Problem z silnikiem 1.4i CVH

Moderator: Moderatorzy

Poli77

Problem z silnikiem 1.4i CVH

Post autor: Poli77 »

Witam,

przywitac sie chcialem i problem swoj zapodac: silniczek 1.4i cvh z 1991, autko po odpaleniu (lub w jego trakcie) "tyka" przekaznikiem pompy paliwa (nie jest to typowe zalaczenie pompy po przekreceniu kluczyka - bo to norma). "Tykanie" nie wystepuje zawsze (brak reguly sucho - wilgotno, cieplo - zimno, cieply silnik - zimny silnik), czasem jest i wtedy silnik nie odpala lub odpala "na hol", a czasem nie (i wtedy silnik odpala normalnie). Druga wersja to "tykanie" w trakcie jazdy (rowniez brak powyzszych regul) wtedy nastepuje wzrost obrotow silnika (kolejne "tykniecie" obniza je do normy), lub jego zgasniecie - co ciekawe wystepuje rowniez w trakcie przyspieszania (wtedy wskazowka obrotomierza spada, po czym za chwile wraca do stanu poprzedniego). Przerobilem juz: wymiane pierscieni, zawory i uszczelke pod glowica, odlaczenie instalacji gazowej, podmiane modulu edis, odlaczenie chwilowe potencjometru przepustnicy, odlaczenie vss'a, podmiane bodajze map sensora, i na tyle co bylo mozliwe sprawdzenie przekaznika pompy, diagnostyke komputerowa, wymiane swiec i przewodow wn. Problem jednak nadal jest, ktos ma moze jakies pomysly? Z gory dzieki.
luka113

witam

Post autor: luka113 »

witam mam takie same autko,
ciekawy jestem czy przed montażem gazu miałeś podobny problem ?
mimo że odłączałeś inst gazową ,to mimo wszystko skupił bym się własnie na tym.
może to tykanie to przekażnik gaz paliwo,dodajesz gazu przełącznik załącza gaz spadek obrotów i po chwili zasysa gaz i jest ok,potem przekażnik znowu tyka i przełącza sie znowu na benzyne i znowu spadek obrotów..i tak w kułko,,hm
niech ci to sprawdzą tam gdzie gaz zakładałeś.

masz instalacje która załącza gaz po 2000 obr.?
acha i sprawdz z kąd słychać to tykanie. z tyłu czy z przodu.
wioslo

Post autor: wioslo »

Witam ! mam to samo auto,
Miałem podobny problem z tym przekaźnikiem, aż gdy pewnego razu silnik nie chciał zapalić, o 3 rano jak zejchałem ze stacji benzynowej, przekaźnik cały czas tykał przy rozuchu i nic :(,
Oddałem auto do naprawy, okazało sie ze w skrzynce bezpieczników coś sie tam odłączyło nie wiem co dokładnie, ale wiem ze u mnie nie było iskry i pompa przestała pracować,

Polecam dokładną analize skrzynki bezpieczników

Pozdrowienia
ODPOWIEDZ