http://www.technikajazdy.info/nauka-jaz ... na-biegow/Zbyt mocne trzymanie dźwigni oraz siłowanie się z lewarkiem powoduje wolną zmianę biegów i szybsze się jej zużywanie. Miejmy to na uwadze gdy przyjdzie nam do głowy tuning w stylu short-shiftera. Prawidłowa zmiana biegów to taka, w której wykonujemy delikatny, ale szybki ruch ręką, a dźwignię trzymamy u samej góry przy użyciu wpół-otwartej dłoni. Chwyt a’la pilot myśliwca zostawmy… pilotom myśliwców.
jak zmniejszyć drążek zmiany biegów ??
Moderator: Moderatorzy
Hmm... a technikajazdy.info mówi, że
Jeśli zmiana wolna i techniczna wchodzi lekko a ostra i na chama ciężko, to do tego "ciężkiego" wchodzenia musi być jakiś powód Poza tym jak często lewarek nie trafia w biegi to obcięcie też może nie być dobrym rozwiązaniem Moja siora dobiła skrzynie w mkV - ciekawe czemu Sąsiadka jak zmienia biegi to jak bokser wyjście z barku i na lewarek Ciekawe kiedy oni będą zmuszeni wymienić skrzynie Gdyby mkVII był przewidziany do wyścigów to miałby inną konstrukcję i lewarek też inny. Ale nie jest i na pewno nie bez powodu ma taki lewarek jaki ma Ale racja, jak kto woli
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
U mnie dźwignia zmiany biegów - przy zmianie biegów wchodzi jednym palcem
Po co miał bym zmieniać coś co chodzi lepiej niż dobrze ?
Mały cytat z opisu który jest pod linkiem kolegi watchu,
Cytat :
Obie ręce powinny znajdować się na kierownicy - tam ich miejsce.
Oraz :
Za każdym razem gdy zdejmujesz jedną rękę z kierownicy o połowę zmniejszają się twoje możliwości zapanowania nad samochodem. Tracisz ponadto połowę informacji jakie przekazuje tobie kierownica.
To coś dla Uriela - który się ostatnio chwalił , że prowadził wóz z prędkością ~ 160km/h jedną ręką a w drugiej trzymał gruchę od CB
Biegi wchodzą ciężko ?
Albo źle wyregulowane cięgno , albo walnięta któraś poducha pod skrzynią lub silnikiem , albo coś się dzieje ze sprzęgłem lub linką sprzęgła ewentualnie brak oleju w skrzyni biegów na koniec - synchronizatory w skrzyni
Lewarek(biegi) ma/mają wchodzić jak nuż w wodę .
Po co miał bym zmieniać coś co chodzi lepiej niż dobrze ?
Mały cytat z opisu który jest pod linkiem kolegi watchu,
Cytat :
Obie ręce powinny znajdować się na kierownicy - tam ich miejsce.
Oraz :
Za każdym razem gdy zdejmujesz jedną rękę z kierownicy o połowę zmniejszają się twoje możliwości zapanowania nad samochodem. Tracisz ponadto połowę informacji jakie przekazuje tobie kierownica.
To coś dla Uriela - który się ostatnio chwalił , że prowadził wóz z prędkością ~ 160km/h jedną ręką a w drugiej trzymał gruchę od CB
Biegi wchodzą ciężko ?
Albo źle wyregulowane cięgno , albo walnięta któraś poducha pod skrzynią lub silnikiem , albo coś się dzieje ze sprzęgłem lub linką sprzęgła ewentualnie brak oleju w skrzyni biegów na koniec - synchronizatory w skrzyni
Lewarek(biegi) ma/mają wchodzić jak nuż w wodę .
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]