nie moge ściągnąć kola z piasty
Moderator: Moderatorzy
nie moge ściągnąć kola z piasty
dzis wzialem sie za wymiane lacznikow i tulei stabilizatora jedna strona poszla gladko ,niestety strona od pasazera jest uparta za h.nie moge sciagnac felgi z piasty,zakupilem sciagacz ale niestey nie wytrzymal rozlecial sie a kolo ani drgnie .
wszystko zlane wd 40 pukanie mlotkem w wewnetrzna strone przez klocek nic nie daje probowalem nawet przecinakiem miedzy tarcze a felge za h.nie idzie
jak wiecie czym sciagnac te kolo to dajcie jakis pomysł bo ja juz jestem glupi normalnie
wszystko zlane wd 40 pukanie mlotkem w wewnetrzna strone przez klocek nic nie daje probowalem nawet przecinakiem miedzy tarcze a felge za h.nie idzie
jak wiecie czym sciagnac te kolo to dajcie jakis pomysł bo ja juz jestem glupi normalnie
Miałem podobny przypadek. Ja miałem do dyspozycji wózek widłowy i pyrlik (duży młot). auto zostało podlewarowane, za koło została przewleczona linka stalowa i zapięta do wózka. Widlak odjechał, bardzo mocno napinając linkę a ja waliłem młotem przez deskę raz w górę raz w dół koła. Po 5 min poszło
A tak na przyszłość jak już zdejmiesz koło. Weź wiertarkę z kamieniem palcowym i rozwierć otwór w środku felgi o około 0,5 mm na stronę, wtedy ściągniecie koła nie będzie takim problemem
A tak na przyszłość jak już zdejmiesz koło. Weź wiertarkę z kamieniem palcowym i rozwierć otwór w środku felgi o około 0,5 mm na stronę, wtedy ściągniecie koła nie będzie takim problemem
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
bodzio82, jeśli masz zwykłe stalowe fele - podlewaruj koło - najlepiej podnośnik łapowy lub lewarek i kanał
Młotek 5-19 kg i walnij we felgę od środka ( rant felgi)
Bezpośrednio - na wprost , bez desek czy czegoś innego - bo to amortyzuje
Wal w połowie wysokości felgi od tyłu - obok drążka kierowniczego .
Jeśli będziesz walił na wprost - feldze się nic nie stanie .
Po "demontażu" - wystarczy przejechać wewnętrzny otwór(centrujący) pilnikiem okrągłym
Młotek 5-19 kg i walnij we felgę od środka ( rant felgi)
Bezpośrednio - na wprost , bez desek czy czegoś innego - bo to amortyzuje
Wal w połowie wysokości felgi od tyłu - obok drążka kierowniczego .
Jeśli będziesz walił na wprost - feldze się nic nie stanie .
Po "demontażu" - wystarczy przejechać wewnętrzny otwór(centrujący) pilnikiem okrągłym
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jak by cóś - walnij raz i porządnie - przekręcasz koło o 1/4 i znów młotek w ruch itd zawsze przekręcając o 1/4 obrotu.
Nie o 1/2 a o 1/4 - to ważne .
Jeśli masz dobry mocny ściągacz , jak go naprężysz - to walnij w niego młotkiem wzdłuż osi obrotu śruby naprężającej i znów trochę dociągnij i znów uderzenie młotkiem
Nie o 1/2 a o 1/4 - to ważne .
Jeśli masz dobry mocny ściągacz , jak go naprężysz - to walnij w niego młotkiem wzdłuż osi obrotu śruby naprężającej i znów trochę dociągnij i znów uderzenie młotkiem
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
bodzio82, weź jakąś deskę 0.5 m przyłóż w rant koła i ciupnij mocno młotkiem. potem to samo po równoległej stronie i w ten sposób musi zejść. deska nie uszkodzi felgi
Profesjonalna kosmetyka samochodowa.
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
Pranie, usuwanie rys, zabezpieczenie, renowacja, detailing
www.car-efekt.pl
"Twoje auto, Twoją wizytówką"
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja zbijałem koło razem z bratem, razem waliliśmy w koło i po parunastu minutach zeszło. Strzał młotem ja od tyłka strony a brat od przodka strony samochodu, lekki obrót koła i znowu strzał. We dwóch zawsze lepiej niż samemu.
Samemu raz ściągałem lewe koło 3 godziny
Samemu raz ściągałem lewe koło 3 godziny
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
no z tym pomyslem to nie za bardzo bo jak wiesz tarcza hamulcowa docisnieta jest za pomoca felgi wiec jak pusci to bede mnial po tarczy albo jarzmo od zacisku sie pokrzywi czy cuś jeszcze tam co jestArcadio pisze:poluzuj śruby i pojeździj trochę ostro może zejdzie tylko kontroluj aby całkiem nie spadło.
- WieSiu
- Posty: 23268
- Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 1985
- Generacja: MK3
- Nadwozie: Sedan
- Kontakt:
bodzio82,
uwierz mi ze to dobry pomysl,ale jezdzenie po dziurach nic nie daje, mi dopiero puscilo jak skrecilem w odpowiednia strone mocniej + nierowna nawierzchnia
Nic sie z tarcza nie stanie, nie boj nic tylko z rozsadkiem odkrecaj te sruby. U mnie innej latwej metody nie bylo
Arcadio pisze:poluzuj śruby i pojeździj trochę ostro może zejdzie tylko kontroluj aby całkiem nie spadło.
bodzio82 pisze:no z tym pomyslem to nie za bardzo bo jak wiesz tarcza hamulcowa docisnieta jest za pomoca felgi wiec jak pusci to bede mnial po tarczy albo jarzmo od zacisku sie pokrzywi czy cuś jeszcze tam co jest
uwierz mi ze to dobry pomysl,ale jezdzenie po dziurach nic nie daje, mi dopiero puscilo jak skrecilem w odpowiednia strone mocniej + nierowna nawierzchnia
Nic sie z tarcza nie stanie, nie boj nic tylko z rozsadkiem odkrecaj te sruby. U mnie innej latwej metody nie bylo
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011
x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982