formowanie zderzakow

Dział tuningowy

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

formowanie zderzakow

Post autor: siutek »

witam, zastanawiam sie nad zalozeniem w swoim nissanie podwojnego wydechu.
jednak chclabym by koncowki byly umeszczone w odpowiednich wycieciach zderzaka, a nie ponizej jego dolnej krawedzi.

no i teraz zastanawiam sie nad estetyka takiego rozwiazania.
wycinajac na styk otrzymam brzydkie, nierowne krawedzie...

jestem wiec ciekaw, jak zachowuje sie plastik zastosowany w produkcji zderzaka, jesli sprobuje go ogrzac w celu uformowania zaokrąglęń ( wygiecie wycietej krawedzi w strone wnetrza auta). generalnie plastik pod wplywem temperatuyry jest plastyczny - stad moje pytanie.

(oczywiscie po odpowiednim wymodelowaniu zderzak poszedlby do lakierowania)

wiem ze to nie forum nissana , ale mysle ze marka nie ma wiekszego znaczenia, gdyz zapewne tworzywa zderzakow w roznych markach jest sa do siebie zblizone
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
kupiec
Posty: 12701
Rejestracja: 08 paź 2007, 00:34
Lokalizacja: tychy
Pojemność: 1600
Rocznik: 2005
Generacja: Inny samochód
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: kupiec »

daj se spokój
تاجر القواعد
[*] 1.8 TD
Bo ja lubię coś napisać i potem to sobie czytać. Dzięki temu jestem mądry, bo to są bardzo mądre te moje posty
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

A zderzaczek nie ma wypełnienia jak w Esie ?
Poza tym - może na krawędź dac jakiś pasek metalu pomalowany pod kolor ?
Broń boże na srebrny jeśli woz nie jest tego koloru :mrgreen:
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

kupiec pisze:daj se spokój
to żeś rzeczowo i sensownie odpowiedzial na moje pytanie... za kare nie dostaniesz punkcika "pomogl", o! :P

Jamszol, moj nissan jest srebrny (nie chrom :P), w moim przypadku tam gdzie mialbym formowac nie ma wypelnienia. nie bardzo potrafie sobie wyobrazic tą blaszke - a to co sobie wyobrazam nie wyglada za dobrze :P
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

Siutek, papierem ściernym wygładź powierzchnię, tak do środka zaokrąglając - dużo łatwiej to osiągniesz niż na ciepło... Otwornica, papier ścierny i lakiernik :)
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

kupiec pisze:bez punkcika podpowiem - daj se spokój
to nie tjuningowe fury o mocy 4000KM
furą o mocy 4000 bym nie wyjechal na publiczna droge...
moje pytanie bylo nieco inne niz to na ktore odpowiedziales... ale mniejsz o to
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Zamiast metalowej - można dopasować plastikową ramkę i prysnąc pod kolor
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

otwornica, papier ścierny, lakier >> good idea!
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mlekolowickie

Post autor: mlekolowickie »

moze wytnij dziure i zrob taki lejek ktory dokleisz do krzywo wycietej dziury?
na start musisz obnizyc zderzak - fabrycznie raczej masz pod wydechem, a ciagnac rure do gory to chyba nie najlepszy pomysl, potem robisz z plastiku na zamowienie element lakierowany etc. ktory bedzie odrobine wiekszy od wydechu, wycinasz dziure, zakladasz koncowke, a na to ten element do zderzaka
Awatar użytkownika
siutek
Posty: 1610
Rejestracja: 08 lip 2007, 01:25
Lokalizacja: toruń/chełmża
Kontakt:

Post autor: siutek »

nie chce robic chamskich dziur otwornica, tylko naciac krawedz zderzaka, tak zeby wydech znalazl sie na linii dolnej krawedzi zderzaka, a nie calkiem pod nim.

miałoby to wygladac mniej wiecej tak:

[center](__/oo\_____________/oo\__)
.|___|...........................|___|.[/center]
jest: Peugeot 206+ 1.4HDI, 2009 | VW Polo 2003 1,4 TDI
był: Mercedes-Benz W168 A170 CDI 2002
był: Nissan Primera P11 Lift 1.6l
był: Escort MK5 1.4l
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

siutek, duża otwornica dobrana do wydechu i nie wiercisz okrągłych dziur w środku zderzaka ale półokrągłe na krawędzi ;)
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
KacpeR
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:13
Lokalizacja: STP - Stąporków
Kontakt:

Post autor: KacpeR »

Dokładnie to miałem na myśli - wiercisz półkola otwornicą na krawędzi :)
ODPOWIEDZ