Czy mozna tak zamontowac filtr stozkowy
Moderator: Moderatorzy
- robertford
- Posty: 1894
- Rejestracja: 31 mar 2004, 16:52
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
No właśnie Vieczur ja też bym chciał taką wkładkę do 1.3 - jest ona owalna a nie w kształcie prostokąta i gdzie cuś takiego można dostać?Vieczur pisze:zyska z pewnoscia chociaz nie bedzie to duzy przyrostprzy tak malo wysilonym silnik nie mozna liczyc na duze przyrosty...ale napewno auto bedzie szybsze od seryjnego modelu
Tylko uwazalbym tutaj z tym usuwaniem katalizatora, czasami przy tym zabiegu mozna narobic wiecej szkod niz pozytku
Chodzi mi tu nie tylko o zniszczenie poprawnej normy czystosci spalin i ewentualne klopoty podczas przegladu...ale w takich autach jak Escorty czesto po nieprawidlowo przeprowadzonych zmianach w ukladzie wydechowym mozna uszkodzic sondę lambda
co do ksztaltu wkladki...na silnik 1.3 tez sie cos powinno znalezc


kolorek morski perełka
------------------------------------------
Jest FORD FOCUS 1.6 - 2002 - LIFT
no właśnie tak jak już pisałem wczesniej jesli nie ma gdzies jakiegos sklepu tuningowego takiego jak np chociazby D&W to najlepiej zerknąć do hurtowni motoryzacyjnej lub jakiegos sklepu bedacego jej patronatem
W zwyklych sklepikach motoryzacyjnych raczej nie beda mieli takich wynalazkow
No i jeszcze internecik zostaje do przejrzenia
Nie wiem...jak narazie to tylko te propozycje mi sie nasuwaja
Pozdrawiam



Nie wiem...jak narazie to tylko te propozycje mi sie nasuwaja

Pozdrawiam
A ja tam filtr stożkowy ogólnie odradzam
. Szczególnie w Escorcie jest kupa
. Ani to na tym stożku brzmi, ani jedzie. Jedyny Essik, do którego warto stożek założyć, to tylko RS 2000, z uwagi na kolektor o różnej długości kanałów dolotowych. Wtedy to pięknie brzmi. W pozostałych kupa i dno.
Ponadto w większości przypadków przyrost mocy jest równy zero, lub nawet spory spadek.


Ponadto w większości przypadków przyrost mocy jest równy zero, lub nawet spory spadek.
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
raw, tez mi sie tak wydaje, zwlaszcza jak nie przerobisz tez wylotu 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
KriSSo, ja slyszalem jak dzial storzek w hondzie i zmienia dzwiek spod maski, przy gwaltownym dodawaniu gazu jest taki fajny odglos 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
zapewniam Cie ze zmienia bo mialem juz okazje posluchac wielu silniczków które mają powietrze zasysane przez wkładki lub stożkiKriSSo pisze:Wkładka żadnego dźwięku nie zmienia

No to fakt...czasami zdarza się że następuje silny spadek momentu obrotowego i autko gorzej ciągnie na wyższych biegachKriSSo pisze:Ponadto w większości przypadków przyrost mocy jest równy zero, lub nawet spory spadek.

Wiesiu. Napiszę ponownie. Stożek nie wydaje żadnego dźwięku, podobnie jak wkładka. To są jedynie filtry. CO ma tam wydawać dźwięk ? Jak dmuchniesz sobie w stożek ustami, to wydaje jakiś dźwięk ?
Niestety nie.
Zatem co to może brzmieć ? Skoro nie stożek ? Ano KOLEKTOR. Właśnie, dźwięk który słuchać po montażu filtra stożkowego to po prostu dźwięk dolotu pozbawionego fabrycznej puszki - obudowy filtra, która przy okazji spełnia rolę tłumika. Dźwięk ten bywa różny, w jednycha autach brzmi przepięknie (RS 2000), w innych gorzej (1.6 16), ale zależy to przede wszystkim od jego budowy - kolektora.
To jest tak samo, jakbyś wyjął z tyłu tłumik końcówy i na rurę założył skarpetę
. CZy wtedy powiemy, że to brzmi skarpeta ? NIe, to po prostu brzmi wydech bez tłumika, a nie skarpeta
.

Zatem co to może brzmieć ? Skoro nie stożek ? Ano KOLEKTOR. Właśnie, dźwięk który słuchać po montażu filtra stożkowego to po prostu dźwięk dolotu pozbawionego fabrycznej puszki - obudowy filtra, która przy okazji spełnia rolę tłumika. Dźwięk ten bywa różny, w jednycha autach brzmi przepięknie (RS 2000), w innych gorzej (1.6 16), ale zależy to przede wszystkim od jego budowy - kolektora.
To jest tak samo, jakbyś wyjął z tyłu tłumik końcówy i na rurę założył skarpetę


- WieSiu
- Posty: 23541
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
KriSSo, na pewno masz racje,ale wiekszosc mowi,ze to stozek wydaje dzwiek,bo tak latwiej bo od razu uzmyslawia co jest sprawca tego odglosu. Najlepszy odglos sie osiaga jak sie sciagnie calkowicie filtry i dolot powietrza (ten co jest za filtrem ale jeszcze przed wtryskami w autach benzynowch, a w autach gaznikowych przed gaznikiem):D Stedy to dopiero jest potezny stozkopodobny odglos (tyle ze jeszcze lepszy)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Chodzi przede wszystkim o różną długość kanałów dolotowych (taki ma właśnie RS 2000), wtedy rzeczywiście dolot pozbawiiony puszki brzmi niesamowicino przy stożku to efekt dźwięku może uwydatniać ten kolektor..
Porównywane było już dobrych kilkadziesiąt razy i w 98% dźwięk absolutnie się nie zmieniał. W pozostałych 2 % była minimalna zmiana spowodowana różnicą w budowie puszki. Te 2 % stanowiły auta, które miałby bardzo dużą powierzchnię puszki. Wtedy efekt węższej znacznie wkładki sportowej (pozbawionej warstwy tzw przedfiltrującej) pomniejszał efekt tłumienia seryjnej puszki.Vieczur pisze:ale weź porównaj sobie sportową wkładkę ze zwykłym filtrem..puszka zostaje a dźwięk inny