Ocynkowane reperaturki i progi Escort 90-99
Moderator: Moderatorzy
Ocynkowane reperaturki i progi Escort 90-99
Naprawa raz na długi czas KLIK
Powiem tak. Nie jestem jakimś chemikiem albo kimś podobnym, ale koledzy spawacze z którymi wymieniałem podłogę i progi u mnie w escorcie mówili o jakimś zjawisku elekto-czegośtam, zachodzącym między blachą ocynkowaną a gołą. Chodzi o to że połączenie części ocynkowanych z nieocynkowanymi nie jest dobrym pomysłem. Miejsce połączenia tych dwóch blach się spinkoli bardzo szybko. Dlaczego - nie wiem. Wiem tylko tyle że podłogę wyspawałem normalną blachą, mimo że do blachy ocynkowanej miałem dostęp.Tigerbart pisze:Naprawa raz na długi czas
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
do tego i tak nie najważniejsze są progi w escorcie i nadkola,dużo ważniejsze i trudniejsze w naprawie jest to co nie widać. Dla mnie to zbędny bajer,myślę że dużo lepsza inwestycja będzie porządny blacharz co wie jak położyć blachę i jak całość zabezpieczyć przy okazji naprawy. Ale pomysł marketingowy ktoś miał niezły 

Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- WieSiu
- Posty: 23540
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
a nie lepiej by było całą budę wypiaskowac,naprawić co trzeba porządnie i dopiero wtedy gola blachę ocynkowac ? Pewnie dałoby się to zrobić,jak ktoś chce dużo kasy włożyć w auto to może warto tak zrobić pod warunkiem że to wykonalne.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
tu nie chodzi o znajomości a o dostęp do odpowiedniej wielkości kadzi galwanizacyjnej
Zakładów zajmujących się cynkowanie jest od groma ale takich, które maja odpowiedniej wielkości sprzęt żeby całe nadwozie zanurzyć w kąpieli (a tego wymaga cynkowanie galwaniczne, zanurzeniowe i proszkowe) to ze świecą szukać, chyba że przy fabrykach samochodowych. Jest jednak metoda pozwalajaca to zrobić bo nie wymagająca kąpieli - cynkowanie natryskowe. Tak sie zabezpiecz stalowe mosty i inne konstrukcje, których wykapać się raczej nie da
http://plasma-nowa.pl/index.php?page=metalizacja Ale o jakim byśmy cynkowaniu nie myśleli koszty będa przerażające dla całego nadwozia 



Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- iglaxr3i
- Posty: 887
- Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
- Lokalizacja: Kozin
- Pojemność: 2800
- Rocznik: 1992
- Generacja: MK5
- Nadwozie: Hatchback
A ja znam ten temat,bede sypał auto i bede je zabespieczał przed upływem czasu ,jak bedzie nakładany ocynk lub w ewentualniej sytuacji cynk to jeszcze sie okaze .
Na razie rozstrzygam jak zrobic bude tutaj w gre wchoda kalkulacje dotyczace blacharza i prac jakie bedzie musiał wykonac - rozchodzi mi sie o zuzycie motoryczno-fizyczne całej budy .
ZINK power
Na razie rozstrzygam jak zrobic bude tutaj w gre wchoda kalkulacje dotyczace blacharza i prac jakie bedzie musiał wykonac - rozchodzi mi sie o zuzycie motoryczno-fizyczne całej budy .
ZINK power
