Ale ja bym odradzał samodzielną regulację po pierwsze dla tego, że można zerwać gwint w przeciwnakrętce regulacyjnej przy kontrowaniu po regulacji ( trzeba to robić bardzo delikatnie a zarazem zkontrowanie musi bić pewne ). A po drugie sam tak dokładnie nie wyregulujesz. Powiem szczerze, że do samodzielnej regulacji nadaje się Maluch hahaha. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

robertford, pisząc to - do końca nie wedział o czym pisze sciana
Teraz na pewno wpis był by inny :razz: :razz: :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ