Kilka pytań dotyczących silnika 1.6 CVH

Moderator: Moderatorzy

kal!ber

Post autor: kal!ber »

jazda na tych obrotach to auto sie meczy na 5 biegu jeszcze z ta pojemnoscia ani to przyspieszyc ani wyjechac pod gorke takie mulenie (srednio masz ok 100a 110 na budziku przy tych przelozeniach)mam e34 535 z lpg i srednio mi pali 15l/100 lpg(15km w jedna strone jezdze do tego ostry podjazd na start nie emerycko tylko 3 i do bolu) brat ma 1.6efi z tego ponad 300tys na lpg (ponad 400tys fakt.przebiegu) dojezdza do pracy 10km po prostej i pali mu normalnie 11l/100km lpg)
Daniel-K

Post autor: Daniel-K »

to ze sie nie powinno jezdzic na luzie to wiem,ale ja tego nie uwazam za jakies przestępstwo,poprostu rozpędze sie mocniej gdzies do 120 i wlaczam na luz,i jade conajmniej kilkaset metrow,a jakbym mial caly czas na biegu to bym tyle nie podjechal to logiczne.A co innego w miescie przed skrzyzowaniem to zamiast hamowac pedalem hamulca to lepiej biegami,to fakt. Ale nie na trasie,bez przesady. Jeszcze zalatwie ten krokowy,pomierze i zobacze jak to bedzie... A co do obrotow,to na moich drogach nie zapierdzielam 110,jezdze 90.Ekonomicznie i troche bezpieczniej. Przy 2500 obr/min mozna sobie jechac w dluga trase.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Daniel-K pisze:rozpędze sie mocniej gdzies do 120 i wlaczam na luz,i jade conajmniej kilkaset metrow,a jakbym mial caly czas na biegu to bym tyle nie podjechal
Nie dalej jak w czwartek i niedziele - autostrada 130 na cyferblacie - 5 bieg , puszczam nogę z gazu .
Do wyhamowania do 90 km/h wóz przejechał ponad 2 km .
Tak , że nie jest tak źle z jazdą na biegu bez gazu .
5 bieg prawie wcale nie hamuje
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Moja metoda - zero luzów, zawsze na biegu. Oszczędność paliwa? Bajka... Przecież nie mamy 5-cio litrowych silników palących po 30 litrów :D Ostatnio nawet zacząłem skrzyżowania przejeżdżać na 2 biegu (jak skręcam of course) - tak jak uczyli na kursie PJ :D

Jedyne co mnie zastanawia, to rzadko - ale się zdarza - coś takiego. Jadę powiedzmy 140-150km/h. I szybkie hamowanie przed skrzyżowaniem. Włączam luz i hamuję i w tym czasie silnik gaśnie. Oczywiście dodatkowym przyciskiem sekundowe zakręcenie bez powrotu kluczyka i pali znowu i jest OK, ale dlaczego przy szybkiej zmianie prędkości ze 140 do zera potrafi zgasnąć? Wina LPG?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Uriel75 pisze:ale dlaczego przy szybkiej zmianie prędkości ze 140 do zera potrafi zgasnąć? Wina LPG?
tak, regulacji lpg i znikomej jeździe na benzynie albo jeszcze zapchanych filtrów.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Zerowej jeździe na benzynie... :D mimo, że w baku jest.

Filtry wymieniane nie tak dawno, regulacja także. Więc widocznie brak przepału Pb95?
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Uriel75 pisze:Więc widocznie brak przepału Pb95?
Gdy jeździsz na lpg ECU nadal odbiera dane z czujników i ponieważ są inne na lpg niż na benzynie to stara się tak zmieniać te parametry na które ma wpływ aby odczyty były maksymalnie zbliżone do optymalnych przyjętych dla benzyny. Dlatego od czasu do czasu zalecane jest jeżdżenie na benzynie (a przynajmniej rozruch aż do zagrzania). Może być jeszcze jeden banalny powód - rura chwytu powietrza jest skierowana w kierunku jazdy i wprowadza "fałszywe" ssanie na membranę parownika, który daje więcej gazu niż silnik potrzebuje. Możesz spróbować odwrócić tą rurę tak aby wlot był skierowany do tyłu.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

No to teraz mnie zastrzeliłeś - muszę poszukać tej rury. Oczywiście nie jest to ta rura od "patelni"? Problem jest znikomy - na 2 lata jeżdżenia Esem dzisiaj stało mi się to na wlocie do Janek i był to może... dziesiąty maksymalnie taki przypadek. Więc ten parownik chyba odpada i jako tako problem praktycznie nie istnieje skoro się zdarza co ileś tam setek razy. Ale zrobię to co zasugerowałeś wcześniej. Czyli jutro, niech już będzie moja strata :D Przepalę go benzynką. Tak profilaktycznie.
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Uriel75 pisze:Jadę powiedzmy 140-150km/h. I szybkie hamowanie przed skrzyżowaniem. Włączam luz i hamuję i w tym czasie silnik gaśnie.
Jak byś w tym czasie hamował dodatkowo silnikiem i redukował biegi to po pierwsze - silnik nie ma prawa zgasnąć a po drugie droga hamowania skróci Ci się o 1/3 :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Illuminati75

Post autor: Illuminati75 »

Tak szybko to ja biegów nie umiem redukować :[
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

to sie naucz :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
WieSiu
Posty: 23264
Rejestracja: 28 mar 2004, 17:41
Lokalizacja: Wrocław
Pojemność: 1600
Rocznik: 1985
Generacja: MK3
Nadwozie: Sedan
Kontakt:

Post autor: WieSiu »

Uriel75 pisze:Oszczędność paliwa? Bajka... Przecież nie mamy 5-cio litrowych silników palących po 30 litrów
u Ciebie to rzeczywiscie nie ma oszczednosci,bo masz LPG starej generacji,ale u mnie jazda na biegu na prawde pomaga, jakbys mial komputer pokladowy,to bys wiedzial ile pali chwilowo przy jakiej predkosci gdy masz zrzucone na luz. Jamszoł niech sie wypowie jak to u niego wyglada
Ford Thuderbird 4.6 1996
Escort 2.0 150KM LPG Cabrio 1991
Suzuki Vitara 1998 2.0 V6
Kymco Super 9 LC 2011

x Orion 1.6 79KM 1985 Automat, Lancia Phedra 3.0 204KM 2004, Windstar 3.0 148KM LPG 1997, Escort 1.8TD 90KM Van 1997, Scorpio 2.9 24v 207KM Sedan 1995, Fiesta 1.3 60KM 5D 1996, Escort 1.6 105KM 3D 1996, Escort 1.8 TD 70KM Van 1999, Puma 1.7 125KM 1998, Escort 1.8 TD 90KM Kombi Ghia 1996, Escort 1.3 60KM LPG 5D 1994/1995, Skoda 105 1984 a potem 1982
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Wóz na luzie - na LPG pali w zależności od gazu 0,8l/h do 1,2l/h a w trakcie hamowania silnikiem pali 0l/h
l/h do l/100km to ok 1/3
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Jamszoł, zależy to od rodzaju instalacji - jak jest sekwencja to wtryskiwacze sa odcinane ale jak jest I/II generacja to w zasadzie odcięcia gazu zupełnego nie ma. Co prawda jest w wielu instalacjach możliwość ustawienia żeby krokowiec maksymalnie zamykał przelot ale działa to wolno i nigdy zupełnie nie odcina.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

WieSiu pisze:Jamszoł niech sie wypowie jak to u niego wyglada
Yagr pisze:Jamszoł, zależy to od rodzaju instalacji
Yagrosiu - wiem o tym ja pisałem jak to u mnie wygląda , tak jak pisał Wie Siu :razz:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
ODPOWIEDZ