swap z 1.3 monowtrysk na 1.3 gaźnikowy

Moderator: Moderatorzy

nitro

swap z 1.3 monowtrysk na 1.3 gaźnikowy

Post autor: nitro »

witam mój silnik 1.3 monowtrrysk kończy się już całkowicie mam możliwość zakupu 1.3 gaźnikowego i pytanie brzmi czy jeśli wykręcę monowtrysk to gaźnikowy podejdzie mi bez problemu ? czym się różnią te dwa silniki koniami, momentem, awaryjnością?? proszę o szybką odpowiedź na ten temat.
Awatar użytkownika
Damian
Posty: 317
Rejestracja: 06 mar 2008, 17:10
Lokalizacja: Kudowa Zdr, Ruda Śl
Kontakt:

Post autor: Damian »

nie lepiej by bylo w pakowac ppod maske cos mocniejszego ;)
"Nie jeździj szybciej, niż Twój anioł stróż potrafi latać"

Ford Escort Club Polska
nitro

Post autor: nitro »

niestety ale nie, za dużo zabawy, a ten samochód ma być oszczędny.
Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

Post autor: cidzej »

moze byc jeden problem - ale to podkreslam ze moze tylko byc ale nie musi - zwroc uwage czy gaznikowy ma taki sam lub czy wogole ma miejsce na czujnik polozenia walu niezbedny w przypadku wtrysku
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
nitro

Post autor: nitro »

a może mi ktoś powiedzieć gdzie się takowy czujnik znajduje??
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

w 1.3 na gaźniku jest czujnik położenia wałka, patrząc od przodu silnika, na dole na lewo od skrzyni biegów, zakończony 2 pinową wtyczką
Załączniki
czujnik.jpg
nitro

Post autor: nitro »

ok dziękuje za informacje, a w 1.3 monowtrysku będzie to samo ??

ps: pytanie numer 2 - czy 1.3 gaźnik ma pompę paliwową czy działa na zasadzie diesla, że sobie sam zasysa paliwo?
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

ps: pytanie numer 2 - czy 1.3 gaźnik ma pompę paliwową czy działa na zasadzie diesla, że sobie sam zasysa paliwo?
w 1.3 na gaźniku jest mechaniczna pompka paliwa:
Mechaniczna przeponowa pompa paliwa jest napędzana od mimośrodu wału rozrządu przez popychacz i umieszczona z boku kadłuba. Ciśnienie tłoczenia: 24 do 38 kPa.
Załączniki
pompka.jpg
Tigerbart

Post autor: Tigerbart »

A 1.3 pali mniej niż 1.6? Przykładowo spalanie 1.4 75KM bywa nawet wiksze niż w 1.6 90KM. Jeli jst różnica między 1.3 a 1.6 1-2 litrów to ja bym wstawiał 1.6
Awatar użytkownika
iglaxr3i
Posty: 887
Rejestracja: 17 lut 2009, 16:55
Lokalizacja: Kozin
Pojemność: 2800
Rocznik: 1992
Generacja: MK5
Nadwozie: Hatchback

Post autor: iglaxr3i »

Sory ale było by najwieksza głupota jesli włozysz gaznik jesli juz zmieniasz silnik to wstaw wiekszy ale tez na mono,tak jak Bartek napisał 1,6 bedzie cacy.Mniej zachodu z przekładka bo zmieniasz tylko pojemnosc a nie układ zasilania.
:mikolaj:
karol MAŁY

Post autor: karol MAŁY »

Tak jak koledzy piszą wyżej nie baw się w coś co nie ma sensu wkładaj 1,6 i ciesz się frajdą z jazdy przy ciut!!!większym spalaniu(około 1 litra)
nitro

Post autor: nitro »

a powiedzcie mi czy komputer z monowtrysku jest taki sam jak w gaźniku, bo nie wiem czy zmiana na taki silnik niesie za mną zmianę komputera.
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

nitro pisze:a powiedzcie mi czy komputer z monowtrysku jest taki sam jak w gaźniku, bo nie wiem czy zmiana na taki silnik niesie za mną zmianę komputera.
w 1.3 na gaźniku jest tylko ESC montowany na nadkolu kierowcy, nic więcej nie ma
nitro

Post autor: nitro »

chyba zrezygnuje z zakupu silnika i przejdę do remontu mojego 1.3 monowtrysk (nie chce 1.6, 1.8, 2.0) :) może ktoś mi powie objawy mam takie jak silnik się zagrzeje, to przy ruszaniu się dławi (tylko przy ruszaniu) później już jedzie jak najbardziej bardzo dobrze może ktoś wie w czym tutaj tkwi problem, a 2 problem to, że zrzera mi olej co wymieniać ile mniej wiecej może to kosztować, na co zwrócić uwagę przy remoncie robie kalkulacje co mi taniej wyjdzie do mojego wozidełka ...
Awatar użytkownika
andkar
Posty: 720
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:00
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: andkar »

oj dużo było pisane, ale jeśli bierze olej, to zacznij od zmierzenia kompresji i wykonania próby olejowej, pooglądania silnika z każdej strony czy nic nie cieknie, a z wymiany to pewno będą uszczelniacze zaworów (to przynajmniej jest tanie około 4zł/szt potrzebujesz ich 8) no i raczej pierścienie, ale tutaj to już kwestia jak wyglądają cylindry - czy nie są jajowate, inaczej poprawa ich, wymiary naprawcze itd, a to już drogo, bo nawet jak dasz nowe pierścienie a cylindry będą jajowate to o kant d... to można będzie potłuc
generalnie pytanie czy chcesz zrobić minimalny mały remoncik na jakiś czas czy droższy/niezbyt opłacalny dla tego silnika, czy szukać w dobrym stanie silnik jakiego nie chcesz :/
ODPOWIEDZ