Uszczelki układu klimatyzacji (na rurach wych. z dmuchawy)

Moderator: Moderatorzy

S. Cort

Uszczelki układu klimatyzacji (na rurach wych. z dmuchawy)

Post autor: S. Cort »

Pomiędzy kołnierzami rur klimatyzacji dochodzących z komory silnika oraz rur wychodzących z pudła dmuchawy-nagrzewnicy powinny być dwie uszczelki, o różnych średnicach. Co prawda, ja u siebie znalazłem tylko jedną - na końcówce o większej średnicy, tej wyższej - może tą niższą zgubił poprzedni właściciel, albo mi gdzieś wyleciała, a nie zauważyłem. Chodzi o te rury, którymi krąży sobie "czynnik", zmierzając do tego radiatora w dmuchawie.

Te uszczelki - przynajmniej ta, którą znalazłem - to taki dość cienki pierścionek z zielonej gumy silikonowej, czy czegoś takiego. I z takim drobiazgiem zrobił się niejaki kłopot, bo skoro mam to składać, to chciałbym wstawić nowe - a w żadnej ofercie sklepu Internetowego nie znajduję w ich wykazach takich uszczelek.

1. Czy one występują pod jakąś inną nazwą, niż "uszczelka"? A może mają jakieś oznaczenie numeryczne?
2. Jeśli faktycznie to takie trudne do kupienia - czy można wstawić coś od innego samochodu? Jeśli tak - od jakiego, i co?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

http://www.wegasklep.pl/ORINGI-I-USZCZELKKI/

Musisz pomierzyc miejsca gdzie to ma pracować ' myślę ze Ci w tego typu sklepach pomogą. A oringi to wiadomo tam gdzie ruszane to wypadałoby dac nowe. Do tego jak osuszacz długo był rozszczelniony to też musisz go wymienić aby nie było potem problemów w perspektywie dłuższego uzywania
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
S. Cort

Post autor: S. Cort »

O, właśnie! O to mi chodziło - duże dzięki. Nie rozumiem, czemu u sprzedawców części do Forda tego nie widziałem.

Długo rozszczelniony nie był - osobiście go rozszczelniłem dzisiaj, bo gaz/para (w każdym razie "czynnik") pooooszedł, więc chyba do tej pory był w miarę szczelny (mimo ew. braku drugiej uszczelki). A jak długo mogę go potrzymać w takim "nienapełnionym" stanie?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tego nie wiem, ja takie trzymalem parę dni, potem jeszcze z tydzień nim napelnilem. Nie miałem problemów.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Escort-1996, dobrze by było , żebyś zabezpieczył przed wdarciem sie do środka kurzu - jeśli masz zamiar jeździć tym wozem z rozszczelnionym układem
Owiń choć by izolacją .
Escort-1996 pisze:Nie rozumiem, czemu u sprzedawców części do Forda tego nie widziałem.
Może usilnie szukałeś uszczelek a nie oringów ?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
S. Cort

Post autor: S. Cort »

Jamszoł pisze:Escort-1996, dobrze by było , żebyś zabezpieczył przed wdarciem sie do środka kurzu - jeśli masz zamiar jeździć tym wozem z rozszczelnionym układem
Owiń choć by izolacją .
To jasne... ale nie: poza przestawianiem samochodu na placyku przed budynkiem nie zamierzam nim jeździć, zanim nie zmontuję tego układu z powrotem. Tyle, że przez pewien czas - parę, parenaście dni - zamierzam jeździć ze szczelnym układem klimatyzacji, ale jeszcze nie napełnionym; mam klimę zepsutą, jeszcze nie wiem, czy to sprężarka, czy coś innego, a chwilowo nie mam kasy na naprawę - chcę zaś, żeby mi "za jednym posiedzeniem" napełnili i uruchomili.
Escort-1996 pisze:Nie rozumiem, czemu u sprzedawców części do Forda tego nie widziałem.
Może usilnie szukałeś uszczelek a nie oringów ?
To prawda - ale prawdą jest również, że na ich liście żadnych oringów również nie ma... :shock:
ODPOWIEDZ