dobieranie zwrotnicy z piastą do mk5 sprzed lipca 1991r
Moderator: Moderatorzy
- cidzej
- Posty: 11734
- Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
- Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
- Pojemność: 1400
- Rocznik: 1996
- Generacja: MK7
- Nadwozie: Cabrio
dobieranie zwrotnicy z piastą do mk5 sprzed lipca 1991r
nie wiem gdzie tą informację zamieścić (i czy wogóle będzie komuś przydatna) więc narazie wrzucam do tego działu, najwyżej moderator przeniesie gdzie indziej albo wywali ...
jęśli posiadasz mk5 ze starym typem zwrotnicy/piasty z początków produkcji mk5 to posiada ona dwa łożyska wciskane z dwóch stron zwrotnicy. w przypadku gdy trzeba wymienić cały komplet (bo np. wyrobił sie i jest luz na zwrotnicy) pojawia się problem ze znalezieniem odpowiedniego dawcy. należy wtedy policzyć zęby przegubu w naszym aucie i w aucie dawcy. jeśli ilość się zgadza wtedy możemy spokojnie założyć piastę od młodszego dawcy. jeżeli ilość zębów się nie zgadza (tak jak w moim przypadku) wtedy należy wymienić przegub na nowszy typ (będzie pasował na naszą starą półośkę) i wtedy spokojnie założymy zwrotnicę nowego typu rozwiązanie takie często okazuje się tańsze i o niebo prostsze w wykonaniu niż znalezienie odpowiedniego dawcy
jęśli posiadasz mk5 ze starym typem zwrotnicy/piasty z początków produkcji mk5 to posiada ona dwa łożyska wciskane z dwóch stron zwrotnicy. w przypadku gdy trzeba wymienić cały komplet (bo np. wyrobił sie i jest luz na zwrotnicy) pojawia się problem ze znalezieniem odpowiedniego dawcy. należy wtedy policzyć zęby przegubu w naszym aucie i w aucie dawcy. jeśli ilość się zgadza wtedy możemy spokojnie założyć piastę od młodszego dawcy. jeżeli ilość zębów się nie zgadza (tak jak w moim przypadku) wtedy należy wymienić przegub na nowszy typ (będzie pasował na naszą starą półośkę) i wtedy spokojnie założymy zwrotnicę nowego typu rozwiązanie takie często okazuje się tańsze i o niebo prostsze w wykonaniu niż znalezienie odpowiedniego dawcy
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
- Jamszoł
- Posty: 22180
- Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
- Lokalizacja: Kalisz
- Pojemność: 2300
- Rocznik: 2008
- Generacja: MK4
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Można dodać jeszcze , że przy starego typu zwrotnicach z dwoma łożyskami ( stożkowymi ) trzeba umieć dokręcić nakrętkę mocującą piastę , bo jak dokręcimy za mocna , to łożyska się spalą a jak za słabo to moment i mamy luz .
Przy nowego typu - łożysko jest jedno i piastę dokręcamy tak , żeby z niej soki poszły.
cidzej, Ja bym Twój post zostawił tu gdzie jest , może tylko w tytule - wyraz zwrotnica daj na początek - jak ktoś w szukajce wpisze zwrotnica to bez problemu odnajdzie ten post.
Proponuje wszystkim przy okazji tego postu aby w miarę możliwości poprzerabiali tytuły swoich postów w dziale napraw i modyfikacji właśnie w ten sposób (jeśli nie są )- słowo kluczowe jako pierwsze.
Będzie łatwo odnaleść to czego szukamy.
Nie - " wymiana wahacza czy półosi " ale " wahacz czy półoś - wymiana"
Przy nowego typu - łożysko jest jedno i piastę dokręcamy tak , żeby z niej soki poszły.
cidzej, Ja bym Twój post zostawił tu gdzie jest , może tylko w tytule - wyraz zwrotnica daj na początek - jak ktoś w szukajce wpisze zwrotnica to bez problemu odnajdzie ten post.
Proponuje wszystkim przy okazji tego postu aby w miarę możliwości poprzerabiali tytuły swoich postów w dziale napraw i modyfikacji właśnie w ten sposób (jeśli nie są )- słowo kluczowe jako pierwsze.
Będzie łatwo odnaleść to czego szukamy.
Nie - " wymiana wahacza czy półosi " ale " wahacz czy półoś - wymiana"
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
Ja w moim właśnie miałem te zasrane łożyska i był problem ze znalezieniem bo żadne nie pasowały. Dopiero po czasie doszedłem do tego że te łożyska są takie jak w Fieście. Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
2. 2 większe osobne
3. 2w1 zintegrowane
Aż zdecydowałem się na wymianę całych zwrotnic na te z łożyskiem 2w1.
To tak jak z tłumikami w 3D Pierwsze serie miały 2 katalizatory i tłumik środkowy ma krótszą rurę. I z w wersji na 1 kat nie pasuje. Trzeba ciąć i skracać.
1. 2 małe osobne
2. 2 większe osobne
3. 2w1 zintegrowane
Aż zdecydowałem się na wymianę całych zwrotnic na te z łożyskiem 2w1.
To tak jak z tłumikami w 3D Pierwsze serie miały 2 katalizatory i tłumik środkowy ma krótszą rurę. I z w wersji na 1 kat nie pasuje. Trzeba ciąć i skracać.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
te 2 małe to na tył a z przodu to albo pojedyncze łożysko dwurzędowe albo dwa łożyskaKuRowSKi pisze:Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Chodzi tutaj tylko o przód.Yagr pisze:te 2 małe to na tył a z przodu to albo pojedyncze łożysko dwurzędowe albo dwa łożyskaKuRowSKi pisze:Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
Są 3 rodzaje przekonałem się na własnej skórze i przez to kur***em jak cholera bo nie mogłem takich znalżdz.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
- Yagr
- Posty: 14517
- Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
- Lokalizacja: Kraków
- Pojemność: 1598
- Rocznik: 2007
- Generacja: MK2
- Nadwozie: Kombi
- Kontakt:
Podaję właśnie potwierdzoną informację: Zwrotnice z Mk7 1,6 razem z piastą pasują plug&play do 1,6 8v Mk5 i oriona nie zaleznie czy ta młoda zwrotnica jest z wersji z ABS czy bez. Jedyny warunek to żaby w esie i orioniku było szerokie łożysko dwurzędowe.
Polak potrafi!!
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi
spieprzyć!
P I W O L E C Z Y !
"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"