Spadają i powracają obroty

Moderator: Moderatorzy

kris

Post autor: kris »

Wez go odpal,odepni wtyczke od krokowca,jak nie zgasnie to krokowiec do czyszczenia. Albo gdzies lyka lewe powietrze.
Ivandrago

Post autor: Ivandrago »

Solar pisze:No chyba nie twierdzisz, ze podciśnienie jest takie, że jak jest drożny na całym przekroju to go ściągnie, że ścianki się zejdą?
no tak wlasnie sie robi zasysa go :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

kolego zuzyte popychacze czy wypalone gniazda zaworowe to jeszcze nie remont kapitalny silnika a kompresja przez niedomkniete zawory ucieka co objawia sie czesto m.in. nierowna praca silnika - nie oznacza to, ze jezdzic sie nie da tylko majac wiedze, ze takie cos wystepuje unika sie wydawania bzdurnie kasy na zgadywanie co autu jest. poza tym wiekszosc czujnikow sie mieryz a nie wymienia na zasadzie zgadywania, ze moze to to.

ja nie widze trzech podstawowych pomiarow u kolegi zrobionych:
- pomiar tps
- pomiar lambdy
- pomiar MAF
plus jednej podstawowej czynnosci
- czyszczenie MAF

a juz kolega ile elementow powymienial "zgadujac" usterke


juz dawno powinien kolega odpiac przeplywke i sprawdzic jak sie auto zachowuje bez niej oraz ja wyczyscic i ewentualnie przemierzyc wartosci ... napiecie na rozgrzanym silniku to powinno byc ok 0,9V .... obstawiam, ze gdzies tutaj jest problem
Ostatnio zmieniony 21 lis 2012, 12:25 przez cidzej, łącznie zmieniany 1 raz.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

cidzej pisze:kolego zuzyte popychacze
To bankowo jest do roboty, ma już swoje 15 latek i nie było ruszane. Dorobiłem nawet końcówkę do świec, bo mechanik zaproponował aby kompresorem ( sprężone powietrze) przytrzymać zawory na czas wymiany uszczelniaczy popychaczy, ale potem się z tego wycofał i tak dalej jeżdżę. W zeszłym roku jak sie do tego przymierzał miałem na każdym garku ok.10,5 jesli się nie mylę.

Wynieniłem zawór odmy+ fajka gumowa, cewkę WN +przewody :(
Dzięki Cidzej sprawdzę to wieczorem.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Ivandrago

Post autor: Ivandrago »

Cidzej a mógłbyś opisac jak zrobić te 3 pomiary :)
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ja cie nie robcie z siebie lamerow forumowych - bylo wiele razy omawiane ...

- tps ma miec napiecie 0-5V (lub 0-12V nie pamietam ale na 95% to byl zakres ~0-5V) - ma sie zmieniac plynnie bez skokow - pomiar na zewnetrznych kabelkach (czyli odpowiednio 1lub 3) - w zaleznosci jak sie wklujecie to bedzie albo ~5->~0 lub ~0 -> ~5V
podaje przyblizenie, bo to tak jakos bedzie grunt zeby np nie startowalo z 2V->5V albo np nie dochodzilo tylko do 3V no i ma sie zmieniac PŁYNNIE a nie skokami bo to oznacza "trzeszczenie" potencjometru

-lambda - ma skakac napiecie z wartosci ponizej 0,45V do wartosci powyzej 0,45V z czestotliwoscia ok 0.8 sekundy - podaje przyblizenie bo jedne sondy pracuja np 0,1 do 0,6 inne 0,2 do 0,8 to nie jest istotne wazne tylko zeby skakalo powyzej i ponizej punktu ~0,45V - WARTO PRZY OKAZJI sprawdzic czy pomiedzy dwoma bialymi kablami jest zasilanie dla grzałki sondy wynoszace ~= zasilanie w instalacji - brak tego zasilania moze skutkowac zbyt dlugim nagrzewaniem sie sondy i w efekcie potraktowaniem przez ecu sondy za uszkodzona i uzywajac skrótu myslowego - zaniechania dalszej reakcji na to co sonda podaje nawet jak zacznie pracowac prawidlowo :D > to na przyklad ma kolega Secior, choc nie pokwapil sie o spr czy wogole ma zasilanie grzalki sondy a juz chce ja wymieniac - moze zwyczajnie skrzynka bezpiecnzikow juz siada :D

- MAF - na jednym z pinow powinno byc zasilanie ~= zasilaniu w instalacji elektrycznej auta (czyli to co mamy na aku), na innym pinie powinna byc masa a na jeszcze innym sygnal wlasciwy, tj. napiecie zmieniajace sie od ~1,3V (dla zimnego silnika pracujacego na tzw. "ssaniu) do ~0,9V dla juz cieplego silnika NA WOLNYCH OBROTACH oraz ok 3,5-4V przy przegazówce na wyzszych obrotach
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Solar
Posty: 223
Rejestracja: 01 lis 2009, 13:11
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Solar »

Wymieniłem przepływkę i jakby ręką odjął :grin: , - może tylko doraźnie aaa , zobaczymy za pare dni.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
ODPOWIEDZ