Rozrusznik
Moderator: Moderatorzy
Jak wspomniałem, nie jestem po roku czasu pewien teraz czy na pewno ta śruba. Bardziej miałem na celu zwrócić uwagę na problem. Jeżeli się pojawia, warto sprawdzić wszystkie trzonki czy są sztywno umieszczone.
Generalnie, rozrusznik który miałem wcześniej wyglądał bardziej jak jednorazówka, nawet nie wiem, czy jakimś domowym sposobem był on rozbieralny. Zainwestowałem w nowy i nie narzekam, przynajmniej wiem na czym jeżdżę. A tak kto wie czy by mi nie przyszło za chwilę wymieniać bendixu, szczotek itd. I koszty by się wyrównały, a tak... funfel nówka nieśmigany
Generalnie, rozrusznik który miałem wcześniej wyglądał bardziej jak jednorazówka, nawet nie wiem, czy jakimś domowym sposobem był on rozbieralny. Zainwestowałem w nowy i nie narzekam, przynajmniej wiem na czym jeżdżę. A tak kto wie czy by mi nie przyszło za chwilę wymieniać bendixu, szczotek itd. I koszty by się wyrównały, a tak... funfel nówka nieśmigany
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Na zdjęciu rozrusznika - czerwona strzałka pokazuje zacisk przewodu idącego z akumulatora - stale +12 , pod ten sam zacisk dochodzi przewód z alternatora .MinisterQ pisze:Śruba którą pokazujesz na zdjęciu to zacisk +12V które zapodaje stacyjka, i ten zacisk zasila właśnie elektromagnes w rozruszniku.
Jest to śruba M8 pod klucz 13
I nie jest to zasilanie cewki
acisk przewodów z aku i altka
2. Zacisk - śruba przewodu od stacyjki
3. Zacisk przewodu idącego na szczotki rozrusznika
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2011, 16:51 przez Jamszoł, łącznie zmieniany 1 raz.
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
rozrusznik 22.0613 260731 tys. kwi-10 1szt. 330zł
Więc chyba 2,2 sądząc po pierwszych liczbach na rozruszniku.
Tak to mam opisane w książce. Oczywiście cena taka bo stary oddałem.
Więc chyba 2,2 sądząc po pierwszych liczbach na rozruszniku.
Tak to mam opisane w książce. Oczywiście cena taka bo stary oddałem.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Dobrze jest wywalić przewód idący od alternatora i dać nowy od alternatora prosto do akumulatora i dodatkowo jak rozrusznik jest wytargany - dać dodatkowy przewód masowy od minusa akumulatora pod śrubę mocującą rozrusznik
Pisałem już o tym wiele razy - tak przy okazji roboty zrobić raz a porządnie
Elaktromagnes ze zdjęcia nie jest od Esa - to dałem jako poglądowe zdjęcie
Pisałem już o tym wiele razy - tak przy okazji roboty zrobić raz a porządnie
Elaktromagnes ze zdjęcia nie jest od Esa - to dałem jako poglądowe zdjęcie
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]