Gasnie na bezynie przy zimnym silniku
Moderator: Moderatorzy
Gasnie na bezynie przy zimnym silniku
Witam mam ciekawy problem posiadam Escorta z silnikem 1,6 16v LPG, i gdy uruchamiam silnik gdy jest zimny z samego rana lub po kilku godzinach jak jest poprostu zimny to obroty wariują asz cały silnik drży przy postoju do momentu jego zgasniecia a podczas , jazdy zgasnie on jak zblizam sie do skrzyrzowania , lub jak mało gazu dodaje to mi szarpie , obiawy ustempują mi po przejechaniu kilku metrów jak silnik troszeczke sie nagrzeje , byłem u elektryka na komputerze i nic niewykrył wiec jak ktos miał taki problem i może mi pomuc to wielke dzieki .
- Yagr
- Posty: 14520
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Re: Gasnie na bezynie przy zimnym silniku
Najczęściej poruszany problem na forum może poprosimy WieSia żeby te objawy i linka do postów umieścił na stronie głównej ForumDeivids pisze:Witam mam ciekawy problem posiadam Escorta z silnikem 1,6 16v LPG, i gdy uruchamiam silnik gdy jest zimny z samego rana lub po kilku godzinach jak jest poprostu zimny to obroty wariują asz cały silnik drży przy postoju do momentu jego zgasniecia a podczas , jazdy zgasnie on jak zblizam sie do skrzyrzowania , lub jak mało gazu dodaje to mi szarpie , obiawy ustempują mi po przejechaniu kilku metrów jak silnik troszeczke sie nagrzeje , byłem u elektryka na komputerze i nic niewykrył wiec jak ktos miał taki problem i może mi pomuc to wielke dzieki .
Ps. MARKKO, jak zawsze masz rację
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Yagr,
ta, zalozyc forum szarpie i gasnie z podzialem na silniki
oraz nie dziala dmuchawa, sowietlenie, ogrzewanie, chlodzenie - slkrzynka bezpiecznikow
lub swiatla, kierunkowskazy, wycieraczki, podswietlenie - przelacznik zespolony
w zasadzie mozna bedzie wtedy praktycznie pozostawic juz tylko jedno forum, zamiast tych benzyniakow, dizlow, zawieszen, itd i nazwac je po prostu inne problemy z Escortem. i tak nikt tam prawie nie bedzie pisal
w sumie to moze i dobrze, ze ten samochod trapi wiele powtarzalnych usterek, dzieki czemu staje sie latwiejszy w serwisowaniu i czesci te co potrzeba sa w duzych ilosciach na rynku
ta, zalozyc forum szarpie i gasnie z podzialem na silniki
oraz nie dziala dmuchawa, sowietlenie, ogrzewanie, chlodzenie - slkrzynka bezpiecznikow
lub swiatla, kierunkowskazy, wycieraczki, podswietlenie - przelacznik zespolony
w zasadzie mozna bedzie wtedy praktycznie pozostawic juz tylko jedno forum, zamiast tych benzyniakow, dizlow, zawieszen, itd i nazwac je po prostu inne problemy z Escortem. i tak nikt tam prawie nie bedzie pisal
w sumie to moze i dobrze, ze ten samochod trapi wiele powtarzalnych usterek, dzieki czemu staje sie latwiejszy w serwisowaniu i czesci te co potrzeba sa w duzych ilosciach na rynku
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
spr przewody WN, świece, a oprocz tego filtry powietrza i paliwa
komputerowo nie spr czujnika temp powietrza, komputer tylko potrafi stwierdzic czy on jest czy nie, ale nie stwierdzi czy dziala dobrze. moze byc np. tak jak u mnie, ze wedlug czujnika powietrze mialo temp 50 stC, a tak naprawde bylo niewiele ponad zero i nie bylo zalaczane ssanie. czujnik ten sprawdza sie omomierzem + wykaz rezystancji w zadanej temp, tzn mierzysz jaka rezystancje ma czujnik, sprawdzasz temp na dworzu i porownujesz czy sie zgadza z tabela.
komputerowo nie spr czujnika temp powietrza, komputer tylko potrafi stwierdzic czy on jest czy nie, ale nie stwierdzi czy dziala dobrze. moze byc np. tak jak u mnie, ze wedlug czujnika powietrze mialo temp 50 stC, a tak naprawde bylo niewiele ponad zero i nie bylo zalaczane ssanie. czujnik ten sprawdza sie omomierzem + wykaz rezystancji w zadanej temp, tzn mierzysz jaka rezystancje ma czujnik, sprawdzasz temp na dworzu i porownujesz czy sie zgadza z tabela.
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
I pewnie komp pokazał, że brak jakichkolwiek uszkodzeń a silnik i tak pracuje nie normalnie? Na te wszystkie kompy, to tylko szkoda kasy. Jak sam nie dojdziesz co mu jest, to......... mechanik Ci nie pomoże.Deivids pisze:sprawdzałem komputerowo
Off topic
DLACZEGO MOGĘ CYTOWAĆ SELEKTYWNIE PO ODZNACZENIU , ŻE TEMAT BYŁ JUŻ PRZECZYTANY I PO PONOWNYM JEGO OTWORZENIU???
- cidzej
- Posty: 11735
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
Czujnik temp powietrza znajduje sie w kolektorze dolotowym, doprowadzona jest do niego wtyczka z dwoma kabelkami. Pomiaru można dokonać albo odpinajac ta wtyczke i bezposrednio na nim lub odlaczajac komputer i mierzac rezystancje miedzy pinami 25 i 46 we wtyczce. Oto i tabela prawidlowych rezystancji dla odpowiedniej temperatury powietrza. Pomiaru najlepiej dokonywac po dluzszym postoju samochodu, i nalezy pamietac aby przed pomiarami odlaczyc klemy od akumulatora. Pomiaru mozna dokonac kazdym multimetrem mierzacym oporność. Multimetry takie mozna kupic juz za okolo 10-15 zł i warto gdyż można je potem wykorzystac tez do innych celow, pomiarow przejscia miedzy kablami, napiecia w instalacjach itd.
przy -40°C: 749 do 1020 kOm;
przy -20°C: 253 do 289 kOm;
przy 0°C: 89 do 102kOm;
przy+20°C: 35 do 40 kOm;
przy+40°C: 15 do 18kOm;
przy +60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy + 100°C: 1,9 do 2,5 kOm
przy -40°C: 749 do 1020 kOm;
przy -20°C: 253 do 289 kOm;
przy 0°C: 89 do 102kOm;
przy+20°C: 35 do 40 kOm;
przy+40°C: 15 do 18kOm;
przy +60°C: 7 do 8,5 kOm;
przy + 100°C: 1,9 do 2,5 kOm