sprężarka klimy - podłączenie
Moderator: Moderatorzy
No tak !!
dzieki za odpowiedz.
Jesli chodzi o zasilanie elektryczne to tylko do sterowania?.
A zawór rozprezny? jest sterowalny czy niesterowalny? .
tj. w jaki sposob uzyskujemy ogrzewanie z klimy? np. zimą.
ze skraplacza?,czy jest na nim dodatkowy wentylator?.
Czy parownik jest caly czas zimny? przy pracy klimy.?
Czy regulacja temp. odbywa się na mieszaniu powietrza ze skraplacza oraz parownika? czyli przez przepustnice ukladu wentylacyjnego?
Za odpowiedzi bede wdzieczny
Pozdrawiam
Marcin
dzieki za odpowiedz.
Jesli chodzi o zasilanie elektryczne to tylko do sterowania?.
A zawór rozprezny? jest sterowalny czy niesterowalny? .
tj. w jaki sposob uzyskujemy ogrzewanie z klimy? np. zimą.
ze skraplacza?,czy jest na nim dodatkowy wentylator?.
Czy parownik jest caly czas zimny? przy pracy klimy.?
Czy regulacja temp. odbywa się na mieszaniu powietrza ze skraplacza oraz parownika? czyli przez przepustnice ukladu wentylacyjnego?
Za odpowiedzi bede wdzieczny
Pozdrawiam
Marcin
Zasilanie klimatyzacji służy tylko do sterowania
Zawór rozprężny jest nieregulowany (ze stałą dyszą)
W klimatyzacij samochodowej nie uzyskujemy ciepła z klimy (to jest opcja klimatyzacji stacjonarnych)
Przy pracy klimatyzacji parownik jest cały czas zimny (po to jest)
W klimatyzacji manualnej niema regulacji temperatury (tylko klimatronic posiada taką opcje) a skraplacz niema wspólnego obiegu powietrza z parownikiem
Zawór rozprężny jest nieregulowany (ze stałą dyszą)
W klimatyzacij samochodowej nie uzyskujemy ciepła z klimy (to jest opcja klimatyzacji stacjonarnych)
Przy pracy klimatyzacji parownik jest cały czas zimny (po to jest)
W klimatyzacji manualnej niema regulacji temperatury (tylko klimatronic posiada taką opcje) a skraplacz niema wspólnego obiegu powietrza z parownikiem
Cześć.
Dzieki za podpowiedż.
Jednym słowy (klmatyzacja w samochodzie)jest to tylko schładzarka powietrza, a przy klimatroniku jest dodatkowo elektronika,która kontroluje temp. do nastawionej przez kierowce.
Tzn. ze zamyka lub otwiera elektrozawór dopływu freonu do zaworu rozpreżnego ?.
Czy uzyskuje poprzez mieszanie z ciepłem z nagrzewnicy?.
W każdym razie czemu m↓wi sie na to klmatyzacja jeżeli nie reguluje wilgotniści powietrza w samochodzie ? bo przecież po to jest klimatyzator.
Marcin
Dzieki za podpowiedż.
Jednym słowy (klmatyzacja w samochodzie)jest to tylko schładzarka powietrza, a przy klimatroniku jest dodatkowo elektronika,która kontroluje temp. do nastawionej przez kierowce.
Tzn. ze zamyka lub otwiera elektrozawór dopływu freonu do zaworu rozpreżnego ?.
Czy uzyskuje poprzez mieszanie z ciepłem z nagrzewnicy?.
W każdym razie czemu m↓wi sie na to klmatyzacja jeżeli nie reguluje wilgotniści powietrza w samochodzie ? bo przecież po to jest klimatyzator.
Marcin
Cześć MACGYVER !!!
nie rozbierałem klimy bo niemam czasu , jest mi auto potrzebne .
wczoraj gdy jechałem autem 120km/h to klima cały czas dmuchała ok -trasa jakieś ponad 2 godziny.
dziś gdy jechałem max. 80km/h napoczątku dmuchała zimnem pużniej coraz mniej zimnym powietrzem ---> czy puzniej słabiej dmuchało nie przykumałem. - trasa 1.5 godziny
moje pytania
--- jakie masz zimne powietrze przy wlocie do kabiny ?? i na którym biegu dmuchawy ??może umnie jest zamało zimne , kupie jutro termometr !
--- jak można sprawdzić wydajność sprężarki ???
--- ile ten czujnik przeciw zamrożeniowy może kosztować ??
--- JAK ROZSZCZELNIE KLIMĘ co mam sprzwdzić , może oleju gdzieś nalać , nasmarować ???
--- jak kupiłem auto klima nie działała , może sprężarka jest już padłem ??
---ILE MAJˇ MI NALAĆ ( FREON ) do układu ---> lali to jakoś z butli ktora stała na wadze - jakieś manometry , ale nie bardzo wiedzieli ile ma tego być ( może masz jakąś teorie ) ???
nie rozbierałem klimy bo niemam czasu , jest mi auto potrzebne .
wczoraj gdy jechałem autem 120km/h to klima cały czas dmuchała ok -trasa jakieś ponad 2 godziny.
dziś gdy jechałem max. 80km/h napoczątku dmuchała zimnem pużniej coraz mniej zimnym powietrzem ---> czy puzniej słabiej dmuchało nie przykumałem. - trasa 1.5 godziny
moje pytania
--- jakie masz zimne powietrze przy wlocie do kabiny ?? i na którym biegu dmuchawy ??może umnie jest zamało zimne , kupie jutro termometr !
--- jak można sprawdzić wydajność sprężarki ???
--- ile ten czujnik przeciw zamrożeniowy może kosztować ??
--- JAK ROZSZCZELNIE KLIMĘ co mam sprzwdzić , może oleju gdzieś nalać , nasmarować ???
--- jak kupiłem auto klima nie działała , może sprężarka jest już padłem ??
---ILE MAJˇ MI NALAĆ ( FREON ) do układu ---> lali to jakoś z butli ktora stała na wadze - jakieś manometry , ale nie bardzo wiedzieli ile ma tego być ( może masz jakąś teorie ) ???
U mnie klima działa na wszystkich biegach wentylatora u Ciebie jeżeli masz uszkodzony czujnik (tak jak myśle)najlepiej na maxa.Co do temperatury nadmuchu jest różna w zależności od temperatury zewnętrznej lub wewnętrznej(zależy jaki obieg masz włączony)oraz obrotów silnika (większe obroty =niższa temperatura).Ja do siebie napełniłem 750 gram freonu R-134A (kontrolując ciśnienie ssania i tłoczenia)Jeżeli przy wyższej prętkości działa to może masz za dużo freonu i skraplacz (chłodnica z przodu samochodu) nie jest w stanie schłodzić freonu(wtedy będzie wyłanczana spreżarka przez zabezpieczenie ciśnieniowe)Najlepiej włącz klime podnieś maske oczywiście na pracującym silniku (sprawdz jak pracuje wentylator powinien sie co jakiśczas wyłączyc chyba że jest wysoka temperatura powyżej 30 stopni to będzie pracował cały czas)
Jeżeli jedziesz na klimie i przestała chłodzić najlepiej sprawdzić dwie rzeczy
1 czy rura która idzie do sprężarki jest zimna .Jeżeli jest zamarznięta (zalodzona)odkręcić na podszybiu wąską klapke na kanale wentylacyjnym wtedy będziesz widział parownik czy jest zamarznięty jeżeli jest to masz uszkodzony czyjnik przeciwzamrorzeniowy
2 jeżeli rura nie jest zimna sprawdz czy pracuje sprężarka jeżeli włancza sie na chwile pózniej wyłancza a wentylator chłodnicy pracuje cały czas i dmucha gorącym to możesz mieć za dużo gazu
Jeżeli jedziesz na klimie i przestała chłodzić najlepiej sprawdzić dwie rzeczy
1 czy rura która idzie do sprężarki jest zimna .Jeżeli jest zamarznięta (zalodzona)odkręcić na podszybiu wąską klapke na kanale wentylacyjnym wtedy będziesz widział parownik czy jest zamarznięty jeżeli jest to masz uszkodzony czyjnik przeciwzamrorzeniowy
2 jeżeli rura nie jest zimna sprawdz czy pracuje sprężarka jeżeli włancza sie na chwile pózniej wyłancza a wentylator chłodnicy pracuje cały czas i dmucha gorącym to możesz mieć za dużo gazu
to jeśli sprężarka jest zależna od obrotó ( jej wydajność ) to może dlatego jak szybko jade ( stałe obroty coś ponad 3tyś. to jakos chłodzi jutro będe montował alarm to sprawdze czy nie zamarza parownik !
bo rurka nie zamarza jest jagby mocno zaszroniona , nie pokryta lodem , kiedyś pokryła się lodem - to wcale zimne powietrze nie leciało , prektycznie ciepłe .
Odstawiłem klimę i jak po godzinie włączyłem znowu działała.
( ile może kosztować taki czujnik I GDZIE GO ZAKIUPIĆ ??)- przeciw zamrożeniowy ?
[ Dodano: Pon 22 Sie, 2005 ]
dzwoniłem do serwisu RORDA
---. tam z cenami ICH .... ( oszaleli ) ten czujnik przeciw zamrożeniowy 473 zł !!!
bo rurka nie zamarza jest jagby mocno zaszroniona , nie pokryta lodem , kiedyś pokryła się lodem - to wcale zimne powietrze nie leciało , prektycznie ciepłe .
Odstawiłem klimę i jak po godzinie włączyłem znowu działała.
( ile może kosztować taki czujnik I GDZIE GO ZAKIUPIĆ ??)- przeciw zamrożeniowy ?
[ Dodano: Pon 22 Sie, 2005 ]
dzwoniłem do serwisu RORDA
---. tam z cenami ICH .... ( oszaleli ) ten czujnik przeciw zamrożeniowy 473 zł !!!
jak masz miernik to obetnij cujnik (dwa przewody które idą do komory wentylacyjnej)podepnij pod nie miernik sprawdz oporność następnie włącz klime i zobacz czy oporność sie zmienia jeżeli nie to masz uszkodzoną samą czujke (termistor)koszt w sklepie elektronicznym ok 10 zł.
ja sprawdze jakie oporności są u mnie to Ci podam jaki termistor powinien być.Jeżeli oporności będą ok to musisz zdemontować układ do którego idą przewody(mała czarna puszeczka)i zanieść do jakiegoś elektronika napewno będzie taniej
ja sprawdze jakie oporności są u mnie to Ci podam jaki termistor powinien być.Jeżeli oporności będą ok to musisz zdemontować układ do którego idą przewody(mała czarna puszeczka)i zanieść do jakiegoś elektronika napewno będzie taniej
OK dzisiaj troszke autko przegoniłem do centralnej polski i spowrotem --> klima działała , ale żęby faktycznie dmuchało zimnem musiał wiatrak chodzić na 3 biegu ! jak uporam się z alarmem to sprawdze te oporności o których mówiłeś .I w końcu rozszczelnie klimę i wyciągne to pudlo z parownikiem i jakoś uszczelnie żeby woda się nie lała do środka !