Silniki RQB w Mk6 a w Mk7

Moderator: Moderatorzy

Tigerbart

Silniki RQB w Mk6 a w Mk7

Post autor: Tigerbart »

Zamierzam wstawić do swojego czerwonego essa (1.8 115ps) wałki od 130ps, większy kolektor ssący i przepustnicę (2.0 zetec), a także zainstalować komputer od 130.

Komputer od Mk6 ma wbudowany edis, a w kompie Mk7 go nie ma. Czy muszę przerabiać wiązkę aby to zadziałało?

Na czym ma polegać modyfikacja jeśli tak?

[ Dodano: Czw 06 Sty, 2011 ]
Na FEFK kolega sympatyczny MAG napisał:

...Masz orginalnie kolektor aluminiowy czy plastik? Jesli plastik, to sprawa się komplikuje, bo wtedy zmieniła się instalka i EDIS powedrował do sterownika, a szansa na znalezienie kompa do wersji 130KM w budzie Mk7 jest praktycznie zerowa Pozostaje przełożyć całą instalkę od silnika RQB, albo (co wydaje się w tym przypadku lepszym rozwiązaniem) odłączyć "prosiaka" i wysterować silnik od nowa...

..miało być podłączyć "prosiaka"

czyli jakiegoś piggyback'a aby ustawić nowe mapy wtrysku mogące wykorzystać potencjał nowych gratów, bo sama autoadaptacja sterownika nie ma szansy na tak duże zmiany jakie są tutaj niezbędne...


Czy ktoś może mi to jakoś obrazowo przetłumaczyć z tym edisem?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Tigerbart pisze:Czy ktoś może mi to jakoś obrazowo przetłumaczyć z tym edisem?
nie wiem czy jest tak rzeczywiscie,bo wydawalo mi sie,ze wszystkie escorty maja edis na zewnatrz w komorze silnik,ale moze jest tak jak pisza,bo w scorpio tez sa rozne wersje. Roznia jest zapewne tylko w tym ze edis jest wbudowany w komputer i to komputer daje sygnal na cewke. Wiazka bedzie rzeczywiscie zupelnie inna. Ale nie ma problemu przelozyc wiazke silnika z mk6 do mk7. Nawet nie trzeba nic ciac. Problemem jest immobilizer,bo sa wersje wbudowane w kompa i osobno. I w zaleznosci jaka wersje kompa masz i jaka kupisz,to bedzie roznie z immo. Moze sie okazac,ze potrzebujesz tez kawalek wiazki z wnetrza auta (wlasnie od immo - same czarne przewody). A wtedy potrzebowac tez bedziesz przynjamniej czarny kluczyk z dawcy
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

immo można z kompa usunąć..

ciekawe czy można zgrać mapę z kompa RQB Mk6 i wgrać do kompa RKC Mk7? Może udałoby się nie modzić z kablami..
zbysio007

Post autor: zbysio007 »

Po 17 biore się za podobne mody więc wtedy będę służył pomocą :) ale życze powodzenia :)
Awatar użytkownika
bobson
Posty: 576
Rejestracja: 03 lis 2009, 18:08
Lokalizacja: Złotów
Kontakt:

Post autor: bobson »

Nic Ci nie da podmiana ECU tak jak i kolektor, skup się na wałkach, przepustnicy, wydechu a później strojenie na śwince. No chyba że lubisz udziwniać na siłę.
Mondeo MK3 2.2 TDCI
Focus C-Max 2.0 TDCI
Fiesta MK3 XR2i ITB
ODPOWIEDZ