Szarpią obroty
Moderator: Moderatorzy
Szarpią obroty
Witam wszystkich. Niedawno założyłem do mojego Escorta Zeteca 1.6 16 V (1997) instalację gazową sekwencyjną - STAG 200.
Teraz opis mojego problemu.
Autko odpala normalnie, przełącza sie na gaz i czasami jak zatrzymam je i wrzuce na luz do obroty dziwnie wariują - góra -dół i (1200 obr - 800 obr). Również gdy wrzucam mu dwójkę i dodaję gazu to autko sie trochę dławi. Po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów objawy te ustępują. Co może być tego przyczyną? Zła regulacja gazu? czy może coś innego?
Teraz opis mojego problemu.
Autko odpala normalnie, przełącza sie na gaz i czasami jak zatrzymam je i wrzuce na luz do obroty dziwnie wariują - góra -dół i (1200 obr - 800 obr). Również gdy wrzucam mu dwójkę i dodaję gazu to autko sie trochę dławi. Po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów objawy te ustępują. Co może być tego przyczyną? Zła regulacja gazu? czy może coś innego?
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
może być wiele przyczyn - zła regulacja, nieszczelność dolotu, wariujący któryś czujnik, itp. Po pierwsze to napisz czy objawy występują tylko na LPG czy na benzynie?
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
:czujnik temperatury na wskaznik" nie ma nic wspolnego z praca silnika. na prace silnika ma plwym czujnik temperatury powietrza zasysanego i czujnik temp plynu chlodzacego i to je powinienes sprawdzic
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
poszukaj kolego na forum - temat wałkowany setki razy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
podłacze sie pod ten temat bo najbardziej przypoina moj przydadek..... na gazie czesto mu sie zdarza ze dojerzdzajac do swiateł wurzucam na luz a obrotu wedruja do gory jak przy wcisnieciu pedału gazu i spadaja do normy, a stojac na luzie faluja obroty gora doł i to czasem bardzo.... czemu?
~~>najszybszy w miescie<~~
Re: Szarpią obroty
Staga po autokalibracji ustawia się na drodze tzn. jezdzi się z podpiętym laptopem (można to zrobic bez) i zbiera mapę benzyny a następnie gazu. Pozniej ewentualnie koryguje się mnożnik w taki sposob, zeby czasy wtrysku benzyny przy jezdzie na benzynie nie różniły się od czasów wtrysku benzyny przy jezdzie na gazie! Wiekszosc gaziarzy robi tylko kalibracje i na tym konczy a pozniej są takie kwiatki. Instalacja dobra i po poprawnej regulacji nie bedziesz odczuwał różnic miedzy gazem a benzynąjarzyn1982 pisze:Witam wszystkich. Niedawno założyłem do mojego Escorta Zeteca 1.6 16 V (1997) instalację gazową sekwencyjną - STAG 200.
Teraz opis mojego problemu.
Autko odpala normalnie, przełącza sie na gaz i czasami jak zatrzymam je i wrzuce na luz do obroty dziwnie wariują - góra -dół i (1200 obr - 800 obr). Również gdy wrzucam mu dwójkę i dodaję gazu to autko sie trochę dławi. Po przejechaniu kilkunastu, kilkudziesięciu kilometrów objawy te ustępują. Co może być tego przyczyną? Zła regulacja gazu? czy może coś innego?