Cięzko odpala zimny

Moderator: Moderatorzy

Robson

Cięzko odpala zimny

Post autor: Robson »

Witam! Od samego początku zastanawia mnie dlaczego trzeba długo kręcić rozrusznikiem żeby odpalić silnik.... czy te silniki na jednopunkcie tak mają? Aku w bdb stanie , rozrusznik kręci lekko bez oporów...

Siadam rano i odpalam: kręci rozrusznik z klikanaście obrotów wałem i załapuje. DZiwne jest że jak odpala mzimny na dwa razy to dużo krócej muszę kręcić żeby zapalił, czyli zakręcę ze dwa oborty rozrusznikiem, stop, i znów zakręcę i w tym momencie odpala od draśnięcia dosłownie. Czemu tak szię dzieje?? a na ciepłym lub nawet jak zapali zimny i zgaszę i znów odpał to zapali od draśnięcia... o co chodzi?
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Robson, w scorpio ktore mam bylo dokladnie tak samo z winy uszkodzonego oringu na regulatorze paliwa, nie byl szczelny i gdy auto dluzej postalo to chyba lekko zapowietrzal sie uklad i potem nie chcial odpalic, wystarczylo zrobic tak jak Ty, czyli na 2 razy i za 2 razem zawsze od strzala odpalał. Powiedz jak odpala na LPG, teoretycznie powinien lepiej odpalic
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robson

Post autor: Robson »

no właśnie na lpg tak samo cięzko... ale tu nie ma tej reguły na dwa razy. Jedynie w przypadku lekkiego zagrzania silnika odpala na lpg od strzała.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Robson, bo takie instalacje gazowe nie podają gazu przed przekręceniem rozrusznika przez co łatwo nie jest odpalić zimny silnik,musiałbys na chwilę przed odpaleniem silnika dać z akumulatora + na elektrozawór gazu i puścić trochę gazu do silnika i pewnie odpali od razu. Przyda się do tego 2 osoba.sprawdź sobie tak,jak zadziała to szukaj przyczyny w układzie paliwowym. Możesz też przekręcić kilka razy kluczyk w pozycję zasłon by pompą podpompowala trochę benzyny i dopiero próbować odpalić.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robson

Post autor: Robson »

oki pogrzebię trochę
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Można zastosować przycisk start taki jak jest w instalacjach LPG przy wózkach widłowych.
Z racji tego , że wózki mają tylko LPG - nie można zagrzać silnika na benie i przejść na LPG
Przekręca się stacyjkę na 2 i przyciska przycisk na 2-3 s i uruchamia silnik.
Przycisk ten jest montowany fabrycznie do uruchamiana silnika w ciągnikach URSUS.
Wciskasz - załączasz ; puszczasz - rozłączasz
http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/im ... ie-c-330m/ po prawej stronie od kluczyka
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

jak jest problem z odpaleniem zimnego silnika to pora sprawdzic cisnienie paliwa podawanego z pompy i po regulatorze. prawdopodobnie jest ono za niskie. powody:

1. zapchany filtr paliwa
2. zdychająca pompa
3. regulator paliwa (zawiera w swojej budowie membrane gumowa a wiadomo jak wiek i kontakt z paliwem wplywa na elementy gumowe)

w moim esie tez byl taki problem, po ustawieniu wlasciwego cisnienia problem ustapil.

inna sprawa, ze warto przemierzyc czujniki temperatury, bo moze one podaja [mówiąc kolokwialnie] sygnał o wyższej temperaturze otoczenia niz w rzeczywistości
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Robson

Post autor: Robson »

to już wiem że po nocce znika ciśnienie paliwa w układzie i pewnie dlatego ciężko zapala. będę musiał zajrzeć do tego regulatora.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Robson, albo oringi puszczają albo w samym regulatorze membrana.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Robson

Post autor: Robson »

na razie to wyjąłem tylko wtryskiwacz w celach oględzin i okazuje się że ten filterek na nim jest z jednej strony zgniecony... przez to tak myślę może oring krzywo dolegać i minimalnie tamtędy paliwo ocieka do kolektora...

[ Dodano: Sro 24 Lis, 2010 ]
można gdzieśdostać sam ten filterek na tym wtryskiwaczu
ODPOWIEDZ