"pływające" obroty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Patrick
Posty: 232
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:53
Lokalizacja: Ciosaniec

"pływające" obroty

Post autor: Patrick »

Wiitam od pewnego czasu w moim essim szaleją obroty np jadąc na 3 biegu 30 km/h obroty są rzędu 3-4 tyś. a wskazówka od obrotomierza zmienia ustawienie w czasie jazdyi obroty wachają się podchodzą czasami nawet do 4,5 tyś przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym. Co to może być?? gaźnik czy coś innego?? świece kable??( były kupowane nowe jakieś 5 tyś km temu, amoże filtr powietrza albo kabel od silnika do masy. Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Patrick pisze:przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym
a jak chcesz to usluszec ? jak krokowy ma problem (czyli w Twoim przypadku ma brudne styki),to w czasie jazdy po zrzuceniu na luz obroty ida same do gory i czesto opadaja dopiero jak sie zatrzymasz
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Patrick
Posty: 232
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:53
Lokalizacja: Ciosaniec

Post autor: Patrick »

WieSiu pisze:
Patrick pisze:przy czym nie słychać zmiany pracy silniuka jak to jest przy zepsutym silniczku krokowym
a jak chcesz to usluszec ? jak krokowy ma problem (czyli w Twoim przypadku ma brudne styki),to w czasie jazdy po zrzuceniu na luz obroty ida same do gory i czesto opadaja dopiero jak sie zatrzymasz
takmasz racje tylko w moim wypadku obroty zmieniaja się podczas spokojnej jazdy powiedzmy stała jazda 70 km/h bez zmiany biegu obroty wzrastają i maleja więc to nie jest wina silniczka krokowego.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

ja czegoś nie rozumiem, tylko obrotomierz zmiania wskazania,czy silnik rzeczywiście jadąc na biegu wchodzi ma wyższe obroty ?
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Czyli ja rozumiem to tak, że obrotek dostaje świra. Miałem to chwilę u siebie. Wyjęcie wtyczki z zegara i ponowne włożenie rozwiązało temat. A objawy były takie, że skakał do 6k lub na zero, mimo, że silnik płynnie pracował i trzymał obroty. Po przeczytaniu powyższych postów skłaniam się że tak jest...
Awatar użytkownika
Patrick
Posty: 232
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:53
Lokalizacja: Ciosaniec

Post autor: Patrick »

dokłądnie tak jak mówi Illuminati75, za chwile idę wyjąć wtyczkę i później napisze czy pomogło pozdro :)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a jak nie pomoże to jest szansa że z samym obrotomierzem coś jest nie tak (czasem może się zdarzyć,w końcu trochę lat ma). Jak nie obrotomierz to może filtr obrotomierza,bo chyba w tym roczniku jeszcze występował (jest w komorze silnika po lewej stronie przy górnym rancie błotnika -2 pionowa kostka z kablem chyba czarno zielonym)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Patrick
Posty: 232
Rejestracja: 17 lut 2010, 15:53
Lokalizacja: Ciosaniec

Post autor: Patrick »

nie pomogło :(
Awatar użytkownika
leszek
Posty: 2567
Rejestracja: 26 paź 2004, 16:35
Lokalizacja: warszawa
Pojemność: 1500
Rocznik: 2018
Generacja: MK1
Nadwozie: Inne

Post autor: leszek »

http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... brotomierz

http://fordescort.pl/forum/viewtopic.ph ... brotomierz


Poczytaj tu. Może faktyczie coś szwankuje Ci skrzynka bezpiecznikowa.......Jakieś zimne luty czy coś. W większości przypadków awarii elektryki w essie tam leży przyczyna.
Podczas, gdy obrabiasz mi tyłek nie zapomnij mnie w niego pocałować :-)
ODPOWIEDZ