Łożyska przedniej piasty - jakie??

Moderator: Moderatorzy

Robson

Łożyska przedniej piasty - jakie??

Post autor: Robson »

Witam!!
chciałbym wymienić łożyska w piastach z przodu, ale nie wiem jakie mają oznaczenia...wiem tylko że są kulkowe dwurzędowe... proszę o pomoc...nie mam żadnej książki od mojego modelu niestety... dziękuję z góry za pomocne posty:)
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

wydaje mi sie, ze jak podjedziesz do bylejakiego lepszego sklepu z czesciami to po roczniku auta i rodzaju silnika dobiora Ci odpowiednie lozysko. A tak w ogole,to co firma to inne oznaczenie (tak mi sie wydaje,bo z niektorymi zamiennikami tak jest)
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

A łożyska z przodu nie są stożkowe? Bo słyszałem, że jeżeli jest stożkowe to jest możliwość regulacji... Mi strasznie wali łożysko z przodu, bo jakiś kretyn od którego kupiliśmy Essiego w coś przydzwonił felgą i sie pogieła. Gołym okiem nie zauważalne to jest. Przełożył koło do tyłu i z tyłu najpierw łożysko poszło... Potem podmienialiśmy opony z przodu na tył i okazało się, ,że kierownica bije. Dopiero potem doszedłem do wniosku, że jest krzywa felga... Zrobiłem to troche za późno, bo łożysko teraz straszliwie bija a a ja jeżdże na zapasie :/ Da sie je jakoś wyregulować czy trzeba nowe kupić?
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
Robson

Post autor: Robson »

są stożkowe, masz racje..ale u mnie regulacji z przodu nie ma, dokręca się do oporu (powinno jakimś momentem ale i tak nie mam klucza dynamometrycznego)...więc w moim przypadku tylko wymiana bo dokręcanie nic nie daje, za to z tyłu owszem regulacja jest.
Awatar użytkownika
Adaś
Posty: 1292
Rejestracja: 19 lip 2005, 19:44
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adaś »

To u mnie z tego co pamiętam z tyłu nie było regulacji i trzeba było wymienić odrazu. A z przodu PODOBNO są z regulacją ale trzeba będzie to sprawdzić jak będzie czas ;)
jest: koreański wysokoobrotowiec :mrgreen:
był: Ford Escort 1.3 mk6 1992r.
ODPOWIEDZ