Obudowa filtru powietrza - dolny króciec
Moderator: Moderatorzy
Obudowa filtru powietrza - dolny króciec
Pozdrowienia dla wszystkich uczestników for(d)um - przybywam w pokoju!
Obudowa, jak zauważyłem, jest u mnie uszkodzona, i stąd moje pytanie: w jej dolnej części znajduje się okrągły króciec o dość dużym przekroju, skierowany "w stronę osi pojazdu" (obudowa jest blisko reflektora "od kierowcy"). Króciec ten wygląda, jakby się wręcz prosił o nałożenie nań jakiejś gumy, ale u mnie nie ma nic - ot, sterczy sobie w bok, "w powietrze", i tyle. Do króćca u góry dochodzi gruba, karbowana rura - ale chodzi mi o ten drugi, u dołu.
Tam powinno być coś nałożone, czy też faktycznie tak ma być, jak jest?
Obudowa, jak zauważyłem, jest u mnie uszkodzona, i stąd moje pytanie: w jej dolnej części znajduje się okrągły króciec o dość dużym przekroju, skierowany "w stronę osi pojazdu" (obudowa jest blisko reflektora "od kierowcy"). Króciec ten wygląda, jakby się wręcz prosił o nałożenie nań jakiejś gumy, ale u mnie nie ma nic - ot, sterczy sobie w bok, "w powietrze", i tyle. Do króćca u góry dochodzi gruba, karbowana rura - ale chodzi mi o ten drugi, u dołu.
Tam powinno być coś nałożone, czy też faktycznie tak ma być, jak jest?
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Powinno być nałożone takie plastikowe kolanko które montuje się do pasa przedniego.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
... czyli wlot powietrza, "chwytak" powietrzaWieSiu pisze:Powinno być nałożone takie plastikowe kolanko które montuje się do pasa przedniego.
Escort-1996, nie przejmuj się - 50% escortów ma to pogubione
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Yagr pisze:... czyli wlot powietrza, "chwytak" powietrzaWieSiu pisze:Powinno być nałożone takie plastikowe kolanko które montuje się do pasa przedniego.
Escort-1996, nie przejmuj się - 50% escortów ma to pogubione
to ma znaczenie przy instalacji gazowej 2 generacji, 99% escortow z ta instalacja ma chwytak obrócony o 90 stopni
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
chwyt powietrza jest po to , żeby silnik dostawał jak najzimniejsze powietrze - spoza komory silnikowej
Gdy go nie ma - powietrze z komory silnikowej zasysane jest do filtra
Im zimniejsze powietrze - tym większa zawartość tlenu
Im wiecej tlenu w powietrzu - tym mniej potrzeba paliwa
To dotyczy każdego paliwa
Gdy go nie ma - powietrze z komory silnikowej zasysane jest do filtra
Im zimniejsze powietrze - tym większa zawartość tlenu
Im wiecej tlenu w powietrzu - tym mniej potrzeba paliwa
To dotyczy każdego paliwa
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Escort-1996 pisze:No, to ja widocznie czegoś "nie chwytam" bo autentycznie nie rozumiem: skoro "najlepsze" powietrze pobierane jest przy ustalonym przez producenta położeniu chwytu, to po co właściciele instalacji gazowych 2. generacji go obracają o 90 stopni? Żeby zwiększyć spalanie?
no to zapewne ktos go zdjal celowo, niestety takie uroki starych instalacji gazowych, zwezki w dolocie itp, dlatego na niesekwencyjnych instalkach sa odczuwalne spadki mocy w porownaniu z bena. Niestety jak zalozysz ten lapacz powietrza bedzie tak jak pisze bodzio82