Pomiar ilości paliwa w zbiorniku

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mateklobez
Posty: 3318
Rejestracja: 16 wrz 2009, 21:32
Lokalizacja: Łobez / Rees
Pojemność: 1597
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Hatchback
Kontakt:

Post autor: Mateklobez »

cidzej, ale to nie jest raczej normalne. Trzy lata przejeździłem Escortem i nie zauważyłem żadnych skoków wskazówki podczas odpalania lub czegokolwiek podobnego. Jedyna rzecz to to, że "pierwsze pół" zbiornika jest większe niż "drugie pół" z rezerwą.
Zachodniopomorska Elita
*Escort Turnier Ghia 1,8 TD 1999
>Escort MK7 "RS1600" 1996
>Fiesta ST150 2008
>>C4 Picasso 2.0 BlueHDi150 2015
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

zauwazyles tylko, ze twoj jako tako dzialal i wylosowales dobry :D u mnie najbardziej stabilny jest srodek wskaznika - od jakis 2 mm nad polowa do 2 mm ponizej polowy miesci sie jakies 2/3 zbiornika :D pozostala 1/3 przypada na reszte skali :D

moim zdaniem jest on do dupy i tyle - mowie to opierajac sie na fakcie, ze z bratem mieslimy w sumie 5 escortow i we wszystkich lepiej bylo jezdzic na licznik dziennych przebiegow (jak przy lpg) niz na wskaznik paliwa, no ale moze to mysmy trafili te pięć wadliwych escortow :P


poza tym mysmy jezdzili benzynami a ty dieslem ... u nas plywak siedzial na pompie paliwa - nie wiem jak jest w D ... moze po prostu jest inny plywak i tam ten mechanizm dziala precyzyjniej
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

ja mogę tylko powiedzieć że w moim mk7 to samo- żadnym wyznacznikiem wskaźnik nie był tzn mocno orientacyjny
PS: Zajrzyj do tematu seciora jak ładnie można zejść z paliwem poniżej "zera" :P
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Awatar użytkownika
KR54321
Posty: 141
Rejestracja: 06 sty 2012, 15:54
Lokalizacja: Gotham

Post autor: KR54321 »

Jak pływak jest nowy, to wskazania są ok, ale do czasu.
Ma on to do siebie że traci swoje właściwości najpierw w rejonach gdzie najczęściej przebywa wskazówka. Więc jeśli zwykle w aucie jest niski stan paliwa, to po jakimś czasie wskazówka będzie szalała w momencie gdy będzie odpowiedni stan benzyny w baku.
Kolejna rzecz, że dzięki jakości naszego paliwa pływaki nie mają łatwo, mój wyglądał jak kulka rdzy...

Obrazek


Nie mogę do końca potwierdzić Waszej teorii ze wskazówką poziomu paliwa po środku skali licznika, po odpięciu go od zasilania.
Nowy licznik (na pierwszym planie) tak właśnie wygląda, ale stary (w tle) już nie, a obydwa leżą na stole ;)

Obrazek
Jacek45

Post autor: Jacek45 »

Szkoda ze w Essim nie można mierzyć poziomu paliwa listwą, cóz kupię karnister i będę jeździł z zapasem paliwa. Czy zespół pompy i wskaźnika paliwa można wymontować bez demontazu zbiornika paliwa?
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

pompe mozna wyciagnac powiekszajac otwor pod kanapa np nozycami do blachy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Kwazio

Post autor: Kwazio »

KR54321,

Myślę iż osad rdzy wynika nie z jakości paliwa tylko z materiałów jakie Ford użył do produkcji :-( Normalne jest iż w baku na ściankach osadza się rosa z powietrza które tam jest. Przy skokach temperatur osadza się na ściankach i na pompie. Po latach z gołą blachą użytą do produkcji pompy dzieje się właśnie to co na obrazku :-( gdyby części były aluminiowe lub plastikowe nie było by tego kłopotu z tym, że mógłby się pojawić problem z niezawodnością.

Jednym słowem tak źle a tak nie dobrze :-P heheh ale mogli się lepiej przyłożyć ;-)
Awatar użytkownika
KR54321
Posty: 141
Rejestracja: 06 sty 2012, 15:54
Lokalizacja: Gotham

Post autor: KR54321 »

Kwazio, woda w baku to niestety jak piszesz zjawisko normalne.
Zwłaszcza u nas hahaha - może już nie tak popularne jak kiedyś, ale "chrzczenie" paliwa pewnie dalej jest tu i tam na porządku dziennym.

Nie jestem pewien czy, jak piszesz, można by zrobić pompę zanurzeniową i potencjometr z tworzywa, ale na pewno mogliby zaopatrzyć Escorty w pompy zewnętrzne. Ułatwiłoby to bardzo obsługę.
Ja wymieniłem u siebie chyba z 3 i za każdym razem musiałem wyciągać zbiornik (nie wyobrażałem sobie pociąć sobie podłogi).. paranoja z tym dostępem.

Teraz, w związku z remontem auta, nastawiłem się na przeniesienie pomp na zewnątrz, jednak w porę sobie ten pomysł odpuściłem. Trochę bardziej niż na wygodzie obsługi zależy mi na zachowaniu auta w stanie możliwie zbliżonym do fabrycznego.
Tak i tak źle :roll: ale mam Forda :D
renegade1982

Post autor: renegade1982 »

a czy w mk 7 kombi jest jakąś kontrolka czyt.lampka na rezerwie czy nie ma
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

renegade1982, też Cie witam serdecznie na forum
Fajnie , że zacząłeś od przywitania się ze wszystkimi

Z opisu widzę , że masz MK7 z 96 roku
Te roczniki nie miały kontrolki rezerwy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ