Akumulator?

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Akumulator?

Post autor: darcun4 »

Od jakiegoś czasu (ok. 20-30 dni) zauważyłem,że w momencie działania wentylatora chłodnicy nie odpalę samochodu.W związku z powyższym mam pytanka:
1. akumulatorek na wykończeniu?
2. może jakiś przekaźnik?
3. może tak ma być?
4. a może ten typ tak ma?
Jeżeli zauważyliście u siebie podobne zachowanie to dajcie znać.
Po wyłączeniu wentylatora odpala jak głupi,a gdy wentylator pracuje to nawet nie cyknie
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

hehe ciekawe,nie spotkałem się z czymś takim,przy okazji trzeba będzie sprawdzić.a tak poważnie to rozsądek podpowiada że jest jakiś czujniczek przegrzania i to on rozłącza zapłon.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ELpYndoL

Post autor: ELpYndoL »

Umnie jak jest załączony wentylator nie ma żadnych problemów z odpalaniem :wink: Czy tak czy siak odpala zawsze tak samo :wink:

MOŻE TO UMNIE JEST COŚ NIE TAK :?:
Na zlocie trzeba by to sprawdzić :wink:
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

no nie wiem i leszek i Yanek malą po 16 V-entyli a to nie taki sam silniczek.Przypominam 1,6 EFI z "91 roku
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

W Fiescie mialem problem taki sam przez bardzo dlugo czas, najpierw okazalo sie ze zlaczka ktora byla na kablu idacym od zstacyjki do rozrusznika padla, wiec ja zlikwidowalem i zlutowalem kabel (zreszta po co tam zlaczka???), nastepnie za jakis czas znow sie problem pojawil, wtedy podejrzewalem juz rozrusznik,ale to nie byl w nim problem (zmarnowalem pieniadze),kolejna rzecza jaka zrobilem to za jednym razem zmienilem elektryke stacyjki (taka kostke ktora jest przyczepiona do stacyjki) i dolozylem rownolegle z tamtym co juz byl drugi przewod od stacyjki ktory szedl od rozrusznika,dopiero to pomoglo i od kilku miesiecy do dzis nie ma juz problemu z odpalaniem gdy zalacza sie wentylator.

Metoda na sprawdzenie czy to aby nie wina rozrusznika,to po prostu w chwili gdy nie mozesz odpalic auta przekrecic stacyjke w pozycje zaplon i wlozyc od spodu samochodu kabelek niedlugi i zlaczyc bezposrednio na rozruszniku gruby kabel idacy od aternatora do rozrusznika z takim malym kabelkiem ktory wlasnie idzie od stacyjki do rozrusznika. Ten duzy kabel ma duza nakretke,a ten maly ma mala nakretnie,ale bardzo trzeba uwazac,zeby nie zewrzec tego grubego z obudowa rozusznika,bo pujda spore iskierki :twisted: :twisted: :D Jak taka metoda sprawdzisz to na 100% wykluczysz rozrusznik i pozostanie Ci ten kabelek o ktory pisalem na poczatku i ewentualnie stacyjka
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
darcun4
Posty: 3470
Rejestracja: 22 mar 2005, 20:46
Lokalizacja: Toruń

Post autor: darcun4 »

no to sprawdzimy tylko nie wiem kiedy? Ale dni coraz zimniejsze to może przebiduję
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

rzeczywiscie w zimie jest znacznie lepiej, takze jak chcesz,to jezdzij z powiedzeniem, byle do zimy :) a potem byle nie do wiosny hehe :) Ale jak zdarzy Ci sie taka okazja to odpal go wlasnie tak na krotko. 30 sekund roboty od spodu samochodu (wystarczy sie na czyms polozyc zeby glowe wsunac i widzec rozrusznik), a masz pewnosc ze nie rozrusznik. Tylko przed rozgrzaniem silnika popatrz sobie gdzie ktory kabel idzie,zeby potem jak bedzie cieply wszystko sprawnie poszlo. A jak nie chesz sie w to bawic,to rozpalimy na zlocie Twoj silnik do czerwonosci :twisted: (jak myslisz jak najszybciej,ale oczywiscie tego nie zrobimy,tak tylko gadam) i zobaczymy na miejscu co z tym autem nie tak :D
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
ODPOWIEDZ