Robimy porządki pod maską Diesla.

Moderator: Moderatorzy

elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

zawsze takiego kondona idzie założyć jeszcze po kablu. a czemu kabel od rozrusznika do altka który szedł oryginalnie jest conajmniej 4 krotnie cieńszy od kabla plusowego który idzie od klemy na rozrusznik? mój jest jakieś 2,8 raza grubszy niż ten stary między rozr. a altkiem
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Kudłaty_EZG
Posty: 3397
Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
Lokalizacja: Głowno

Post autor: Kudłaty_EZG »

elnino, - długość :!:
krótszy kabel= mniejsza rezystancja
mniejsza rezystancja=mniejsze straty
mniejsze straty= mniej się grzeje :)
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie :DDD
elnino
Posty: 1441
Rejestracja: 07 mar 2011, 10:59
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: elnino »

ale ja zrobiłem ten kabel jak najkrótszy, to właśnie dlatego wyszło tak, że idzie przy silniku i od góry. Tyle, że akurat w moim przypadku skrócenie miało na celu wyeliminowania plątania się nadmiaru przewodu pod maską.

ministerQ ale u mnie idzie 1 kabel od rozrusznika do altka nie dwa, chyba że to "rzędowe" nie oznacza podwójnego
Jest

GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.

Były

Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km

Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

elnino pisze: a czemu kabel od rozrusznika do altka który szedł oryginalnie jest conajmniej 4 krotnie cieńszy od kabla plusowego który idzie od klemy na rozrusznik?
Bo tym grubym kablem z aku do rozrusznika płynie prąd gdy rozrusznik kręci silnikiem przy odpalaniu
Wtedy rozrusznik - szczególnie zimą potrafi doić 400W i więcej

MinisterQ, faktycznie - zapomniałem o tym , że przy pracującym silniku + np. załączonych światłach , można ściągnąć klemę z aku i nadal wszystko będzie działać - oczywiście gdy altek ładuje poprawnie - no i nie za długo jest to odłączone od aku :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ