Stukanie w przednim kole po wymianie klocków i tarcz.
Moderator: Moderatorzy
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A może masz różne ET felgi na przodzie i tyle ?
I pozamienialiście przód tył ?
Brachol ma inne ET i ma większą przestrzeń między felga a zaciskiem .
W momencie hamowania , zacisk chowa się nieco do środka woza i przestaje pukać a jak odhamujesz zaczyna lekko haczyć o felgę
I pozamienialiście przód tył ?
Brachol ma inne ET i ma większą przestrzeń między felga a zaciskiem .
W momencie hamowania , zacisk chowa się nieco do środka woza i przestaje pukać a jak odhamujesz zaczyna lekko haczyć o felgę
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Gajek, coś musieliście pop.....ć z wymianą tych klocków.... w zasadzie ja sobie nie wyobrażam ściągania całych zacisków do banalnej wymiany klocków. Taka rada już była ale jeszcze ją powtórzę - ściągnij to stukające koło, rozbierz zaciski i całe to ustrojstwo (wybij trzpień trzymający zacisk) i zmontuj to jeszcze raz jak bozia przykazała Jeśli się okaże że tam jest wszystko ok to obstawiam ten wspomniany również wcześniej przegub
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Ja tarcze i klocki zmieniałem. Jutro sprawdzę czy zacisk nie trze i felgę. Mechanik wybił ten bolec trzymający klocki i jutro wszystko rozbiorę, posprawdzam, przesmaruje.
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
A z felgami to raczej nie przekładaliśmy. Jak kupiłem auto to miałem komplet felg z oponami, ale nie było zaznaczone, która gdzie idzie. A to ET powinno być z przodu felgi?
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
A z felgami to raczej nie przekładaliśmy. Jak kupiłem auto to miałem komplet felg z oponami, ale nie było zaznaczone, która gdzie idzie. A to ET powinno być z przodu felgi?
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Jeszcze coś mi wpadło do głowy
Wszystko wymienione jest w najlepszym porządku - ET felg jest ok
Przed wymiana nie pukało , ale , że ET felgi jest takie a nie inne - był bardzo mały prześwit między felgą a zaciskiem .
I teraz - nastąpiła wymiana TARCZ i klocków i zaczęło pukać ???????
Cieńsza nowa tarcza w miejscu gdzie dochodzi felga
Mało prawdopodobne - ale możliwe
Jeśli masz stare - to zmierz grubość tarczy przy otworze centrującym i zmierz grubość nowej
Wszystko wymienione jest w najlepszym porządku - ET felg jest ok
Przed wymiana nie pukało , ale , że ET felgi jest takie a nie inne - był bardzo mały prześwit między felgą a zaciskiem .
I teraz - nastąpiła wymiana TARCZ i klocków i zaczęło pukać ???????
Cieńsza nowa tarcza w miejscu gdzie dochodzi felga
Mało prawdopodobne - ale możliwe
Jeśli masz stare - to zmierz grubość tarczy przy otworze centrującym i zmierz grubość nowej
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Piastę oczyściłem i przetarłem papierem ściernym 600 i odtłuściłem.
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
http://loxpol.com.pl/index.php?p160,sta ... zol-650-ml takim czymś odtłuściłem. Jak się psiknie to 5 sekund i odparowuje.
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
http://loxpol.com.pl/index.php?p160,sta ... zol-650-ml takim czymś odtłuściłem. Jak się psiknie to 5 sekund i odparowuje.
Jurek dobrze gada,zwiększyła się średnica tarczy,doszły nowe klocki,zacisk się rozszeżył,przy hamowaniu schodzi się do środka auta,po puszczeniu wraca i trze....
ale taki sam efekt byłby na prawej stronie ciężko teraz wyczuć :razz:a Gajek pisał że odstęp tam jest 1-2 mm.
ale taki sam efekt byłby na prawej stronie ciężko teraz wyczuć :razz:a Gajek pisał że odstęp tam jest 1-2 mm.
Ostatnio zmieniony 31 sie 2010, 20:00 przez kris, łącznie zmieniany 1 raz.
starych nie mam tarcz bo w poniedziałki wywożą śmieci (mieszkam w domku jednorodzinnym). Pukanie zaczęło się po wymianie na nowej tarcze i klocki. Jutro posprawdzam ET i jak będzie inne na innym kole to zamienię koła
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
A może na prawej stronie jest inne ET i dlatego nie trze.
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
Teraz jest już ciemno i nie mam jak sprawdzić tych felg bo w garażu stoi auto taty a nie mam latarki
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
Muszę lecieć, jutro idę do szkoły. Do jutra. Pozdrawiam
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
A może na prawej stronie jest inne ET i dlatego nie trze.
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
Teraz jest już ciemno i nie mam jak sprawdzić tych felg bo w garażu stoi auto taty a nie mam latarki
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
Muszę lecieć, jutro idę do szkoły. Do jutra. Pozdrawiam
- kupiec
- Posty: 12701
- Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
- Lokalizacja: tychy
- Pojemność: 1600
- Rocznik: 2005
- Generacja: Inny samochód
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Ja mam tyle samo i nic nie puka i stukaGajek pisze:zacisk jest bardzo blisko koła u mnie z 1-2mm
[ Dodano: Wto 31 Sie, 2010 ]
dziwnie te browary wyglądają w temacie o hamulcach
Dla pewności możesz zamienić koła od auta brata ale wg mnie to nie to.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Witam, powalczyłem dzisiaj z hamulcem. Zacisk tarł o koło-zamieniłem przód na tył i trochę spiłowałem te miejsca gdzie tarło i jest OK. Prowadnice nasmarowałem i poprawiłem gumkę, która chroni ją. Wyciągnąłem blaszkę, która trzyma klocki, trochę ją podgiąłem i wsadziłem tak jak powinna być. Nareszcie przestało stukać. Wielki dzięki za wszystkie podpowiedzi, przydały się. Pozdrawiam Gajek