swap z 1.3 monowtrysk na 1.3 gaźnikowy
Moderator: Moderatorzy
swap z 1.3 monowtrysk na 1.3 gaźnikowy
witam mój silnik 1.3 monowtrrysk kończy się już całkowicie mam możliwość zakupu 1.3 gaźnikowego i pytanie brzmi czy jeśli wykręcę monowtrysk to gaźnikowy podejdzie mi bez problemu ? czym się różnią te dwa silniki koniami, momentem, awaryjnością?? proszę o szybką odpowiedź na ten temat.
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
moze byc jeden problem - ale to podkreslam ze moze tylko byc ale nie musi - zwroc uwage czy gaznikowy ma taki sam lub czy wogole ma miejsce na czujnik polozenia walu niezbedny w przypadku wtrysku
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
w 1.3 na gaźniku jest mechaniczna pompka paliwa:ps: pytanie numer 2 - czy 1.3 gaźnik ma pompę paliwową czy działa na zasadzie diesla, że sobie sam zasysa paliwo?
Mechaniczna przeponowa pompa paliwa jest napędzana od mimośrodu wału rozrządu przez popychacz i umieszczona z boku kadłuba. Ciśnienie tłoczenia: 24 do 38 kPa.
chyba zrezygnuje z zakupu silnika i przejdę do remontu mojego 1.3 monowtrysk (nie chce 1.6, 1.8, 2.0) może ktoś mi powie objawy mam takie jak silnik się zagrzeje, to przy ruszaniu się dławi (tylko przy ruszaniu) później już jedzie jak najbardziej bardzo dobrze może ktoś wie w czym tutaj tkwi problem, a 2 problem to, że zrzera mi olej co wymieniać ile mniej wiecej może to kosztować, na co zwrócić uwagę przy remoncie robie kalkulacje co mi taniej wyjdzie do mojego wozidełka ...
oj dużo było pisane, ale jeśli bierze olej, to zacznij od zmierzenia kompresji i wykonania próby olejowej, pooglądania silnika z każdej strony czy nic nie cieknie, a z wymiany to pewno będą uszczelniacze zaworów (to przynajmniej jest tanie około 4zł/szt potrzebujesz ich no i raczej pierścienie, ale tutaj to już kwestia jak wyglądają cylindry - czy nie są jajowate, inaczej poprawa ich, wymiary naprawcze itd, a to już drogo, bo nawet jak dasz nowe pierścienie a cylindry będą jajowate to o kant d... to można będzie potłuc
generalnie pytanie czy chcesz zrobić minimalny mały remoncik na jakiś czas czy droższy/niezbyt opłacalny dla tego silnika, czy szukać w dobrym stanie silnik jakiego nie chcesz
generalnie pytanie czy chcesz zrobić minimalny mały remoncik na jakiś czas czy droższy/niezbyt opłacalny dla tego silnika, czy szukać w dobrym stanie silnik jakiego nie chcesz