ciekawe, nawet focus nie ma elektrycznie,chyba ze ma klimatronikaJamszoł pisze:Sterowana jest elektrycznie
MK VII - Czy ma korek spustowy płynu chłodzącego w silniku?
Moderator: Moderatorzy
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23265
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
Jamszoł, co ma piernik do wiatraka, po pierwsze nie jest to elektrczne,a podcisnieniowe (co najwyzej zaworek jest elektryczny), a po drugie nie ma to wplywu na grzanie i chlodzenie bo to ciegno od obiegu zewnetrznego. Takze zadnego silniczka tam nie ma, sterowanie przeplywem powietrza w kabinie jest na linkach.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
U mnie klapka jest sterowana linką - sprawdziłem cięgno działa w pełnym zakresie. To była jedna z pierwszych czynności bo myślałem, że regulator jest kranikiem i nie działa właściwie. Z drugiej strony, gdyby tu był pies pogrzebany to zawsze byłby taki sam strumień ciepła ( chyba, że się mylę ) u mnie się zmienia szczególnie jak jest niski bieg i wysokie obroty. Już chyba wszystko sprawdziłem, w desperacji zastanawiam się, czy w bloku silnika nie nastąpiło ograniczenie strumienia przepływu, ale to chyba mało prawdopodobne. Chciałem nawet w układ chłodzenia wpiąć kompresor, ale to chyba glupi pomysł?
Zgodzę się z Tobą. Też tak myślę z tym, że w zeszłym roku wymieniłem pompę na dobrą włoską , nie pamiętam firmy...?. Ale cóż chyba nie będzie wyjścia.... największy problem z rozrządem... nie robiłem tego nigdy samodzielnie.
Ostatnio zmieniony 18 lip 2011, 22:34 przez Solar, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
Jestem po rozmowie z mechanikiem, który wymieniał pompę - PA 501 GRAF, daje za nią głowę ( jeszcze nigdy nie miał reklamacji na nią ). Twierdzi, że tylko wyrzucę kasę na nową. Porównywałem ją teraz na warsztacie z oryginalną z eskorta ( mam tę starą ) i jest identyczna- łopatki metalowe średnica ta sama. Mechanik twierdzi, że były problemy z pompami, ale wtedy gdy miały plastikowe łopatki . Nic tylko się pociąć..... już nie chodzi o kasę nawet, ale do końca nie ma pewności, ze to usunie problem. Jeszcze jedno, czy istnieje możliwość, że pomimo tego, że działa odpowietrznik w korku - układ nie odpowietrzy się samoczynnie?
Nie zamienię ESSA na mercedesa.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak - i to często tak bywaSolar pisze:Jeszcze jedno, czy istnieje możliwość, że pomimo tego, że działa odpowietrznik w korku - układ nie odpowietrzy się samoczynnie?
Podjedź pod cos - tak , żeby przodek był lekko pod górkę i daj mu po obrotach - tak koło 2500 obrotów - nawet pod 3000 przez co najmniej minutę
Jesli nagrzewnica jest zapowietrzona - na bank wtedy się odpowietrzy
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Odpowietrzyłem zatem nagrzewnicę. Wczoraj pomimo chłodnego dnia wentylator w mieście włącza się z tą samą częstotliwością co wcześniej. Na razie pojeżdżę trochę i będę myślał o nowej pompie.
[ Dodano: Wto 20 Lis, 2012 ]
Walczyłem z tym dość długo... a jednak nagrzewnica!!!. Kilka razy zalewałem samą nagrzewnicę na noc octem.
[ Dodano: Wto 20 Lis, 2012 ]
Walczyłem z tym dość długo... a jednak nagrzewnica!!!. Kilka razy zalewałem samą nagrzewnicę na noc octem.
Nie zamienię ESSA na mercedesa.