Wentylator rzęzi strasznie głośno.
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, wierzę - bywają jeszcze na stacjach benzynowych , takie najazdowe kanały - może gdzieś w twoim rejonie jest taki ?
Minister - w benzyniaku z klimą - altka nie wyciągniesz na wierch bez zdejmowania - chłodnicy lub kompresora klimy lub pompy wspomagania
Minister - w benzyniaku z klimą - altka nie wyciągniesz na wierch bez zdejmowania - chłodnicy lub kompresora klimy lub pompy wspomagania
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
elnino, - MinisterQ, niestety ma rację - musisz poszukać jakiegoś kanału albo najazdu i chociaż ten kabel wymienić .
Innego ładowania nie ma a jak Ci ten kabelek pujdzie na spacer to nie dość , że Ci wyssa akumulator to jeszcze popalisz diody przy alternatorze .
Alternator musi mieć obciążenie - bo inaczej szlak go trafi .
Innego ładowania nie ma a jak Ci ten kabelek pujdzie na spacer to nie dość , że Ci wyssa akumulator to jeszcze popalisz diody przy alternatorze .
Alternator musi mieć obciążenie - bo inaczej szlak go trafi .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Jakaś grubość tego kabla musi być konkretna? w piątek będę zderzak zmieniał i nadkole z prawej strony to może jakoś tam dosięgnę.ciekawe jak to wszystko zacisnę na klemie
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a po co dobry dostep do alternatora, zdjac alternator i bedzie bardzo dobry do niego dostep Alternator da sie zdjac bez sciagania zderzaka i chlodnicy. 5 razy wymienialem alternator na glebie w TD i jakos nie musialem nic sciagac. Nie ukrywam ze nie jest to wygodne,ale da sie. Przy TD z klima jest juz troche problemu ze zdjeciem alternatora,ale da sie poluźnić chlodnice i wtedy wyjdzie bez jej sciagania.MinisterQ pisze:Musiałbyś zdjąć zderzak i wytargać chłodnicę żeby mieć dobry dostęp do alternatora, inaczej się nie da.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
tam mysle. ta masa co jest na silniku moze byc przykrecona w innym miejscu? wtedy stary kabel bym odcial. myslalem o przykreceniu masy pod uchwyt z masa od klaksonu przy silniku. zawsze to szybszy dostep. od altka idzie u mnie tez cienki kabelek do kotki za wentylatorem jaka spelnia role?
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
- WieSiu
- Posty: 23264
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
kabelek idacy na zegary, kontrolka ladowania (symbol akumulatora)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja juz Ci pisałem - jeśli się upierasz co do zmiany punktu masowego to doprowadź mase z aku pod śrubę mocującą rozrusznik .elnino pisze:tam mysle. ta masa co jest na silniku moze byc przykrecona w innym miejscu?
Rozrusznik jest odbiornikiem , który daje największe obciążenie w trakcie pracy - nic tak nie obciąża akumulatora jak rozrusznik - jemu jest potrzebna jak najlepsza masa
Sruba mocująca rozrusznik skręca silnik z rozrusznikiem i skrzynią biegów ( konkretnie - osłonę koła zamachowego z głowicą rozrusznika i osłoną sprzęgła) punkt ten stanowi środek - między silnikiem a skrzynią biegów (punkt masowy) - masa ta jest rozprowadzana i na silnik i na skrzynię biegów.
Chyba masło maślane - ale powinieneś zatrybić o co mi chodzi
Niebieski kabelek od altka - tak powinno być - jeśli jest orginalny i ktoś go już wcześniej nie podmienił - idzie do kontrolki od ładowania ale też i spełnia druga rolę - jest to jednocześnie kabelek , który daje prąd wzbudzenia dla alternatora w momencie rozruchu - jak już altek się wzbudzi to się już sam wzbudza
To w naszych altkach - są też takie co na stale potrzebują prąd wzbudzenia np. F125p - tak zwane 6-cio diodowe
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Zdjąłem zderzak, udało mi się tym samym dostać do alternatora stary kabel zostawiłem ten do rozrusznika plusowy, a na wystającą śrubę dołożyłem na oczku drugi i docisnąłem nakrętką i ten bezpośrednio do klemy + podpiąłem, nie wiem czy miałem zauwazyć jakieś różnice np przy odpalaniu, ale nie odczuwam niczego, spróbuję w wolnym czasie zrobić jeszcze jedną masę, tylko gdzie ja to wszystko dam mam już mase od karoserii do aku i od skrzyni do aku a do tego kabel z CB także masa kabli przy aku na plusowej klemie jeszcze lepiej, kable do rozrusznika, altka, CB, skrzynka z dodatkowymi bezp. przy okazji zauważyłem przykrecając kabel przy altku mokry wąż od chłodnicy, nad nim w linii prostej obudowę boostera, a początek wycieku nad boosterek przy bodajże korektorze kąta wtrysku, tyle że to nie jest jak ropa, tylko jak woda, więc nie wiem... czy to ruszac w ogóle, bo korektor cyka na zapłonie normalnie.
Jest
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
GRANDE PUNTO 1.4 8V 77KM LPG 2007/2008r.
Były
Ford Escort MKVII 1.8TD 90KM Kombi 1999r.
310 000km
Skoda Favorit 1,3 LPG 64KM 1991r.
300 000 km
-
- Posty: 3397
- Rejestracja: 23 sie 2009, 10:31
- Lokalizacja: Głowno
nie, róznic przy odpalaniu nie mialeś zauważyć
ma to na celu poprawić ładowanie- bez tego na altku masz załóżmy te 14.2 a na aku możesz mieć już poniżej 14 bo przez skorodowane łączenia i stare kable prąd a właściwie to napięcie "ginie" po drodze z powodu zbyt dużej rezystancji połączenia
a wszystko masz zawarte w tym
U=I*R
ma to na celu poprawić ładowanie- bez tego na altku masz załóżmy te 14.2 a na aku możesz mieć już poniżej 14 bo przez skorodowane łączenia i stare kable prąd a właściwie to napięcie "ginie" po drodze z powodu zbyt dużej rezystancji połączenia
a wszystko masz zawarte w tym
U=I*R
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie
Kiedy znajdziemy się na zakręcie.. redukcja, but i odcięcie