Ford Mondeo MK3 2001r - co o nim sądzicie
Moderator: Moderatorzy
Przede wszystkim sprawdź czy w okolicy 4tys obrotów jest wyczuwalna zmiana pracy silnika, powinieneś czuć że auto nagle zaczyna lepiej przyśpieszać i wkręcać się na obroty, jeśli tego nie ma to IMRC leży i naprawa może kosztować 2zł, a może być tak że będzie to wymagało rzeźby jak u mnie. IMRC to słaby punkt Durateca V6 ale da się z nim żyć jeśli wie się jak działa itp. Poza tym patrz na wszystko inne co w mondeo mk3, dwumasa nie siada raczej za często
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
Dzięki za rady ale to jeszcze nie koniec
Byłem, oglądałem iii, no właśnie się zastanawiam... że dziś niedziela to umówiłem się znowu na jutro, aby zajechać do aso forda, ale sam zdiagnozowałem kilka rzeczy
- pali się check engine (podobno od gazu)
- imrc jakoś działa ale raczej nie poprawnie gdyż od około 3 do 4tys czuć i widać na obrotomierzu jak nagle auto wyrywa do przodu ale od 4 tys idzie normalnie już, w dodatku coś go blokuje i nie da się go zakręcić dalej niż 5-5,5tys obrotów powiem jeszcze że nie zależnie od biegu ciężko go zakręcić do odcinki a zmieniając biegi powiedzmy do 4,5tys auto przyspiesza dynamicznie nawet do 140km/h
- do wymiany sprzęgło bo ślizga (o czym wiedziałem), choć czułem to tylko przy ruszaniu pod górkę. Czy sprzęgło może powodować powyższy problem z kręceniem auta na obroty?
- kolejny problem to na postoju na wyprostowanych kołach skręcając kierownice o max 45stopni słychać i opór, kręcąc dalej nie ma problemów, a i dzieje się to tylko kręcąc w lewo ile razy kierownice skręcę w lewo o 45stopni i puszczę tyle słychać ów podczas jazdy też to występuje ale już minimalnie mniej jest to zauważalne.
- silnik pracuje cicho nie szarpie na wolnych obrotach
są jeszcze do zrobienia ranty wszystkich 4 drzwi o czym wiedziałem (lakierowanie),
mniej istotne rzeczy o których nie wiedziałem:
- szyba przednia do wymiany
- przedni zderzak do wymaga zaprawek/malowania
- tylny zderzak jedno mocowanie do poprawienia
- przycisk od podnoszenia przedniej szyby pasażera opuszcza szybę normalnie a w drugą stronę miał zamykać lecz coś jest nie tak i otwiera tylko dwa razy szybciej
- możliwe że po pół roku będzie jeden z tylnych tłumików do wymiany
słuchałem auta przy gaszeniu, zapalaniu przy otwartych drzwiach i nie dosłyszałem dwumasy
warto się interesować czy odpuścić? mowa o Mondeo ST220 z '02.
Byłem, oglądałem iii, no właśnie się zastanawiam... że dziś niedziela to umówiłem się znowu na jutro, aby zajechać do aso forda, ale sam zdiagnozowałem kilka rzeczy
- pali się check engine (podobno od gazu)
- imrc jakoś działa ale raczej nie poprawnie gdyż od około 3 do 4tys czuć i widać na obrotomierzu jak nagle auto wyrywa do przodu ale od 4 tys idzie normalnie już, w dodatku coś go blokuje i nie da się go zakręcić dalej niż 5-5,5tys obrotów powiem jeszcze że nie zależnie od biegu ciężko go zakręcić do odcinki a zmieniając biegi powiedzmy do 4,5tys auto przyspiesza dynamicznie nawet do 140km/h
- do wymiany sprzęgło bo ślizga (o czym wiedziałem), choć czułem to tylko przy ruszaniu pod górkę. Czy sprzęgło może powodować powyższy problem z kręceniem auta na obroty?
- kolejny problem to na postoju na wyprostowanych kołach skręcając kierownice o max 45stopni słychać i opór, kręcąc dalej nie ma problemów, a i dzieje się to tylko kręcąc w lewo ile razy kierownice skręcę w lewo o 45stopni i puszczę tyle słychać ów podczas jazdy też to występuje ale już minimalnie mniej jest to zauważalne.
- silnik pracuje cicho nie szarpie na wolnych obrotach
są jeszcze do zrobienia ranty wszystkich 4 drzwi o czym wiedziałem (lakierowanie),
mniej istotne rzeczy o których nie wiedziałem:
- szyba przednia do wymiany
- przedni zderzak do wymaga zaprawek/malowania
- tylny zderzak jedno mocowanie do poprawienia
- przycisk od podnoszenia przedniej szyby pasażera opuszcza szybę normalnie a w drugą stronę miał zamykać lecz coś jest nie tak i otwiera tylko dwa razy szybciej
- możliwe że po pół roku będzie jeden z tylnych tłumików do wymiany
słuchałem auta przy gaszeniu, zapalaniu przy otwartych drzwiach i nie dosłyszałem dwumasy
warto się interesować czy odpuścić? mowa o Mondeo ST220 z '02.
Ford Mondeo MKIII '02 3.0 V6 ST220 LPG
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
xxx Fiat Brava SX '99 1.2 16v 82KM LPG
xxx Ford Escort '92 1.6 16v 90KM PB
Miałem dokładnie tak samo, to jest ewidentny objaw źle działających dolotów, nie ma powietrza, mieszanka nie taka i o dokręceniu auta nie ma co nawet marzyć, pokazałbym Ci jak to wygląda w cougarze ale usunąłem filmy... Check od gazu też nie powinien się palić, bynajmniej u mnie się nie pali, może po podłączeniu pod komputer pokarze coś ciekawego Czy warto się nim interesować ? Zależy ile go sobie właściciel ceni, sprzęgło to w sumie rzecz eksploatacyjna, IMRC też jest dość łatwe do ogarnięcia, największym problemem jest ściągnięcie kolektora, Ale może się okazać że padł tranzystorek za 2zł i wystarczy go przelutować, także jeśli o ten durny układ chodzi to problemów może być kilka i trzeba szukać.Przemo pisze: nie da się go zakręcić dalej niż 5-5,5tys obrotów
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
http://www.mondeoklubpolska.pl/showthre ... Gdzie-IMRC
http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/ ... t220-imrc/
http://www.stdrivers.co.uk/forum/topic/ ... t220-imrc/
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
to teraz mu pomozcie rozwiazac zagadke jak go namowiliscie na ten felerny egzemplarz twierdzac, ze to na bank usterka, taniego w naprawie, imrc
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
ja czytajac wasze posty z pozycji obserwatora a nie uczestnika, stawiajac sie w miejsu Przema odniósłbym wrażenie, że mnie jednak zachecacie do zakupu w/w auta twierdzac m.in. ze sprzeglo jest materialem eksploatacyjnym a jezeli silnik zachowuje sie tak i tak to
. to tyle z mojej strony. reszte pozostawiam waszym sumieniomnonam pisze:to jest ewidentny objaw źle działających dolotów
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- WieSiu
- Posty: 23281
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a jaka jest teoretycznie moc tego silnika 3.0 ? kto jest wytworca tych silnikow ? pytam z czystej ciekawosci.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- cidzej
- Posty: 11736
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
"...trzylitrowy silnik V6 to rozwinięcie stosowanej w poprzedniej generacji usportowionego Mondeo (ST200) jednostki 2.5 V6. Moc wzrosła z 205 do 226 KM," http://www.motofakty.pl/artykul/ford-mo ... 220-2.html czyli wyglada na rozwiercone 2.5
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415