Nie nagrzewa się układ chłodzenia.
Moderator: Moderatorzy
Nie nagrzewa się układ chłodzenia.
Mam problem bo wymieniłem termostat i czujnik temperatury bo myślałem że to one coś szwankują ale po zalożeniu nowych elementów nadal silnik się nie nagrzewa, wskazówka od temp. ledwo sięga tego białego pola (podczas jazdy). Jak sprawdziłem to układ pracuje cały czas na dużym obiegu nie wiem dlaczego...czy te modele tak mają? Silnik się stopniowo nagrzewa i węże i chłodnica mają taką samą temp. Co jest grane? Jak go będę grzał na postoju to po dłuuuugim czasie się nagrzeje aż się włączą wentylatory z tym że wszystko się nagrzewa razem z chłodnicą tak jakby termostat był cały czas otwarty a na pewno działa bo sprawdzałem zanim założyłem nowy i stary.
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
To wskazuje że termostat jest cały czas otwarty - gdyby tak nie było to nie puszczałby od razu na duży obieg. Albo trafiłeś felerny, albo źle zamontowałeś. Jest jeszcze jedna opcja ale o nie powiem jak sprawdzisz to co napisałem
Jeśli sprawdzałeś termostat przed montażem to pozostaje ci sprawdzic jego montaż. Jesli to jest o.k. to może być jeszcze osławiony zaworek w obudowie termostatu.

Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Nie koniecznie nowy termostat musi być taki dobry, w RSie 3 razy zmieniałem, wkładałem nowy zamiennik, wytrzymał tydzień i się rozleciał, włożyłem nowy (sprawdzony przed założeniem był ok), tydzień czasu i się rozleciał, dobry termostat kupiłem dopiero w ASO i to samo polecam Tobie, koszt pare złociszy większy niż zamiennik, ale jestem pewien że będzie działał. Bo nie widzę innej możliwości puszczenia 'dużego obiegu' jak tylko otwarty termostat
Bo z mocą jest tak, że zawsze jej za mało.
Kierowca bombowca.
Kierowca bombowca.
oba temostaty (nowy i stary) przed montażem sprawdzałem we wrzątku i oba tak samo szybko się otwierały i później całkiem się zamknęły po ostudzeniu. Nie ma opcji żeby termostat źle założyć? uszczelka pod termostat poszła nowa, termostat i zabezpieczenie pierścieniem rozprężnym...
O jaki zaworek chodzi w obudowei??
O jaki zaworek chodzi w obudowei??
- Yagr
- Posty: 14625
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
A tak właściwie to chyba wystarczy poszukac na forum bo tematów o tym było.... 
np.:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=698
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... ht=zaworek

np.:
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.php?t=698
http://siec.no-ip.com/forum/viewtopic.p ... ht=zaworek
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
mam taką obudowę http://moto.allegro.pl/item910256538_fo ... statu.html i nie widzę tu żadnej zaślepki od zaworka.... wygląda na to że jest inna.
Czyli płyn z głowicy nie może się przedostawać do tego grubego węża chłodnicy, tak?
Czyli płyn z głowicy nie może się przedostawać do tego grubego węża chłodnicy, tak?