Tester diagnostyczny
Moderator: Moderatorzy
Witam wszystkich
nie ukrywam, że przyciągnął mnie na to forum opis testera do diagnostyki. Wykonałem go, podłączyłem, i nie umiem odczytać do końca wyników Filmik jest tu:
http://www.youtube.com/watch?v=jxYM5m0R1hM
odczytuję tylko tyle: 26 26 10 .... i co dalej? Pomożecie?
edit:
udało mi się zinterpretować te sygnały, zostawiam info, może komuś też się przyda.
najpierw następuje sekwencja kodów twardych, czyli usterek, które są aktualnie rejestrowane. W moim przypadku jest do dwukrotnie powtórzony kod "26".
Następnie jest impuls rozdzielający kody twarde od miękkich jest to impuls "1" poprzedzony dłuższą przerwą, po nim też jest dłuższa przerwa. Następnie wyświetlana jest sekwencja trzycyfrowych (!) kodów, w moim przypadku "122" "157" "158". Są to usterki, które wystąpiły w trakcie ostatnich 10 - 40 jazd. Pozostaje jeszcze kwestia odczytu informacji o usterkach - polecam lekturę PDFa pod tym adresem:
http://www.jrmotors.pl/dokumentacja/ins ... bledow.pdf
U mnie podejrzana jest przepustnica, gdyż silnik się "dusi", jak się wciska mocniej gaz (w trakcie jazdy objawem jest szarpanie). Znalazłem też ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=188420&c=45&f=20
Pozdrawiam
nie ukrywam, że przyciągnął mnie na to forum opis testera do diagnostyki. Wykonałem go, podłączyłem, i nie umiem odczytać do końca wyników Filmik jest tu:
http://www.youtube.com/watch?v=jxYM5m0R1hM
odczytuję tylko tyle: 26 26 10 .... i co dalej? Pomożecie?
edit:
udało mi się zinterpretować te sygnały, zostawiam info, może komuś też się przyda.
najpierw następuje sekwencja kodów twardych, czyli usterek, które są aktualnie rejestrowane. W moim przypadku jest do dwukrotnie powtórzony kod "26".
Następnie jest impuls rozdzielający kody twarde od miękkich jest to impuls "1" poprzedzony dłuższą przerwą, po nim też jest dłuższa przerwa. Następnie wyświetlana jest sekwencja trzycyfrowych (!) kodów, w moim przypadku "122" "157" "158". Są to usterki, które wystąpiły w trakcie ostatnich 10 - 40 jazd. Pozostaje jeszcze kwestia odczytu informacji o usterkach - polecam lekturę PDFa pod tym adresem:
http://www.jrmotors.pl/dokumentacja/ins ... bledow.pdf
U mnie podejrzana jest przepustnica, gdyż silnik się "dusi", jak się wciska mocniej gaz (w trakcie jazdy objawem jest szarpanie). Znalazłem też ciekawy artykuł na ten temat:
http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=188420&c=45&f=20
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu szukam sposobów diagnostyki silnika. Trafiłem na ten wątek, ale linki z pierwszych postów, gdzie jest opis wykonania testera diagnostycznego nie działają. Czy mógłby ktoś mi to wystawić?
Kurcze, u mnie to chyba nie zabangla.
Według opisu pinów Tomina z wątku KLIK to ja mam EEC V. Jak diagnozować to auto: 1.8 TD 1998r Ghia ??
Kurcze, u mnie to chyba nie zabangla.
Według opisu pinów Tomina z wątku KLIK to ja mam EEC V. Jak diagnozować to auto: 1.8 TD 1998r Ghia ??
Ostatnio zmieniony 21 lut 2010, 14:41 przez jarman, łącznie zmieniany 1 raz.
- Yagr
- Posty: 14522
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
jarman, 4 posty wyżej masz działający link. To tester do EEC IV - benzyna! I tego też do laptopa nie podepniesz bo to test z diodą - odczyt kodów błyskowych.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"