Kopci na czarno po dodaniu gazu, za bogata mieszanka?

Moderator: Moderatorzy

ppposp

Kopci na czarno po dodaniu gazu, za bogata mieszanka?

Post autor: ppposp »

Witam
Otóż mam taki problem, z którym jakoś żyje. Gdy dodam gazu tak na 4-5 tysięcy obrotów z rury kopci mi czarnym dymem, w taki sposób że zostawia na ulicy czarną plamę sadzy.
Jak się jedzie to zostaje za nim czarny dym ale w nie dużej ilości.

Mechanicy zasugerowali mi że gdyby pił olej to by kopcił na niebiesko.
Kopcąc na czarno ponoć spala za dużo benzyny czyli jest za bogata mieszanka.
Na komputerze brak błędów, silnik działa prawidłowo, nie muli, chodzi równo, zapala od strzała.
Czy jest możliwe że przeciekają wtryskiwacze lub choćby jeden wtryskiwacz, tzw leje?

Dodam że silnik pali tak z 10l benzyny na 100km jeżdżąc po mieście, a oleju tak z 0,5l na 1000km, przebieg auta to 230 000km
Jeśli to istotne to tankuje byle gdzie tzw. stacje Auchan, BP, bliska, gdzie popadnie.
Awatar użytkownika
driver98
Posty: 1415
Rejestracja: 28 lis 2007, 11:10
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: driver98 »

Mechanicy zasugerowali mi że gdyby pił olej to by kopcił na niebiesko. zgadza się,a filtr powietrza-jak,kiedy wymieniałeś?
PRAWDZIWY FACET JEŹDZI DIESLEM,A BENZYNA I GAZ...DLA PANIENEK😎
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

nie mam lekarstwa na Twoj problem, ale moj po remoncie silnika (cala gora) ma podobne objawy, z tym, ze u mnie na pewno lambda jest do wymiany
spalanie mam identyczne;)
kiedy sprawdzales bledy?
ppposp

Post autor: ppposp »

Filtr był wymieniany w maju tego roku, błędy sprawdzane niedawno, kilka dni temu. Na początku wywaliło 33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie, ale po rozgrzaniu silnika pokazało 11 Brak usterek. Spalanie 10l to w miarę chyba w normie bo z tego co wiem to one są paliwożerne. Sonda lambda dobra - grzałki grzeją, i jest napięcie na wyjściu.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

wytargaj na moment filtr powietrza i odpal go - dla pewności
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

ppposp pisze:Sonda lambda dobra - grzałki grzeją, i jest napięcie na wyjściu.
a sprawdzales czestotliwosc zmian, ze twierdzisz iz sonda jest ok ?
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
ppposp

Post autor: ppposp »

Tak, napięcie zmienia się pod wpływem dodawania/odejmowania gazu.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ppposp pisze:Tak, napięcie zmienia się pod wpływem dodawania/odejmowania gazu.
cos ta diagnostyka slabo Ci idzie :( poczytaj jak sonda dziala
ppposp pisze:Filtr był wymieniany w maju tego roku
to ze byl nie oznacza ze jest z nim wszystko ok, a jak Ci olejem zabrudzilo filtr ?
ppposp pisze:Na początku wywaliło 33 Czujnik temperatury chłodziwa, zbyt niskie napięcie
jakis powod bledu tego czujnika byl. Sam z siebie sie nie bierze, jakbys zmierzyl dokladnie ile pokazuje na rozgrzanym silniku,to bys byl pewien ze to nie czujnik
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ppposp

Post autor: ppposp »

Wiem że sondę najlepiej sprawdzać oscyloskopem ale na razie nie mam do niego dostępu.
Po za tym gdy by sonda była wadliwa to chyba nie dało by się normalnie jeździć (muliłby itp itd)
Po wyjęciu filtra to samo, filtr czysty, bez oleju w środku.
Przy każdej diagnozie diodą gdy nie rozgrzeje minimalnie silnika wyświetla że jest za niskie napięcie, po nagrzaniu błędu nie ma.
Dodam że z ciekawości sprawdzałem u brata w Nubirze, u ojca w Lagunie i też na wysokich obrotach wypluwa sadze więc zaczynam myśleć czy to nie przypadkiem sadza z tłumika zostaje wypluwana.

Po za tym mam pytanie, gdy jeździcie zimą jak wysoko odchyla wam się wskazówka od temperatury?
Mnie po mieście to na samym dole pola norm, a w trasie na granicy pola czarnego i norm.
Gdy przykryłem chłodnicę to wskazówka po 10 - 15km dźwigła się między R a M czyli nie tak źle.
esRS

Post autor: esRS »

i na czym stanęło w tym temacie?
Ponieważ mam podobny problem, gdy samochód stoi na śniegu pod wydechem zostaję czarna plama, czarne opiłki jakby leciały, dodałem że w filtrze powietrza było trochę oleju, ale stawiam że to wina uszczelniaczy, wydech jest dziurawy i do wymiany, akurat się za to zabieram i pytam was o rade co z tym czarnym nalotem na śniegu który leci z rury?

Silnik 1.4 73km - 93r
ODPOWIEDZ