dobieranie zwrotnicy z piastą do mk5 sprzed lipca 1991r

Znajdziesz tutaj opisy jak krok po kroku zabrac sie do naprawy jakiegos elementu samochodu oraz jak dokonac modyfikacji w swoim Esim

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
cidzej
Posty: 11734
Rejestracja: 11 sie 2006, 15:15
Lokalizacja: WE/WI/WW/WSC
Pojemność: 1400
Rocznik: 1996
Generacja: MK7
Nadwozie: Cabrio

dobieranie zwrotnicy z piastą do mk5 sprzed lipca 1991r

Post autor: cidzej »

nie wiem gdzie tą informację zamieścić (i czy wogóle będzie komuś przydatna) więc narazie wrzucam do tego działu, najwyżej moderator przeniesie gdzie indziej albo wywali ...

jęśli posiadasz mk5 ze starym typem zwrotnicy/piasty z początków produkcji mk5 to posiada ona dwa łożyska wciskane z dwóch stron zwrotnicy. w przypadku gdy trzeba wymienić cały komplet (bo np. wyrobił sie i jest luz na zwrotnicy) pojawia się problem ze znalezieniem odpowiedniego dawcy. należy wtedy policzyć zęby przegubu w naszym aucie i w aucie dawcy. jeśli ilość się zgadza wtedy możemy spokojnie założyć piastę od młodszego dawcy. jeżeli ilość zębów się nie zgadza (tak jak w moim przypadku) wtedy należy wymienić przegub na nowszy typ (będzie pasował na naszą starą półośkę) i wtedy spokojnie założymy zwrotnicę nowego typu :) rozwiązanie takie często okazuje się tańsze i o niebo prostsze w wykonaniu niż znalezienie odpowiedniego dawcy :)
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć konserwą :P

Ford C-max mk2 FL
Ford Focus II FL 5D SW DV6ATED4
Ford Focus II 5d HB DV6ATED4
Ford Escort mk7 Cabrio F4
Honda Lead AF20
x Ford Focus mk III; Laguna phI K560 F3P678; Ford Escort mk5 F6J; Peugeot SV GEO; Proton 415
Awatar użytkownika
nova
Posty: 337
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:45
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: nova »

No to wiem juz jak dobrać zwrotnicę bo czeka mnie wymiana lewej bo dostała luzów od naszych dróg :evil:
Jest Volvo S40 wyłącznie od Novej
i Jest Mondeusz od Novego
A Był - Czerwony karzeł 17.01.2007 - 19.02.2011
Awatar użytkownika
Jamszoł
Posty: 22180
Rejestracja: 29 lip 2006, 01:17
Lokalizacja: Kalisz
Pojemność: 2300
Rocznik: 2008
Generacja: MK4
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Jamszoł »

Można dodać jeszcze , że przy starego typu zwrotnicach z dwoma łożyskami ( stożkowymi ) trzeba umieć dokręcić nakrętkę mocującą piastę , bo jak dokręcimy za mocna , to łożyska się spalą a jak za słabo to moment i mamy luz .
Przy nowego typu - łożysko jest jedno i piastę dokręcamy tak , żeby z niej soki poszły.
cidzej, Ja bym Twój post zostawił tu gdzie jest , może tylko w tytule - wyraz zwrotnica daj na początek - jak ktoś w szukajce wpisze zwrotnica to bez problemu odnajdzie ten post.
Proponuje wszystkim przy okazji tego postu aby w miarę możliwości poprzerabiali tytuły swoich postów w dziale napraw i modyfikacji właśnie w ten sposób (jeśli nie są )- słowo kluczowe jako pierwsze.
Będzie łatwo odnaleść to czego szukamy.
Nie - " wymiana wahacza czy półosi " ale " wahacz czy półoś - wymiana"
Oczy 6.11.2010/15.01.2020 [ 28.08.2012_16.30 ]
gawron

Post autor: gawron »

robiłem kidyś z esem z94roku i miałem problem z dobraniem przegłubu. dopiero po nr seryjnych elementy wyszło ze w fabryce wsadzili do eska elementy z fiesty z 83roku---ale kicha!!!!
cena medein czjna to 60zł. a orginału 170zl!!!!za sztuke
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Ja w moim właśnie miałem te zasrane łożyska i był problem ze znalezieniem bo żadne nie pasowały. Dopiero po czasie doszedłem do tego że te łożyska są takie jak w Fieście. Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
2. 2 większe osobne
3. 2w1 zintegrowane

Aż zdecydowałem się na wymianę całych zwrotnic na te z łożyskiem 2w1.

To tak jak z tłumikami w 3D Pierwsze serie miały 2 katalizatory i tłumik środkowy ma krótszą rurę. I z w wersji na 1 kat nie pasuje. Trzeba ciąć i skracać.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
gawron

Post autor: gawron »

Najlepiej jak są czytelne nr seryjne.
wtedy wszystko jest jasne
Ostatnio zmieniony 22 lis 2008, 12:40 przez gawron, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

KuRowSKi pisze:Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
te 2 małe to na tył ;) a z przodu to albo pojedyncze łożysko dwurzędowe albo dwa łożyska
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Awatar użytkownika
KuRowSKi
Posty: 582
Rejestracja: 13 lut 2007, 08:16
Lokalizacja: Świętochłowice
Kontakt:

Post autor: KuRowSKi »

Yagr pisze:
KuRowSKi pisze:Z tym że były 3 wersje łożysk do Escorta
1. 2 małe osobne
te 2 małe to na tył ;) a z przodu to albo pojedyncze łożysko dwurzędowe albo dwa łożyska
Chodzi tutaj tylko o przód.
Są 3 rodzaje przekonałem się na własnej skórze i przez to kur***em jak cholera bo nie mogłem takich znalżdz.
www.VolvoTech.pl ---Elektromechanik---
Awatar użytkownika
Yagr
Posty: 14517
Rejestracja: 23 lip 2006, 00:12
Lokalizacja: Kraków
Pojemność: 1598
Rocznik: 2007
Generacja: MK2
Nadwozie: Kombi
Kontakt:

Post autor: Yagr »

Podaję właśnie potwierdzoną informację: Zwrotnice z Mk7 1,6 razem z piastą pasują plug&play do 1,6 8v Mk5 i oriona nie zaleznie czy ta młoda zwrotnica jest z wersji z ABS czy bez. Jedyny warunek to żaby w esie i orioniku było szerokie łożysko dwurzędowe.
Polak potrafi!!



ale mu się nie chce...
a jak mu się zechce...
to potrafi



spieprzyć!

P I W O L E C Z Y !

"wszystko co ma cycki lub koła będzie sprawiało problemy"
Zablokowany