Lakierowanie gołej blachy homemade
Moderator: Moderatorzy
Lakierowanie gołej blachy homemade
Witajcie.
Powoli przymierzam się do planu na ten sezon, czyli odnowienie nadwozia escort (podwozie zrobiłem rok temu), i mam problem, mianowicie już rok temu też malowałem progi, ale widocznie źle bo farba odpada płatami, np. po myjni to jest okropnie
Sytuacja jest taka, że jak wezmę papier ścierny i trochę pościeram to mam w górnej części progu idealnie gołą blachę, bez rzdy itd... a w dolnej częście konserwację 'baranek'
I właśnie, co potem? Rok temu kładłem podkład i potem bazę, na końcu nawet klar.
Niestety, padło.
Czy macie jakieś wskazówki jak to zrobić dobrze?
Mam pistolet do malowania, ale oczywiście spreye też wchodzą w grę.
Powoli przymierzam się do planu na ten sezon, czyli odnowienie nadwozia escort (podwozie zrobiłem rok temu), i mam problem, mianowicie już rok temu też malowałem progi, ale widocznie źle bo farba odpada płatami, np. po myjni to jest okropnie
Sytuacja jest taka, że jak wezmę papier ścierny i trochę pościeram to mam w górnej części progu idealnie gołą blachę, bez rzdy itd... a w dolnej częście konserwację 'baranek'
I właśnie, co potem? Rok temu kładłem podkład i potem bazę, na końcu nawet klar.
Niestety, padło.
Czy macie jakieś wskazówki jak to zrobić dobrze?
Mam pistolet do malowania, ale oczywiście spreye też wchodzą w grę.
Odtłuszczałem benzyną ekstrakcyjną kilka razy.nonam pisze:Skoro tak Ci to odłazi to pierwsze co mi się nasuwa, to źle odtłuszczone, albo wcale nie odtłuszczone miejsca w których malowałeś.
Hm, ciekawa opcja, ale nawet na górę progu? To co widzimy otwierając drzwi?Jamszoł pisze:Crick, ja bym dł po całości baranka a na to dopiero podkład i lakier
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
takCrick pisze:To co widzimy otwierając drzwi?
Jak odtłuszczasz beną atrakcyjną to musisz trochę odczekać - bo bena atrakcyjna + lakier = ważenie lakieru/podkładuCrick pisze:Odtłuszczałem benzyną ekstrakcyjną kilka razy.
Poza tym nawet goła blacha - musi być zmatowana tak jak lakier pod malowanie
Mogłeś też zbyt szybko pomalować lakierem na podkład i go odparzyło
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Yanek, a czemu ? ja tego nie slyszalem nigdy i chetnie sie dowiem o co chodzi
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
Pierwsze słysze,wystarczy ze lakier jest trzymany w temp.pokojowej i blacha nie ma mniej ani wiecej temp. niz ta co zaleca producent lakieru. A do odtłuszczania to ma sie nijak.Yanek pisze:a jaka była temp lakieru jak kładłeś ?? bo jak zimno to odtłuszczanie nic nie da
[ Dodano: Wto 19 Cze, 2012 ]
WieSiu pisze:Yanek, a czemu ? ja tego nie slyszalem nigdy i chetnie sie dowiem o co chodzi
Wtedy chodzi o gestosc farby ,jesli jest zbyt zimna jest ona bardzo gesta a gdy jest zbyt nagrzana jest bardzo rzadka .