Swap z 1.6 na 2.0 16v

Moderator: Moderatorzy

FordOn

Post autor: FordOn »

Ogolnie to mozna zrobic i tak ze dasz krokowca z C20NE opla i tez dziala oraz pasuje tak samo jest z wtyczka zaworu bocznikowego.
Otworami silnik krokowy pasuje miedzy cvh (nowszego typu) a RS2k oraz zetec na alu kolektorze, tylko fakt wtyczki maja inne katy, gdzie zetec ma wtyczke wzdluznie.
Stare CVH ma zupelnie inne rozwiazanie, tylko zastanawiam sie skad u Ciebie bierze lewe powietrze do krokowca...
To jest to ze CVH nigdy mnie nie bawilo :D Ale w razie co odkopalem stary typ CVH na foto jak ma zrobione obejscie na zawor bocznikowy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

FordOn, w 1,6 CVH EFI (ale też w nowszych 1,4 EFI) lewe powietrze do "krokowca" bierze przez tą rurkę w "krokowcu" połączona z rurą dolotu. Ale do zeteca z alukolektorem nie pasuja te bocznikowce - inne mocowanie oraz branie powietrza z kanału w kolektorze a nie z rurki wychodzącej bokiem. Za to samą cewke można śmiało przekładać między nimi.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
FordOn

Post autor: FordOn »

Czekaj czekaj... bo dla fiesty ten uklad krokowca
Obrazek

jest starym typem i rzadko juz spotykanym i to jest zawor bocznikowy wolnych obrotow.

Natomiast miedzy CVH a zetec podmienne sa takie silniki krokowe i to jest nowszy typ dla fiesty i pozniej escorta od 93r.
Obrazek

Tu glowna kwestie odgrywa kolektor bo nie zawsze tak sie udaje i z tym tez sie spotkalem...
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14521
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

FordOn, chodzi mi o takie zawory bocznikowe (bo po prawdzie z silnikami krokowymi nic wspólnego nie mają - to są elektrozawory)
Bocznikowy do 1,6 CVH EFI, 1,4 CVH EFI oraz z nieznaczymi modyfikacjami (wykrzywienie rurki, kąt wtyczki) do RS2000

Obrazek

A tu bocznikowy zetec'owski do alukolektora

Obrazek
i jego kanały
Obrazek
Widać wyraźnie brak rurki obejściowej - dodatkowy otwór w mocowaniu ja zastępuje.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
FordOn

Post autor: FordOn »

Yagr, No widzisz juz gdzies pisalem ze w kwestii CVH mozecie mnie bic jak dzieciaka :D
Escorta jeszcze nie odebralem (kumpel po godzinach zrywa stara folie z 3 szyb) jak odbiore to zmierze ta przepustnice, a przy okazj popatrze na krokowki ktore mi leza bo tez tego troche jest i cos mi swita ze byly takowe z 2 otworami do zetec-a ze mozna bylo podmienic silnik krokowy miedzy jednym a drugim. Ale to musze sie upewnic zeby porobic troche fot a puki co zwijam sie na zlotowy weekend :)

Heja :smile:
ODPOWIEDZ