Zmiana zasilania silnika

Moderator: Moderatorzy

Iziek

Zmiana zasilania silnika

Post autor: Iziek »

Aktualnie mam zamontowany silnik 1,6 8 zaworowy wielopunktowy ale w garażu podpiera sciane taki sam silnik tylko że gaźnikowy 2 gardzielowy. Z chęcią bym zamienił cały silik ale ten stary ma zrypany 3gar (jest troszke szerszy od pozostałych) i zapłon jest ustawiony troche inaczej niż powinien, a także bierze dużo oleju (jakies 0,5l na 100km) i denerwóje mnie palenie na cipełym silniku a także dynamika, gdyż mam zamontowany gaz i kolektor dolotowy jest zmienjsony około o polowe. jak jexdzilem na benzynie bylem bardzo z niego zadowolony... jexdzil lepiej jak XR... i tak się zastanawiam żeby wyrąbać kolektor dolotowy i wtryski i stawić w to miejsce gaźnik. Nie wiem czy mi sie to uda ale spróbóje. I tu pytanie do was jak się za to zabrać, na co zwrócić uwage itp... Nie chce go zaprowadzac do mechanika bo u mnie nie ma nikogo dobrego. wszystko przy essim robie sam oprocz malowania :wink:
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Iziek, bardzo mi ciezko jest Ci pomoc, ale wiem ze w polonezach ludzie po zamontowaniu gazu, gdy wczesniej mieli wtrysk montuja gazniki,bo na nich lepiej chodzi, uklad zaplonowy zostawiaja taki jak byl, dodatkowo zaleta tej zamiany jest to,ze przy zmianie z gazu na benzyne nie trzeba czekac az paliwo wplynie do gaznika,bo pompa paliwa przeciez zostaje tak jak byla w zbiorniku.

Ale zadam teraz pytanie Tobie, dlaczego kolektor dolotowy masz mniejszy???
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Iziek

Post autor: Iziek »

kolektor dolotowy jest normalny, ale po zalozeniu mixera jego srednica sie zmniejsza okolo o polowe. poniewaz mikser jest taki lipny. nie wiem czy wsztyscy taki maja czy tylko ja... ;/

co do polonezow to nie slyszalem zeby zmieniali z wtrysku na gaxnik ale slyszalem ze i widzialem ze montuja parowniki od wtrysku (jak do silnikow gaxnikowych daja podcisnieniowe to matuja nadcisnieniowe albo na odwrot :wink: :) )
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23601
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Iziek, to zmien sam mikser, raczej nie powinien az tak ograniczac przeplywu, tylko trzeba pamietac ze im wieksza srednica miksera, tym trudniejsze bedzie ustawienie gazu, ale jak juz ustawisz,to na pewno bedzie lepiej
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ