ALternator-problem ze stykami, za małe ładowanie

Moderator: Moderatorzy

Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

ALternator-problem ze stykami, za małe ładowanie

Post autor: Strong »

Witam, od jakiś 2 tygodni zauważyłem że akumulator mi trochę osłabł, zmierzyłem ładowanie i ku mojemu zdziwieniu pomiar wskazał 13,4 na wyłączonych światłach i 12,6 na światłach włączonych. Przeczyściłem papierem ściernym styki przy alternatorze i ładowanie znacznie się poprawiło(14,05 bez świateł-13-8 na światłach) Pojeździłem jeden dzień i problem znowu ten sam, małe ładowanie dokładnie takie samo jak przedtem, znowu przeczyściłem styki i jest dzisiaj ok. Nie wiem w czym problem, za szybko śniedzieją? Można je czymś zabezpieczyć żeby nie śniedziały. Jeśli tak to czym najlepiej, żeby był długotrwały efekt. Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

posmaruj wazelina techniczna styki przed przykreceniem i powinno byc lepiej. Choc cos szybko sniedzieje nawet jak na brak wazeliny.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

dzisiaj własnie wróciłem z pracy, zmierzyłem ładowanie na wyłączonych światłach i znowu jest mniej, wczoraj wieczorem po przeczyszceniu przewodów było 14,08V, natomiast dzisiaj 13,78V. Nie wiem czy te styki tak szybko sniedzieją?
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

Strong, nigdy 6-tek z chemii nie mialem ale wątpie- najlepiej pociągnij sobie dodatkowy przewód z altka bezpośrednio do aku i powinno być po problemie
no i tak jak pisali koledzy wcześniej zabezpieczyć styki wazeliną techniczną
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
Strong
Posty: 33
Rejestracja: 26 paź 2009, 00:16
Lokalizacja: Marki

Post autor: Strong »

Witam, problem chwilowo rozwiązany, jeszcze raz przeczyściłem styki, popsikałem kontaktem w sprayu, i wymieniłem nakrętkę która trzyma przewód przy alternatorze na nową, stara była zardzewiałą i przez to prawdopodobnie śniedział styk. Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob 10 Mar, 2012 ]
Witam, odświeżam temat mojego <cenzura> alternatora. Oddałem auto do mechanika, nie miałem czasu sam się tym zając, sprawdzili i wymienili regulator. Przez jakies 3-4 tygodnie było dobrze, od kilku dni mam bardzo słabe ładowanie 13,3V na wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu. Przeczyściłem przewód prądowy, ładowanie wzrosło do 14,1. Dzisiaj wróciłem z pracy i mam 12,2!! Nie mam pojęcia już co się dzieje z tym alternatorem, rozważam zakup ewentualnie jakiegoś drugiego używanego, może będzie lepszy. Czy wystarczy że kupię alternator do Escorta 1.6 czy są jakieś różne rodzaje alternatorów?. Chyba że macie jakieś inne pomysły co się może dziać z tym autem.
ODPOWIEDZ