jak zmniejszyć drążek zmiany biegów ??

Moderator: Moderatorzy

watchu

Post autor: watchu »

Hmm... a technikajazdy.info mówi, że
Zbyt mocne trzymanie dźwigni oraz siłowanie się z lewarkiem powoduje wolną zmianę biegów i szybsze się jej zużywanie. Miejmy to na uwadze gdy przyjdzie nam do głowy tuning w stylu short-shiftera. Prawidłowa zmiana biegów to taka, w której wykonujemy delikatny, ale szybki ruch ręką, a dźwignię trzymamy u samej góry przy użyciu wpół-otwartej dłoni. Chwyt a’la pilot myśliwca zostawmy… pilotom myśliwców.
http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... na-biegow/
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Polemizowałbym z tymi fachowcami :(

Skrócony drążek mam blisko półtora roku i jakoś nie narzekam na wolną zmianę biegów czy coś w tym stylu. Wręcz przeciwnie. Ale prawda jest taka, że ile osób to tyle teorii na ten temat.
watchu

Post autor: watchu »

Jeśli zmiana wolna i techniczna wchodzi lekko a ostra i na chama ciężko, to do tego "ciężkiego" wchodzenia musi być jakiś powód :) Poza tym jak często lewarek nie trafia w biegi to obcięcie też może nie być dobrym rozwiązaniem :) Moja siora dobiła skrzynie w mkV - ciekawe czemu :) Sąsiadka jak zmienia biegi to jak bokser wyjście z barku i na lewarek :D Ciekawe kiedy oni będą zmuszeni wymienić skrzynie :) Gdyby mkVII był przewidziany do wyścigów to miałby inną konstrukcję i lewarek też inny. Ale nie jest i na pewno nie bez powodu ma taki lewarek jaki ma :) Ale racja, jak kto woli :)
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

U mnie dźwignia zmiany biegów - przy zmianie biegów wchodzi jednym palcem :mrgreen:
Po co miał bym zmieniać coś co chodzi lepiej niż dobrze ? :mrgreen:

Mały cytat z opisu który jest pod linkiem kolegi watchu,

Cytat :

Obie ręce powinny znajdować się na kierownicy - tam ich miejsce.
Oraz :

Za każdym razem gdy zdejmujesz jedną rękę z kierownicy o połowę zmniejszają się twoje możliwości zapanowania nad samochodem. Tracisz ponadto połowę informacji jakie przekazuje tobie kierownica.

To coś dla Uriela - który się ostatnio chwalił , że prowadził wóz z prędkością ~ 160km/h jedną ręką a w drugiej trzymał gruchę od CB :evil:

Biegi wchodzą ciężko ?
Albo źle wyregulowane cięgno , albo walnięta któraś poducha pod skrzynią lub silnikiem , albo coś się dzieje ze sprzęgłem lub linką sprzęgła ewentualnie brak oleju w skrzyni biegów na koniec - synchronizatory w skrzyni :razz:

Lewarek(biegi) ma/mają wchodzić jak nuż w wodę .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ