Szum łożysk i luz na półosi lub przegubie
Moderator: Moderatorzy
Szum łożysk i luz na półosi lub przegubie
Witam, mam kolejny problem. Od kilku dni szumi mi łożysko, przy skręcie w lewo słychać bardzo wyraźnie. Myślałem, że to lewe koło, ale podniosłem auto do góry, zakręciłem kołem a tu cisza. Sprawdziłem także prawe koło i to chyba w nim pada łożysko, bo słychać straszny szum jak nim się kręci. Od jakiegoś roku coś mi puka w prawym kole. Mechanik powiedział mi, że to końcówki drążków. Nie wymieniałem ich, bo miałem przegląd za parę dni. Gość w stacji powiedział, że to cały drążek jest do wymiany. Mówił, że można z tym jeździć i nic się nie stanie. Wczoraj chciałem sprawdzić jaki ma luz, ale nic nie wyczułem. Poruszałem kołem pionowo i poziomo i całe koło rusza się na przegubie i na półosi. Czy przegub może mieć takie luzy albo półoś? Nie wiem o co z tym chodzi. Czy przegub trzyma się zwrotnicy? Mógłbym przełożyć zwrotnice z łożyskiem i przegubem z dawcy, bo u niego łożysko i przegub jest w dobrym stanie.
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Przegub z jednej strony trzyma sie półosi a z drugieł - łożyska w piaście
Łozysko jest na stałe ale jest to łożysko wahliwe - czyli środek łożyska może się przesuwać góra dół /przód tył względem zewnętrznej części łożyska/piasty
Czyli sam przegub w niewielkim stopniu bedzie się przestawiał względem piasty
Sam przegub (myślę , że wiesz jak wygląda ) sam w sobie pracuje góra /dół - przód /tył
na "kamieniach"
Półoś też będzie pracować tak samo bo z drugiej strony jest przymocowana do drugiego przegubu .
Szumi ? - łożysko do wymiany
Jeśli masz na podmiankę komplet czyli piasta z łożyskiem a jest to to samo to możesz podmienić
Sam przegub , żeby sprawdzić - złap jedną ręką ( po zdemontowaniu piasty ) za półoś - drugą ręką za wałek z gwintem (ten co właził w piastę ) i próbuj przekręcać ( tak jak bys kołem ruszał do przodu i do tyłu )
Jeśli przegub będzie beee to będzie pukał
Jak masz dodatkowe pytania - wal na PW
Łozysko jest na stałe ale jest to łożysko wahliwe - czyli środek łożyska może się przesuwać góra dół /przód tył względem zewnętrznej części łożyska/piasty
Czyli sam przegub w niewielkim stopniu bedzie się przestawiał względem piasty
Sam przegub (myślę , że wiesz jak wygląda ) sam w sobie pracuje góra /dół - przód /tył
na "kamieniach"
Półoś też będzie pracować tak samo bo z drugiej strony jest przymocowana do drugiego przegubu .
Szumi ? - łożysko do wymiany
Jeśli masz na podmiankę komplet czyli piasta z łożyskiem a jest to to samo to możesz podmienić
Sam przegub , żeby sprawdzić - złap jedną ręką ( po zdemontowaniu piasty ) za półoś - drugą ręką za wałek z gwintem (ten co właził w piastę ) i próbuj przekręcać ( tak jak bys kołem ruszał do przodu i do tyłu )
Jeśli przegub będzie beee to będzie pukał
Jak masz dodatkowe pytania - wal na PW
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Łożysko jest w pieście? Wystarczy, że zmienię samą piastę? I czy przy zmianie piasty muszę rozłączyć przegub? Łożysko szumi mi przy skręcie w lewo, ale jak lewym kołem zakręciłem była cisza, a jak prawym to było słychać szum. Czy tak może być ? Nie wiem jak odkręcić tą dużą nakrętkę przy pieście. Mam odpowiednią nasadkę, klucz i rurę metrową. Czy to wystarczy?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
taki klucz wystarczy - ale niech ktoś trzyma nogę na hamulcu
Wystarczy tyle odkręcić , żeby półoś wraz z przegubem wylazła
Półosi nie odpinasz
Odpinasz drążek kierowniczy - wahacz - odkręcasz heble - i śrubę kontrującą od amora
No i tą wielką nakrętkę
Co do szumu - tak - szumi bardziej jak łożysko jest w zakręcie odciążone
Wystarczy tyle odkręcić , żeby półoś wraz z przegubem wylazła
Półosi nie odpinasz
Odpinasz drążek kierowniczy - wahacz - odkręcasz heble - i śrubę kontrującą od amora
No i tą wielką nakrętkę
Co do szumu - tak - szumi bardziej jak łożysko jest w zakręcie odciążone
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Tak - pneumatykiem pójdzie
Wypchnąć tylko - możliwe , że potrzebny będzie młotek ale nic wiecej tu nie rozkręcasz a mechanior wystarczy , że Ci popuści , dalej sam sobie odkręcisz jak nakrętka będzie ruszonaGajek pisze: A jak rozkręcę ją to mam tylko wypchnąć przegub z piasty i tyle, bez rozłączania go?
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ok, to jutro podjadę do niego żeby odkręcił mi tą nakrętkę. Na szczęście mam do niego 2 min autem.
[ Dodano: Nie 26 Cze, 2011 ]
Śruba na piaście poszła bez problemu. Zwrotnicę zmienię we wtorek, bo jutro nie ma kto mi pomóc, a po jutrze będzie tato.
[ Dodano: Pon 27 Cze, 2011 ]
Wyciągnąłem zwrotnice, łożysko ma straszne luzy. Jeszcze tego nie złożyłem, bo nie mogę włożyć jej do amortyzatora (brakuje rąk). Może wieczorem założę jak tato wróci z pracy albo jutro złoże do kupy.
[ Dodano: Pon 27 Cze, 2011 ]
Zwrotnica założona, jazda próbna już się odbyła. W końcu cisza. Sama wymiana łożyska by pomogła, ale ja miałem dawcę z całą zwrotnicą. Luz zrobił się przez łożysko. Pukanie jest nadal i to będzie chyba przegub. Wielkie dzięki Jamszoł, piwko dla ciebie.
[ Dodano: Nie 26 Cze, 2011 ]
Śruba na piaście poszła bez problemu. Zwrotnicę zmienię we wtorek, bo jutro nie ma kto mi pomóc, a po jutrze będzie tato.
[ Dodano: Pon 27 Cze, 2011 ]
Wyciągnąłem zwrotnice, łożysko ma straszne luzy. Jeszcze tego nie złożyłem, bo nie mogę włożyć jej do amortyzatora (brakuje rąk). Może wieczorem założę jak tato wróci z pracy albo jutro złoże do kupy.
[ Dodano: Pon 27 Cze, 2011 ]
Zwrotnica założona, jazda próbna już się odbyła. W końcu cisza. Sama wymiana łożyska by pomogła, ale ja miałem dawcę z całą zwrotnicą. Luz zrobił się przez łożysko. Pukanie jest nadal i to będzie chyba przegub. Wielkie dzięki Jamszoł, piwko dla ciebie.