Co da się wycisnąć z silnika 1.4

Moderator: Moderatorzy

Grześ

Co da się wycisnąć z silnika 1.4

Post autor: Grześ »

Mam możliwość dostania kompletnego silnika 1.4 8v 75 KM, w dobrym stanie. Identyczny jaki mam w Escorcie. No i narodził się pomysł, żeby trochę ten silnik przerobić i wstawić do mojego.

Teraz mam pytanie czy to ma sens. Ile bym wycisnął przez rozwiercanie kanałów dolotowych i wydechowych, szlifowanie dolotu. Rozwiercanie i odchudzanie przepustnicy, stożek itp. Czy opłaca się?
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Moim zdaniem nie za dużo da sie zrobić .
Lepiej ten nowy silnik rozebrać - wymienić co się da na nowe - nawet włączając w to panewki i pierścienie na tłokach .
I dopiero wtedy przełożyć silnik .
Z takiego manewru będziesz bardziej zadowolony .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł pisze:Moim zdaniem nie za dużo da sie zrobić .
Lepiej ten nowy silnik rozebrać - wymienić co się da na nowe - nawet włączając w to panewki i pierścienie na tłokach .
I dopiero wtedy przełożyć silnik .
Z takiego manewru będziesz bardziej zadowolony .
No Grześ chce chyba robić to właśnie w tej kolejności ale nie tylko wymieniać na nowe ale uzyskać coś więcej ;) Tyle że najprostszą formą tuningu escortowego CVH 1,4 jest... wymiana na escortowy cvh 1,6 ;)

Grześ, jeśli jednak zależy ci tylko na modzeniu tego 1,4 to zawsze możesz zrobić to co Chojnacki nazywa wersją GT >>> http://www.chojnacki.tuning.pl/wersjagt.html
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Grześ

Post autor: Grześ »

Myślałem, żeby zrobić:

Rozwiercanie i polerowanie kolektora dolotu powietrza.
Porting głowicy.
Szlif tłoków, nowe pierścienie.
Szlif cylindrów.
Nowe panewki.

Wiem, że na samym portingu głowicy
http://www.garbiarnia.com/index.php?opt ... &Itemid=47
można dużo uzyskać.

Osprzęt silnika jest w budzie wiec nie wiem czy mi się opłaca zakładać 1.6

Docelowo chciałbym uzyskać z tego silnika 90KM[75 nominalne i 15 na samej modyfikacji głowicy].

Fakt, że nie zrobię tego od razu, ale powoli jak fundusze pozwolą.
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

a po co to robić,skoro dużo taniej wyjdzie włożyć 1.6 wraz z elektronika (alternator,pompa wspomagania i skrzynia została te same co masz) i cieszyć się 105KM,zamiast marnych 90. I będziesz miał to za kwotę 300-600zl i do tego małym nakładem pracy. A jak będziesz chciał sobie robić przeróbki to już lepiej w 1.6.
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Grześ

Post autor: Grześ »

A po to, że wszystkie te rzeczy potrafię zrobić sam, tylko trzeba kasę na rzeczy niezbędne do tych czynności.

Mam całkiem niezły warsztat w garażu, do tego kanał + szyna z wyciągarką pod sufitem.

Wiec to będzie koszt nowych pierścieni, panewek, szczotek do polerowania, kilku skrzynek piwa i mam zajęcie na zimowe wieczory :D

Powiem Ci, że zadowoliło by mnie to 90 koni, zwłaszcza, ze jeżdżę tylko po mieście i krótkie trasy.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Grześ pisze:Rozwiercanie i polerowanie kolektora dolotu powietrza.
Porting głowicy.
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=7587
Grześ pisze:Szlif tłoków, nowe pierścienie.
Szlif cylindrów.
Nowe pierścienie rozumiem ale jak chcesz robić szlif cylindrów bez zmiany tłoków na któryś wymiar naprawczy? No, chyba że chcesz je tulejować pod wymiar posiadanych tłoków ;)
Tu mam taki link :) http://www.gregorius.pl/
Grześ pisze:nowe pierścienie.
http://allegro.pl/item1155249622_piersc ... _4_8v.html
Grześ pisze:Nowe panewki.
http://allegro.pl/item1148996080_panewk ... 4_1_6.html

śruby głowicy http://allegro.pl/item1157619339_sruby_ ... ansit.html

ceny z allergio więc nie zagłębiałem się w producenta ani jakość... masz już 140zł do tego dochodzi koszt samej głowicy, którą chcesz kupić a to tylko główne części, wyjdzie ci w praniu ze trzeba kupić komplet uszczelek (ok. 150zł za komplet do silnika), jakieś końcówki do dremela, papiery ścierne, rozpuszczaniki do starych uszczelek, trzeba zrobic planing głowicy, sprawdzić szczelność/dotrzć zawory i kupa innych bambetli. Ogólnie jak najbardziej polecam modzenie we własnym zakresie ale jeśli wszystko ładnie sobie skalkulujesz to naprawdę wyjdzie ci że w robotę włożysz kupę potu i kasy a efekt wczle nie musi być 90KM.... jak najbardziej popieram WieSia - 1,6 CVH na EFI pozwala na dużo więcej satysfakcji. Ale twoja wola i z chęcią będę ci kibicował w tych modach oraz oczekiwał na końcowy wynik na hamowni ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Grześ

Post autor: Grześ »

Przemyślę to jeszcze. Może się znajomemu trafi jakiś 1.6 rozbity, albo 1.8 TD :D
Grześ

Post autor: Grześ »

Na razie prace zawieszone, przy rozkręcaniu zauważyłem, ze głowica jest nadpęknięta. Ale nie ma tego złego, mam mnóstwo części do swojego. Na razie temat zawieszony, do momentu aż pojawi się jakiś ford z 1.8 TD, albo 2.0i.
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

Grześ pisze:ford z 1.8 TD,
Chcesz z niego coś wycisnąć? Z tego co pisano na tym forum to jest niemożliwe.
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
ODPOWIEDZ