Pompa wtryskowa- problem

Moderator: Moderatorzy

Elmo24

Pompa wtryskowa- problem

Post autor: Elmo24 »

Witam! Mam problem z pompą wtryskową- zaczęła mi gdzieś przeciekać. naprawa kosztuje jakieś 350 zł. Zastanawiałem się co mi się bardziej opłaca: naprawa czy wymiana na jakąś pompę z innego forda ze szrotu. A może być pompa boscha? Proszę o pomoc. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

MinisterQ pisze:Jeśli brać pompę, to bierz boscha
ale to nie takie proste bo musisz mieć inne wtryski. bosch może i mniej awaryjny ale lucas jest wydajniejszy.
co do pompy ze szrotu (myślisz że ile zapłacisz za nią?) to bym się bał że też długo nie pochodzi. lepiej wydać te 350-500 zeta za regeneracje i mieć pewność że pośmigasz kolejne 200tyś km.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jaszczur
Posty: 678
Rejestracja: 15 mar 2010, 00:27
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Jaszczur »

Wtryski to przecież już nie jest taki problem jak pompa, poza tym i tak najprawdopodobniej trzeba je będzie ustawiać po regeneracji starej.
No, ale w sumie fakt że pewności nie ma żadnej co do pompy ze szrotu.
Jastrzab_1_8D_92

Post autor: Jastrzab_1_8D_92 »

Witam, skoro temat pompy , to dopytam tutaj ...
W moim przypadku dochodzi do dość dziwnego zjawiska podczas odpalania , przy zimnym silniku.Auto potrafi czasami odpalić i zgasnąć po ok 2-3 sekundach pracy, następne kręcenie ...i zaczyna odpalać(trzęsie się i kopci przy czym obroty kręcenia rozrusznika wzrastają i niekiedy po ok 10 sek takiego kręcenia odpali), po czym następuje coś w rodzaju zalania silnika benzynowego (przestaje kopcić i się trząść "załapywać" przy kręceniu rozrusznikiem), w następnej kolejności kończy się akumulator , dalsza historia już jest znana...
Obstawiam pompę wtryskową, w moim przypadku jest pompa Bosch-a, czy może to inny powód i nie trzeba jej wyciągać do regeneracji?
Silniki 1,8 diesel nigdy nie słynęły z dobrego odpalania przy ujemnych temperaturach, doliczyć to dość dziwne zjawisko jakie występuje i odpalenie escorta to mały wyczyn :)
Alternatywą jest grzałka silnika , ale nie zawsze mam dostęp do prądu , dlatego moje pytanie.
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Jastrząb
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Jastrzab_1_8D_92 pisze:Auto potrafi czasami odpalić i zgasnąć po ok 2-3 sekundach pracy, następne kręcenie ...i zaczyna odpalać(trzęsie się i kopci przy czym obroty kręcenia rozrusznika wzrastają i niekiedy po ok 10 sek takiego kręcenia odpali)
u mnie wlasnie tak sie zachowywal jak gdzies lapal powietrze na przewodach paliwowych od filtra do pompy wtryskowej,albo w podgrzewaczu paliwa (nie wiem czy przy pompie bosch takie cos wystepuje). Wywalilem podgrzewacz, dalem elastyczne przewody paliwowe od filtra do pompy i po sprawie, ani razu nie bylo problemu z odpalaniem
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ